Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ice Ice Baby

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ice Ice Baby

    Een van de kiekjes van de afgelopen winterse periode.

    Last edited by Ricky93; 20 februari 2021, 22:35.
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: Ice Ice Baby

    Prima vastgelegd en knap bewerkt, zoals gewoonlijk een knappe plaat
    Spijtig dat je anderen hier nooit van tips wil voorzien ...
    Je naam (en het andere) vind ik in deze wel heel erg storend omdat 'm net daar staat in het gedeelte wat de compo maakt,
    maar ik snap je keuze om steeds je naam zo groot in beeld te zetten, alhoewel iemand die deze persé wil "gebruiken" heeft dat snel weggewerkt uiteraard

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Ice Ice Baby

      heel knap!! Die voorgrond is om van te snoepen... Compositie en licht zijn heel mooi. Met welke lens is deze genomen?
      www.erikthomas.be

      Comment


      • #4
        Re: Ice Ice Baby

        Een crop tot net boven dat grote brok ijs op de voorgrond vind ik mooier.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Ice Ice Baby

          een mooie compositie/kleuren en lichtval...

          Rob

          Comment


          • #6
            Re: Ice Ice Baby

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Spijtig dat je anderen hier nooit van tips wil voorzien ...

            grts
            Sieg
            ik denk dat je al hebt ondervonden dat ik een grote bewondering heb voor je werk ,je afwerking ,compositie en vooral het licht in je foto's vind ik grandioos ,beetje jaloers zelfs (in de positieve zin ) ook deze is weer erg mooi en voor mij zou die ijsblok met dat mooi licht er in zonde zijn om te verwijderen is voor mij een sterke meerwaarde om je verder de foto in te leiden
            maar .... er is ook bij ook een maar bij .Dit is een forum waar men leert van elkaar niet alleen je foto's toont ,maar bvb je exif deelt van hoe is deze foto gemaakt , ook de moeite doen om reacties te geven op iemand anders zijn werk ,en niet alleen bij de goeie foto's maar ook vooral bij de mindere en deze mensen voorzien van tips om ook hen vooruit te helpen ,er zijn er heel wat die in hun beginnersschoenen staan en hier posten om bij te leren ,ik heb miss meer tijd dan jou maar ik tracht zoveel mogelijk mensen een beetje van mijn kennis te delen en tips te geven .We zijn allemaal vrienden virtueel maar ook soms in het echt ,na een tijdje kennen we elkaars naam en werk ,en dat is juiste het leuke er aan foto's posten reacties krijgen en reacties geven .

            Ik kijk alvast uit naar je volgend werk .

            Comment


            • #7
              Re: Ice Ice Baby

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Een crop tot net boven dat grote brok ijs op de voorgrond vind ik mooier.
              grt,bouk.
              Ik volg bouk wat het blok ijs betreft, ik bots er altijd op en mijn aandacht blijft daar hangen of komt steeds naar daar terug. Zonder dat blok ga ik vlot door het driehoekje naar het eigenlijke
              onderwerp van de foto. Ik heb het dikwijls moeilijk met voorwerpen op de voorgrond die mijn weg versperren en als het ware mijn blik tegenhouden...
              Heel mooie kleuren

              grt
              Gerrit

              Comment


              • #8
                Re: Ice Ice Baby

                Ik vind dit een topplaatje waarin je de kennis van de fotograaf duidelijk ziet.
                Links en rechts onderaan vertrekken er 2 barsten in het ijs waartussen een schitterende blok ijs ligt met prachtige kleuren.
                Beide barsten komen samen in het beeld en lopen als 1 barst door naar het hoofdonderwerp, de windmolen die op zijn beurt
                prominent in beeld staat met prachtige kleurtjes.
                Dit is mijn gevoelsbeschrijving van deze opname. Alles is in evenwicht en de zachte kleurtjes maken het af.

                Alleen al door te kijken kunnen we veel leren, zeker in de grote versie.

                Groetjes,
                Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Ice Ice Baby

                  Prachtplaat! Ik heb ook op flickr geen exif gevonden. Spijtig. Waarschijnlijk toch focus stacking?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ice Ice Baby

                    heerlijk, prachtige leidende lijnen naar het mooie onderwerp, ijs op de voorgrond vind ik mooie meerwaarde...
                    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ice Ice Baby

                      prachtig scherp beeld, maar de voorste klomp zou ik zelf weggelaten hebben want die gaat met veel aandacht lopen zodat er geen eigenlijk onderwerp is.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ice Ice Baby

                        Heren, als eerste dank voor de leuke feedback, wel wil ik graag een aantal dingen toelichten.

