Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan het niet laten...op zoek naar water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kan het niet laten...op zoek naar water

    Heb steeds volle goesting in landschapsfotografie, en denk dan hier heb ik er enkele mooie...maar als ik hier kom kijken dan zakt de moed me wel in de schoenen...

    Enerzijds zitten hier mensen op prachtige plaatsen ...waar ik niet geraak....vandaar dat mijn keuze op dat gebied vrij eenvoudig is gemaakt ..."beelden vanuit mijn nabij omgeving, belgisch limburg dus....

    Het zijn dus niet de beelden die eruit springen maar ik blijf het fijn vinden om ze te kunnen maken en ten tweede ik vind ze soms zelfs wel simplistisch mooi....maar wie ben ik ...mss dat ik ook
    ooit wel eens vroeg uit men bed geraak ...Wie weet....toch bedankt aan iedereen die ze ook weer niet afkraken maar beleefd hun commentaar geven wat ik zeer apprecieer....en ik weet "de timing van mijn
    landschapsfotografie zit zelden juist.....pff....

    Ook dit beeld sprak me aan, om de eenvoudige reden dat de natuur kreunt en schreeuwt om water....alles lijk droog te staan dan maar een brugske waaronder geen water.....en de contrasterende kleuren rond de
    leegstaande poel spraken me ook wel aan....ben een kleurenboy ...maar dat wisten jullie al wel....bedankt alvast voor het kijken en tips...

    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

    Jij leeft, kijkt en fotografeert zoals jou dat best afgaat, en je doet dat goed !
    Ik ben jaloers op jouw vogeltjes-beelden die ook zoveel beter zijn als de erste die ik ooit van jou zag maar je bent er stapje voor stapje op vooruit gegaan,
    met landschappen gaat het schoorvoetend dezelfde weg op, je hoeft niet te blozen voor jouw beelden.
    Mooie landschappen hoeven niet altijd uit de moeilijkst bereikbare plekken op aarde te komen, de betere fotograaf in een of ander genre trekt zowat overal zijn plan.
    Dit staat in elk geval mooi in beeld !
    Wat het belangrijkste is haal je zelf aan : ik blijf het fijn vinden om ze te kunnen maken en ten tweede ik vind ze soms zelfs wel simplistisch mooi...
    Blijf het fijn vinden en blijf gewoon genieten van wat je doet !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

      Mooie lucht en al die verschillend kleuren groen.
      wel om denken met verscherpen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

        mooie foto hoor,
        en ik denk dat Belgisch Limburg niet echt een slechte plaats is om rond te dwalen. Volgens mij genoeg mooie plekken.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

          Mooi met al die verschillende kleuren groen, je zou niet zeggen dat het zo droog is
          Je hebt gelijk wat betreft dat we niet in het meest fotogenieke land leven maar dat is dan nog meer een uitdaging om mooie plaatjes te maken
          Jij hebt dan nog het geluk Freddy om in Limburg te wonen, zit je tevens ook nog eens dicht tegen de Ardennen
          Waar ik hier woon is weinig tot niks te beleven, niks qua landschappen en ook niks qua vogels en dieren
          En toch vind ik af en toe een locatie waarvan ik denk, in die of die omstandigheden moet dit een mooie opname opleveren

          Je bent er in ieder geval al een heel pak op vooruit gegaan qua landschapsfotografie en ook qua vogelfotografie
          Dus ik zou zeggen doe gewoon de dingen waaraan je zelf het meeste plezier beleeft.
          En vooral je niet meten met anderen want dan is het plezier er snel af
          En wie weet kom jij ook nog wel eens op die mooie maar toch zo overbekende locaties

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

            Bedankt voor de fijne en aanmoedigende reacties...

            wel om denken met verscherpen.
            grt,bouk.
            Zou het kunnen zijn dat ik dat te sterke verschepingseffect bekom door het toepassen van dodge&burn ??
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              Bedankt voor de fijne en aanmoedigende reacties...



              Zou het kunnen zijn dat ik dat te sterke verschepingseffect bekom door het toepassen van dodge&burn ??
              Zeker een mooi landschapje.
              Om op de vraag te reageren : Dodge en Burn is eigenlijk contrast verhoging. Digitale verscherping is eigenlijk ook contrast verhoging, maar dan op pixelniveau.
              Het kan elkaar inderdaad versterken. Eigenlijk wilde ik de feestvreugde niet bederven, maar dat is ook wel een beetje te zien.
              De laatste loodjes D&B doe ik dikwijls na het verkleinen en verscherpen.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

                Vooral doen wat je graag doet Freddy, dat is de basis van een gezonde hobby. Persoonlijk vind ik uw foto's hier zeker niet misstaan, en kijk ik er met veel plezier naar. Wat betreft uw vogelfoto's kan ik moeilijk oordelen, daar ik zelden of nooit in die hoek kom. Omdat mijn tijd beperkt is kijk ik naar hetgeen mij het meeste ligt, en dat zijn andere onderwerpen dan dieren.
                Het is ook altijd fijn om uw reacties op de andere foto's te lezen.
                Ook deze foto vind ik weer een aangename om naar te kijken. Zoals hier boven reeds aangehaald, misschien iets te verscherpt, maar verder naar mijn gevoel niks op aan te merken.
                https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                Comment


                • #9
                  Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

                  Mooi beeld hoor. Lijkt een schilderijtje (en dat bedoel ik positief).

                  Belangrijkste is dat je zelf tevreden bent met je beelden.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan het niet laten...op zoek naar water

                    ik heb het geluk mij regelmatig te kunnen verplaatsen ,maar ik weet ook dat dit niet iedereen gegeven is ,daarom heb ik temeer bewondering ,voor mensen die hier het verschil maken , soms is het zoeken naar een juiste locatie ,maar ik denk dat er in ons eigen klein landje ook veel te beleven valt zelfs zonder grote afstanden af te leggen , op die enkele vierkante km'ters hebben we de zee ,de polders de kempen ,de ardennen en heel veel ertussenin , al weet ik dat het iets gemakkelijker is dan als je bvb tussen bergen en meren staat . Zolang je zelf maar tevreden bent en je hobby een mooie ontspanning is dat is het belangrijkst en je bent er zeker al goed op vooruitgegaan ,deze foto bewijst dat ook (alleen opletten bij het naverscherpen ,is hier op het randje )

                    Comment

                    Working...
                    X