Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het wordt licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het wordt licht

    Vanmorgen heel vroeg me eens naar De Teut begeven in Zonhoven. Ik was vooral voor de purperen heide gegaan, maar dit zal dit jaar meer bruine (droge) heide zijn dan purperen heide.

    Deze heb ik gemaakt toen de zon kwam piepen.



    Update:



    Bedankt voor het lijken en commentaar altijd welkom, vooral deze waar ik het de volgende keer beter doe.
    Last edited by Patricske; 12 augustus 2018, 17:52.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: Het wordt licht

    Qua compositie zeker mooie foto, maar ik denk dat hier veel meer uit te halen is. De foto komt bij mij wat flets over. Aan de bovenkant van de bomenrij is iets vreemds gebeurd. Dus misschien nog even door LR halen
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Het wordt licht

      Heel knap - lijnenspel bomen/wolken zorgt voor veel diepte in de compo
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Het wordt licht

        Deze prachtige plaats had ik nog niet met deze prachtige compo gezien. Goed gezien.
        Alleen lijkt de sfeer een beetje afwezig ? Misschien de balans tussen de vrij lichte voorgrond en de bijna zwarte bosrand?
        De takjes links mogen van mij een snoeischaar tegenkomen.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Het wordt licht

          Moet Johan wel volgen, voor mij is de sfeer de ontbrekende factor in deze opname
          Ik denk dat als je het geheel wat warmer afwerkt het toch al een verbetering zou zijn
          Tevens is de opname wat uit balans, te vlakjes

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Het wordt licht

            Ik kan verkeerd zijn maar voor mij is er teveel met de kleuren gespeeld - wat soms sprookjesachtig kan zijn - doch nu het realistische voorbij schiet. Morgen ga ik dit gebied bewandelen, of er een foto zal uitkomen is twijfelachtig.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Het wordt licht

              In potentie echt een bijzonder mooi beeld, compo, locatie, kleuren allemaal aanwezig..
              Maar nu te duidelijk te zien dat de voorgrond te veel is opgelicht, de overgang bij de bomen is te duidelijk te zien...Zou hem zeker nog eens proberen te herzien.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Het wordt licht

                ik denk dat alles hier is gezegd en ik volg helemaal de opmerkingen

                Comment


                • #9
                  Re: Het wordt licht

                  Allen, ik weet wat ik verkeerd gedaan heb. Ik heb mijn grijsverloopfilter wat ver doorgeschoven, daardoor de bomen zo donker en het te grote verschil tussen lucht/bomen en voorgrond.

                  Ik heb hem wat warmer gemaakt en geprobeerd de bomen wat op te lichten. Hij is nog niet perfect, maar beter kan ik hem niet krijgen.
                  http://www.photo-patricske.be
                  Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het wordt licht

                    Ik begreep die harde scheiding op de bomenrij niet goed todat je zei dat je een ND grad had gebruikt.
                    Persoonlijk zou ik hier geen grad gebruiken omdat je, gezien het licht hier, perfect de lucht tegen de voorgrond had kunnen balanceren in ACR/LR.
                    Dat gezegd zijnde vind ik de lucht hier goed belicht. Het middenstuk kan imo wat meer contrast gebruiken.

                    Comment

                    Working...
                    X