Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de mist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de mist

    Natuurfotografie in de mist ? Moet kunnen !
    Soms maakt de natuur zijn eigen filters.
    Al ben ik er me van bewust dat er op zo'n platen contoversiële reacties te verwachten zijn





    fotosite

  • #2
    Re: In de mist

    Ik ben niet echt voor mist-foto's, tenzij het landschappen zijn.
    Foto 1 en 3 hadden volgens mij erg mooi geweest met een ochtendzonnetje
    erop ! Maarja, het weer heb je natuurlijk niet in de hand.
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

    Comment


    • #3
      Re: In de mist

      mooi hoor, vooral die tweede.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: In de mist

        Ja inderdaad niet zo echt aantrekkelijk zonder zon, vooral de eerste had schitterend geweest met wat zonlicht of dat je werkelijk de ronding van de zon kunt zien, omdat je toch veel 'lucht' op de foto staan hebt.....misschien best effe gewacht?

        De rest heeft wel iets heel natuurlijks en vindt ik eigenlijk wel nog mooi, dus goed gedaan zou ik zeggen

        Groetjes, Rosita
        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: In de mist

          Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
          Ja inderdaad niet zo echt aantrekkelijk zonder zon, vooral de eerste had schitterend geweest met wat zonlicht of dat je werkelijk de ronding van de zon kunt zien, omdat je toch veel 'lucht' op de foto staan hebt.....misschien best effe gewacht?

          De rest heeft wel iets heel natuurlijks en vindt ik eigenlijk wel nog mooi, dus goed gedaan zou ik zeggen

          Groetjes, Rosita
          Waarom altijd zon? Moeten de dieren dan tot in elk detail te determineren zijn? Nee toch? Een foto is meer dan zo groot mogelijk zo duidelijk mogelijk in beeld.

          Deze foto's ademen gewoonweg sfeer... heerlijk.
          Bij de tweede is het jammer dat de voorste ganzen hun kop buitenboord gestoken hebben. Doet me denken aan die opvliegende eend die ik ooit geschoten heb... zonder kop.

          De derde vind ik dan wel weer dat het mistige afbreuk doet. Dat mistige landschap is verdwenen, dus zou het net zo goed condens op de lens kunnen zijn
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #6
            Re: In de mist

            de eerste vind ik prima

            Comment


            • #7
              Re: In de mist

              Moet zéker kunnen! Dit is NATUUR PUUR!
              De foto's ademen de ochtendsfeer ten voeten uit, zoals het écht is!
              Je krijgt er zowaar terug verkleumde ledematen van...

              Iemand die nooit zelf op stap is geweest in de vrije natuur kan daar natuurlijk niet over meespreken en misplaatst belerende betweterige opmerkingen ivm. zgn. fotografische imperfecties zijn hier dus niet aan de orde!

              Comment


              • #8
                Re: In de mist

                héérlijke sfeer!

                Comment


                • #9
                  Re: In de mist

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  De derde vind ik dan wel weer dat het mistige afbreuk doet. Dat mistige landschap is verdwenen, dus zou het net zo goed condens op de lens kunnen zijn
                  Ik volg deze stelling. Maar de eerste vind ik zeker kunnen, meer nog - zoals iemand hier terecht opmerkte - de sfeer is zeer herkenbaar.
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de mist

                    Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                    héérlijke sfeer!
                    En om de sfeer was het me te doen.
                    Ik geef toe dat een aarzelend zonnetje meer glans aan de foto gegeven had, maar die kwam pas enige uren later.
                    In realiteit zag ik deze ganzen dus nauwelijks zitten. Iederen die 's morgens eens aan het water gelopen heeft herkent dit wel : de mist concentreert zich echt boven het wateroppervlak en is daar potdicht terwijl je honderd meter verder toch iets meer ziet. Deze zaten dus aan de rand en ik kon ze amper zien maar de 600mm van de Sigma haalde ze tot mijn grote tevredenheid er redelijk goed uit.
                    Alleen focussen was een ander paar mouwen, de AF sputterde meer dan tegen
                    fotosite

                    Comment

                    Working...
                    X