Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het gouden uur II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het gouden uur II

    Een nieuw magisch uurtje na zonsopgang deze morgen.
    Opnieuw onbewerkt enkel een beetje verscherpt.

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Het gouden uur II

    Ik vind die ook wel mooi...maar die schuine horizon stoort mij nu wel....en ja...ik weet het....het is daar heuvelachtig...maar toch.
    Jammer dat er bijna geen detail te zien is hier in die bomen.
    Mijn mening hé!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Het gouden uur II

      toch zie je in de verte de 'echte' horizon hoor..
      ik vind hem terug mooi met verschillende tinten maar hij doet onder voor de vorige
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Het gouden uur II

        Weet je zeker dat je de foto niet hebt bewerkt? Hij is wel erg rood!
        Jacques Bakker
        www.fotohandig.be

        Comment


        • #5
          Re: Het gouden uur II

          Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
          toch zie je in de verte de 'echte' horizon hoor..
          ik vind hem terug mooi met verschillende tinten maar hij doet onder voor de vorige
          Sorry Kurt....maar ddboke heeft gelijk en ik ben verkeerd....niet goed gekeken dus
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Het gouden uur II

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
            Weet je zeker dat je de foto niet hebt bewerkt? Hij is wel erg rood!
            Voor zover mijn geheugen me toelaat om terug te keren naar deze morgen... nee ik heb hem niet bewerkt...
            Ik kan je enkel aanraden om eens met een telelens net naast de zon te kijken bij zonsopgang. Het is echt zo rood/oranje hoor, afhankelijk van de weersomstandigheden en de tijd van het jaar natuurlijk.
            Last edited by mortierke; 26 oktober 2010, 12:53.
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Het gouden uur II

              Mooie foto. Ik geraak niet uit mijn bed voor zulk soort tafereeltjes. Rond hoe laat is dit trouwens? En op welke kleurtemperatuur stel je je camera dan in om dit kleurtje te krijgen?

              Comment


              • #8
                Re: Het gouden uur II

                Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                Mooie foto. Ik geraak niet uit mijn bed voor zulk soort tafereeltjes. Rond hoe laat is dit trouwens? En op welke kleurtemperatuur stel je je camera dan in om dit kleurtje te krijgen?
                De foto is om 8u54 genomen dus zo vroeg is dat nu ook weer niet
                Mijn toestel staat ingesteld op automatische witbalans (Raw-file geeft kleurtemperatuur 4650 weer).
                Voor de rest staat er weinig speciaals ingesteld hoor. Contrast, saturatie en kleurtoon staan in-camera allemaal op nul en WB-shift staat ook op 0.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Het gouden uur II

                  Ik vind hem heel mooi, de momenten waarop je zoiets maakt zijn dat trouwens ook

                  frans
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het gouden uur II

                    Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    Raw-file geeft kleurtemperatuur 4650 weer
                    Amaai, en zo'n fraai beeld.
                    8h54 lukt me nog net
                    Mercikes hé

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het gouden uur II

                      Weer een knappe plaat, Kurt

                      Ik zou wel dat "blinkend" tikje wegdoen tussen die 2e en de 3e boom. Dat trekt wel de aandacht.

                      Maar dan kan je wel niet meer zeggen dat hij onbewerkt is vrees ik

                      Ik zou dit ook veel liever zien met de lijnen horizontaal. Je weet al dat ik het moeilijk heb met die schuine lijnen zonder echte referentielijnen, zoals zuivere verticale lijnen of zo...
                      Ook al zie je op de achtergrond de echte horizontale horizon (goed gezien van ddboke !).

                      Beetje een misleidend beeld op die manier.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het gouden uur II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Ik zou dit ook veel liever zien met de lijnen horizontaal. Je weet al dat ik het moeilijk heb met die schuine lijnen zonder echte referentielijnen, zoals zuivere verticale lijnen of zo...
                        Ook al zie je op de achtergrond de echte horizontale horizon (goed gezien van ddboke !).

                        Beetje een misleidend beeld op die manier.
                        Mja, die schuine lijnen... het blijft een moeilijke keuze. Ik kan er wel inkomen dat het wringt als je de foto voor het eerst ziet.
                        Mijn probleem is dat ik eerst de plaats zie waar de foto genomen is en dan pas de foto neem met het toestel min of meer waterpas. Als ik dan thuiskom en de hoofdlijn van de foto, die hier inderdaad schuin afloopt, horizontaal plaats dan klopt het plaatje niet meer voor mij omdat ik weet hoe het er in het echt uitzag... en dat wringt dan weer bij mij.
                        Het blijft dus een moeilijke keuze waar ik voorlopig maar één oplossing voor heb... ik post morgen een foto waar de lijnen min of meer horizontaal zijn zonder iets aan de werkelijkheid te veranderen

                        Bedankt voor de commentaren in ieder geval
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het gouden uur II

                          Thanks
                          Jij kent het landschap, maar voor de toeschouwer loopt dit hier flink scheef.

                          Ik denk eerlijk gezegd dat het veel natuurlijker oogt met de voorste lijnen horizontaal (als die min of meer evenwijdig lopen ten minste), en de echte horizon scheef, alsof dat dan een helling zou zijn.
                          Maar dit is de werkelijkheid vervalsen, ik geef dit wel toe...
                          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                          Mja, die schuine lijnen... het blijft een moeilijke keuze. Ik kan er wel inkomen dat het wringt als je de foto voor het eerst ziet.
                          Mijn probleem is dat ik eerst de plaats zie waar de foto genomen is en dan pas de foto neem met het toestel min of meer waterpas. Als ik dan thuiskom en de hoofdlijn van de foto, die hier inderdaad schuin afloopt, horizontaal plaats dan klopt het plaatje niet meer voor mij omdat ik weet hoe het er in het echt uitzag... en dat wringt dan weer bij mij.
                          Het blijft dus een moeilijke keuze waar ik voorlopig maar één oplossing voor heb... ik post morgen een foto waar de lijnen min of meer horizontaal zijn zonder iets aan de werkelijkheid te veranderen

                          Bedankt voor de commentaren in ieder geval
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment

                          Working...
                          X