                        Ik heb al eerder opbouwende kritiek gekregen om het feit dat ik maar zelden reageer op de berichten van anderen. Ik heb daar toentertijd al eens een reactie op geplaatst maar doe dat graag nog eens. Ik heb een druk leven, pak als voorbeeld deze week. Ik heb van de 7 dagen durende werkweek 7 dagen gewerkt, sterker nog, ik ben nog maar net een paar uur thuis. Die andere uren gaan zitten in mijn huishouden en mijn sociale contacten. Heb ik dan nog tijd over? top! lekker ontspannen op de bank met een filmpje? Helaas, er staan nog 2200 foto's open in lightroom. De tijd is mij veel te beperkt om op een forum plaat voor plaat te ontleden / onderbouwen. Ik zal het graag doen, maar ik moet ook aan mijn eigen ontspanning denken. Iets wat ik gedurende een lange periode al te weinig doe. Graag vraag ik jullie begrip daarvoor. Het is niet leuk als mensen een negatieve vibe voelen bij het zien van mijn berichten omdat ik selfish over lijkt te komen op mensen. Deze mening is gebaseerd zonder achtergrondkennis van mijn leven en de daarbij behorende gebrek aan tijd.

                        Omtrent de naam groot in beeld: dit blijft een eindeloze discussie waar mijn reactie op blijft: Het is nodig, helaas. Een van mijn foto's is in de afgelopen week viral gegaan, waarbij er ook exemplaren zijn gestolen. Wil je dit copyright croppen dan is het zo dusdanig obvious dat het diefstal is dat ik iemand snel in de hoek kan zetten indien noodzakelijk.

                        @muesli, scherp. Onderzijde bestaat uit een stack van 4 platen, bovenzijde bestaat uit een handmatig ontwikkelde HDR van 3 beelden. Dus de exifgegevens zijn... divers

                        Voor wat betreft alle reacties, veel dank voor de fijne replays, de waardering is groot.
                        Last edited by Ricky93; 21 februari 2021, 23:17.
                        Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ice Ice Baby

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
                          Heren, als eerste dank voor de leuke feedback, wel wil ik graag een aantal dingen toelichten.

                          Ik heb al eerder opbouwende kritiek gekregen om het feit dat ik maar zelden reageer op de berichten van anderen. Ik heb daar toentertijd al eens een reactie op geplaatst maar doe dat graag nog eens. Ik heb een druk leven, pak als voorbeeld deze week. Ik heb van de 7 dagen durende werkweek 7 dagen gewerkt, sterker nog, ik ben nog maar net een paar uur thuis. Die andere uren gaan zitten in mijn huishouden en mijn sociale contacten. Heb ik dan nog tijd over? top! lekker ontspannen op de bank met een filmpje? Helaas, er staan nog 2200 foto's open in lightroom. De tijd is mij veel te beperkt om op een forum plaat voor plaat te ontleden / onderbouwen. Ik zal het graag doen, maar ik moet ook aan mijn eigen ontspanning denken. Iets wat ik gedurende een lange periode al te weinig doe. Graag vraag ik jullie begrip daarvoor. Het is niet leuk als mensen een negatieve vibe voelen bij het zien van mijn berichten omdat ik selfish over lijkt te komen op mensen. Deze mening is gebaseerd zonder achtergrondkennis van mijn leven en de daarbij behorende gebrek aan tijd.

                          Omtrent de naam groot in beeld: dit blijft een eindeloze discussie waar mijn reactie op blijft: Het is nodig, helaas. Een van mijn foto's is in de afgelopen week viral gegaan, waarbij er ook exemplaren zijn gestolen. Wil je dit copyright croppen dan is het zo dusdanig obvious dat het diefstal is dat ik iemand snel in de hoek kan zetten indien noodzakelijk.

