Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Italië in HDR....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Italië in HDR....

    De vakantie heb ik ook gebruikt om me de HDR techniek eigen te maken.
    Ik merk dat het niet bij elk onderwerp even mooi uitpakt..
    Bij de volgende 3 dacht ik dat het wel mooi gelukt was. Vooral bij de kapel en bij het steegje in Venetië.





    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Re: Italië in HDR....

    Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de HDR bij nr. 3 het meest geslaagd. Waarom? Bij 1 en 2 mis ik toch de scherpte die er moet zijn voor een in mijn ogen geslaagde HDR, dit ook om het feit dat er mensen afgebeeld worden.
    En gezien het feit dat er mensen, in beweging, op de foto staan vraag ik mij af is dit echt HDR is of in PS 3 x dezelfde foto, aangepast qua belichting, en dan samengevoegd tot 1.
    Mijn reactie gaat dus puur even over het HDR gebeuren en niet over b.v. compo.

    Grt.
    Roevca

    Comment


    • #3
      Re: Italië in HDR....

      De eerste en 2de foto zijn ook 3 verschillende foto's genomen... Snel achter elkaar met bracketing.
      Als je dan in Photomatix de raw bestanden inlaad, dan kan je ook een optie kiezen om beweging te herkennen... Photomatix probeerd er dan zoveel mogelijk rekening mee te houden dat er bewegende onderwerpen zijn.
      En als die niet heel erg veel bewegen, dan zie je er op het eindresultaat niets van !
      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

      Comment


      • #4
        Re: Italië in HDR....

        Hey, oke weer wat geleerd, ga eens nader bekijken.
        Maar ik blijf ze dan toch wat onscherp vinden. (1 en 2)

        Grt.
        Roevca

        Comment


        • #5
          Re: Italië in HDR....

          alle drie de foto's zijn qua compositie maar vooral 1 en 2 vragen totaal niet om een HDR bewerking, net zoals de opnames zopas van Anger Wat verlies je teveel details en scherpte van de orginele opnames door je HDR-bewerking en verliest hij van zijn orginele schoonheid.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Italië in HDR....

            Drie zeer mooie foto's in volgorde van voorkeur : 3 , 1 , 2
            Dan de HDR : deze komt voor mij alleen goed over op foto 3, maar daar is het dan ook echt goed gedaan
            De overige twee zou ik de originelen wel eens wilen zien, want denk dat die ook de moeite zijn....
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Italië in HDR....

              op de al genoemde scherpte na, vind ik het erg mooie plaatjes.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X