Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Into Oblivion

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Into Oblivion





    Into Oblivion
    (link naar 2048px)












    Benjamin






    Last edited by Codon; 25 mei 2015, 13:57.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Into Oblivion

    Mooie sluitertijd en kleuren.
    Het stoort me wel wat dat de 1ste mosselpaal niet horizontaal staat.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Into Oblivion

      Ik was al aan het twijfelen of ik daar al 'preventief' iets over ging zeggen :-) Die palen staan inderdaad schots en scheef. Ik heb geopteerd om zo te schieten dat de lijn van paaltjes naar het midden van de horizon kwam. De spanning die dat creëerde met de eerste paal die dan scheef moest vond ik wel iets hebben. Ik heb hem rechtgetrokken in PS maar dat vond ik persoonlijk niets speciaals meer hebben....
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

      Comment


      • #4
        Re: Into Oblivion

        Mooi,
        ik vraag mij nu wel af waarom die balken links recht afgezaagd zijn en rechts op een punt eindigen
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Into Oblivion

          zoals wel vaker
          Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
          Canon G7X Mark II

          Comment


          • #6
            Re: Into Oblivion

            Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
            Ik was al aan het twijfelen of ik daar al 'preventief' iets over ging zeggen :-) Die palen staan inderdaad schots en scheef. Ik heb geopteerd om zo te schieten dat de lijn van paaltjes naar het midden van de horizon kwam. De spanning die dat creëerde met de eerste paal die dan scheef moest vond ik wel iets hebben. Ik heb hem rechtgetrokken in PS maar dat vond ik persoonlijk niets speciaals meer hebben....
            Ik begrijp je standpunt. Ik weet dat de paaltjes daar scheef staan, maar ik vind het rustiger als de eerste paal horizontaal komt (en de andere palen niet).
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Into Oblivion

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Mooi,
              ik vraag mij nu wel af waarom die balken links recht afgezaagd zijn en rechts op een punt eindigen
              omdat de balken eigenlijk ook palen zijn die ze in de grond kunnen slaan. Moet je geen twee soorten balken meenemen.

              Comment


              • #8
                Re: Into Oblivion

                Mooi zacht door de kleur en sluitertijd.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Into Oblivion

                  ik heb ook al voor die vraag gestaan ,maar heb dan toch besloten om de voorste paal recht te plaatsen en symetrisch ,dek dat je een sterke beeld zal hebben ,afwerking is natuurlijk weer top

                  Comment


                  • #10
                    Into Oblivion

                    Is het niet belangrijker dat de horizon rechtstaat ipv de eerst balk? Denk ik dan, nee?


                    Sent from my iPad using Tapatalk.
                    Toon Nikonian
                    D700/D7000/glaswerk Nikkor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Into Oblivion

                      Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                      Is het niet belangrijker dat de horizon rechtstaat ipv de eerst balk? Denk ik dan, nee?


                      Sent from my iPad using Tapatalk.
                      De horizon staat dan niet scheef hoor... Kijk even naar de omslagfoto op m'n Facebook. Die foto is genomen op dezelfde locatie (wellicht niet dezelfde palen, maar ook hier stond alles scheef...).
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Into Oblivion

                        Sterk beeld zonder meer recht of niet recht, uitgezonderd de horizon natuurlijk die recht moet zijn. Veel wat onder invloed komt van de natuur is gewoon niet recht, eerder iets dat mensen graag doen.
                        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                        Groeten
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Into Oblivion

                          Mij stoort het helemaal niet, integendeel, zo krijg he een draaibeweging naar het midden en naar de horizon toe, supermooi, en dat water!

                          Ik vraag me alleen af wat het zou geven moesten die paaltjes aan de horizon allemaal weg zijn, dat zou een superstrak beeld geven denk ik.

                          Maar dan ben je wel serieus aan het 'opkuisen'...

                          IZ.
                          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                          Comment


                          • #14
                            Re: Into Oblivion

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                            De horizon staat dan niet scheef hoor... Kijk even naar de omslagfoto op m'n Facebook. Die foto is genomen op dezelfde locatie (wellicht niet dezelfde palen, maar ook hier stond alles scheef...).
                            De horizon staat inderdaad niet scheef, maar als je de voorste rechtzet wel... dat bedoelde ik!


                            Sent from my iPad using Tapatalk.
                            Toon Nikonian
                            D700/D7000/glaswerk Nikkor

                            Comment


                            • #15
                              Re: Into Oblivion

                              Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                              De horizon staat inderdaad niet scheef, maar als je de voorste rechtzet wel... dat bedoelde ik!


                              Sent from my iPad using Tapatalk.
                              Als je dit zou toepassen op deze foto, ja, dan zou de horizon scheef komen te staan.
                              Maar ik heb het over het nemen van de foto ter plaatse: gewoon een paar stappen naar links en dan kun je recht op de eerste paal fotograferen, zonder dat de horizon scheef staat...
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X