                          @muesli, scherp. Onderzijde bestaat uit een stack van 4 platen, bovenzijde bestaat uit een handmatig ontwikkelde HDR van 3 beelden. Dus de exifgegevens zijn... divers

                          Voor wat betreft alle reacties, veel dank voor de fijne replays, de waardering is groot.
                          Hey Ricky, ik begrijp je volledig maar ik hoop dat je niet denkt dat enkel jij een druk leven hebt.
                          Ook alle anderen gaan hier werken, hebben een thuis, een familie, een andere hobby, gaan sporten, en gaan foto's maken .... dus je bent daarin zeker niet alleen
                          Maar dit is nu eenmaal een forum, als het gewoon is om foto's te dumpen zijn er uiteraard andere mogelijkheden.
                          Een forum staat of valt met de interactie die er gebeurt tussen de forumleden, gebeurt dat niet dan is er ook geen forum meer, wat in mijn ogen nog erger is dan.

                          Dus ik snap dat iedereen, ook jij, het druk heeft maar een kleine moeite van uwentwege zou mensen mss al onmiddellijk vooruit helpen
                          Nu krijg je ommeduur dat mensen denken van, " hij doet geen moeite, waarom wij dan nog", snap je

                          Iedereen kan hier zijn mooiste foto's posten en dan wegwezen, maar dan is het geen forum meer en hou je iets over als 1X, 500PX, Flickr, Facebook, om er maar een paar te noemen, al worden ook op die pagina's door sommigen nog moeite gedaan om te reageren.

                          Met uw kunde zou het interessant zijn dat u ook eens een mening geeft over wat beter of anders kan, we kunnen er allemaal van leren

                          Hoop dat je snapt wat ik bedoel want het is met respect voor uw kunde, en zeker niet slecht bedoelt, geschreven

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ice Ice Baby

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Hey Ricky, ik begrijp je volledig maar ik hoop dat je niet denkt dat enkel jij een druk leven hebt.
                            Ook alle anderen gaan hier werken, hebben een thuis, een familie, een andere hobby, gaan sporten, en gaan foto's maken .... dus je bent daarin zeker niet alleen
                            Maar dit is nu eenmaal een forum, als het gewoon is om foto's te dumpen zijn er uiteraard andere mogelijkheden.
                            Een forum staat of valt met de interactie die er gebeurt tussen de forumleden, gebeurt dat niet dan is er ook geen forum meer, wat in mijn ogen nog erger is dan.

                            Dus ik snap dat iedereen, ook jij, het druk heeft maar een kleine moeite van uwentwege zou mensen mss al onmiddellijk vooruit helpen
                            Nu krijg je ommeduur dat mensen denken van, " hij doet geen moeite, waarom wij dan nog", snap je

                            Iedereen kan hier zijn mooiste foto's posten en dan wegwezen, maar dan is het geen forum meer en hou je iets over als 1X, 500PX, Flickr, Facebook, om er maar een paar te noemen, al worden ook op die pagina's door sommigen nog moeite gedaan om te reageren.

                            Met uw kunde zou het interessant zijn dat u ook eens een mening geeft over wat beter of anders kan, we kunnen er allemaal van leren

                            Hoop dat je snapt wat ik bedoel want het is met respect voor uw kunde, en zeker niet slecht bedoelt, geschreven

                            grts
                            Sieg

                            Sieg,

                            Wat je hier min of meer probeert te vertellen is dat ik maar tijd moet vrijmaken om het forum uitgebreider op te pakken. En zo de diverse berichten te voorzien van commentaar of opbouwende kritiek. Nogmaals, doe ik graag. Heb ik er de luxe en vrijheid voor om die tijd te spenderen? Het antwoord is helaas nog altijd nee. Een forum is voor mij een vorm van ontspanning. Een vorm van ontspanning waar ik al tijden amper nog aan toe kom omdat ik altijd bezig ben geweest met andere zaken. Ik begrijp je punt maar ik wil BD niet gaan voelen als een verplichting extra in mijn leven. Dat gevoel bekruipt mij meer en meer door dit soort commentaren. Nogmaals ik begrijp je bericht volledig, maar ik heb niet de luxe om die extra verplichting in mijn leven te forceren. Daarom kies ik er ook voor om afstand te nemen van de BD community. Mensen die geïnteresseerd zijn kunnen mijn fotografie volgen op mijn socials.

                            Instagram: @rick_bekker
                            Facebook: Rick B. Fotografie

                            Wellicht keer ik ooit nog terug, en anders, wellicht tot in het veld.

                            Rick.
                            Last edited by Ricky93; 23 februari 2021, 09:30.
                            Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ice Ice Baby

                              Prachtige foto en terecht in de HOF! Ook al lees je het misschien niet meer: proficiat met je plaats in de HOF!
                              www.erikthomas.be

                              Comment

                              Working...
                              X