Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het paarse veld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het paarse veld

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Het paarse veld

    Het paarse veld komt niet helemaal tot z'n recht, veroorzaakt door toch wel heldere lucht...

    Comment


    • #3
      Re: Het paarse veld

      Sientje toch, je valt van het ene uiterste in het andere.
      Ok, die foto zal voor jou wel uitstekend zijn, aan de lucht kunt ge weinig veranderen, maar er zit zo weinig spannends in.
      Een reusachtig paars veld en een moeilijk thuis te brengen gebouw aan de einder.
      Uw foto had spannender geweest als er meer detail van het gebouw te zien was geweest.
      Een portretstand bijvoorbeeld en de foto genomen met een gepaste teleobjectief.
      Anders heb ik geen aanmerkingen meer, tenzij dat je ook een beetje weersomstandigheden en het uur in het oog moet houden.
      Soms ben je echt goed bezig en dan weer veel minder, je zou een constante moeten kunnen aanhouden.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Het paarse veld

        Moeilijke locatie om een interessant beeld uit te halen denk ik
        Maar in ieder geval de moed niet opgeven Sien, als je kan keer dan nog eens terug bij zonsop- of zonsondergang

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Het paarse veld

          Uitzonderlijk dergelijke velden bij ons tegen te komen en kan dus de opname waarderen, met de lucht had je wat pech maar denk toch dat er meer uit te halen is.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Het paarse veld

            Toch weer een mooie opname Sien; mischien eens proberen met nog meer paarse bloemen en wat minder wolkenlucht( een beetje lucht; de bomen en het boerderijtje)
            ik veronderstel toch dat de bloemen je hoofdonderwerp zijn ?

            Mvg
            Maurits

            Comment


            • #7
              Re: Het paarse veld

              In deze omstandigheden zou ik eerder de scherpte helemaal vooraan gelegd hebben, met een klein diafragma (5.6 ofzo). Het onderwerp zelf (de bloemen) lijken nu niet scherp, de achtergrond hoefde hier niet scherp te zijn.
              Amateur fotograaf,
              lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

              Comment

              Working...
              X