Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben we er al genoeg gehad?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hebben we er al genoeg gehad?

    Jaja, na al het verduisteringsgeweld van de afgelopen dagen, komen er nog een paar:

    1/250s ISO 100:



    6s ISO 400:



    6s ISO 400:



    Gebruikt materiaal:
    Canon 20D op een 20cm f/4.5 Newton (900mm brandpunt) op een volgmontering.

    Moeilijk om hier nog origineel te zijn, maar hopelijk toch de moeite?

    Koen
    Last edited by Kentari; 10 december 2007, 13:15. Reden: beeldjes verzet
    Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
    http://www.koenvangorp.be

  • #2
    Re: Hebben we er al genoeg gehad?

    tja, je was duidelijk niet dfe enige buiten die avond
    't Resultaat mag wel gezien worden ... mijn voorkeur gaat naar eerste
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: Hebben we er al genoeg gehad?

      heel erg de moeite!
      één van de betere van die
      bewuste nacht.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Hebben we er al genoeg gehad?

        Niet te min zeer mooi
        http://www.jeanpaulmontuori.com

        Comment


        • #5
          Re: Hebben we er al genoeg gehad?

          Hele mooie, goed scherp Dat is via een telescoop ?

          Comment


          • #6
            Re: Hebben we er al genoeg gehad?

            Knappe reeks
            Nikon materiaal

            Comment


            • #7
              Re: Hebben we er al genoeg gehad?

              Waaw

              Das de eerste keer dat ik de maan zo echt als een bolleke zie.

              Prachtig weergegeven als je het mij vraagt.

              ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

              Comment


              • #8
                Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                We hebben er al wel veel gehad, maar dit is dan ook één van de mooiste reeks. Voorkeur voor nr 2.
                Een paar vraagjes:
                1) Heb je dit gedaan met een T-ring gemonteerd op je oculairbuis?
                2) Heb je gebruik gemaakt van een oculair, en zo ja, welke?
                3) Hoe krijg je dit zo mooi scherp? Het lijkt me moeilijk om scherp te stellen en dit te controleren in deze condities.

                Comment


                • #9
                  Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                  Bedankt iedereen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Hele mooie, goed scherp Dat is via een telescoop ?
                  Dat is inderdaad via een telescoop, te vergelijken met een 900mm f/4.5 telelens, maar dan met spiegels (veel goedkoper ).

                  Oorspronkelijk geplaatst door biedie Bekijk bericht
                  We hebben er al wel veel gehad, maar dit is dan ook één van de mooiste reeks. Voorkeur voor nr 2.
                  Een paar vraagjes:
                  1) Heb je dit gedaan met een T-ring gemonteerd op je oculairbuis?
                  2) Heb je gebruik gemaakt van een oculair, en zo ja, welke?
                  3) Hoe krijg je dit zo mooi scherp? Het lijkt me moeilijk om scherp te stellen en dit te controleren in deze condities.
                  1) Op de camera zat inderdaad een T-ring. Die zat dan op een Celestron MPCC Coma Corrector, die de fouten van de parabolisch spiegel corrigeert en die zat dan in de focuseerinrichting van de kijker.
                  2) Er werd geen oculair gebruikt.
                  3) Trial and error. Omdat het een f/4.5 is is het beeld in de zoeker van de camera nog lekker helder is gaat het redelijk vlot, maar de scherptediepte is zeer laag. Je ziet in de zoeker vrij goed of het bijna scherp is maar dan begint het pas. Dan is het foto's nemen, met opgeklapte spiegel, en op de LCD maximaal inzoomen en bijstellen (fracties van een millimeter) als het niet perfect scherp is. Na een tiental correcties stond hij perfect scherp zaterdag. Dan de focuseerinrichting vastzetten en hopen dat de temperatuur niet teveel verandert: thermische inkrimping van de kijkerbuis kan herfocusen in de loop van de nacht nodig maken.

                  Koen
                  Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                  http://www.koenvangorp.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                    Hele mooie foto's....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                      Wow, dit is wel een van de beste, zoniet de beste reeks, die we hier gezien hebben !!

                      Kwestie van ervan te leren :

                      Wat bedoel je met :
                      'Op de camera zat inderdaad een T-ring. Die zat dan op een Celestron MPCC Coma Corrector, die de fouten van de parabolisch spiegel corrigeert en die zat dan in de focuseerinrichting van de kijker.' ?
                      Ik kan het me allemaal niet goed voorstellen ...
                      en
                      'Je ziet in de zoeker vrij goed of het bijna scherp is maar dan begint het pas. Dan is het foto's nemen, met opgeklapte spiegel, en op de LCD maximaal inzoomen en bijstellen (fracties van een millimeter) als het niet perfect scherp is.'
                      Zelf kreeg ik het totaal niet scherp, dus vraag ik me (als beginner ...) af hoe je dat doet met die opgeklapte spiegel ? Gaat dat ook met een 400D ?

                      en btw je link naar je website werkt niet ?

                      Met dank !

                      Ronny
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                        Heel, heel heel knap gedaan!!!!!

                        Warre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                          Vooral de derde:
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kentari Bekijk bericht
                            Bedankt iedereen!



                            Dat is inderdaad via een telescoop, te vergelijken met een 900mm f/4.5 telelens, maar dan met spiegels (veel goedkoper ).



                            1) Op de camera zat inderdaad een T-ring. Die zat dan op een Celestron MPCC Coma Corrector, die de fouten van de parabolisch spiegel corrigeert en die zat dan in de focuseerinrichting van de kijker.
                            2) Er werd geen oculair gebruikt.
                            3) Trial and error. Omdat het een f/4.5 is is het beeld in de zoeker van de camera nog lekker helder is gaat het redelijk vlot, maar de scherptediepte is zeer laag. Je ziet in de zoeker vrij goed of het bijna scherp is maar dan begint het pas. Dan is het foto's nemen, met opgeklapte spiegel, en op de LCD maximaal inzoomen en bijstellen (fracties van een millimeter) als het niet perfect scherp is. Na een tiental correcties stond hij perfect scherp zaterdag. Dan de focuseerinrichting vastzetten en hopen dat de temperatuur niet teveel verandert: thermische inkrimping van de kijkerbuis kan herfocusen in de loop van de nacht nodig maken.

                            Koen
                            Ik kan al lang nie meer volgen, da´s hocus-pocus voor mij
                            Maar dan wel heel straffe magie
                            BD0723BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hebben we er al genoeg gehad?

                              Technisch zeer goed uitgevoerd !
                              Dergelijke scherpte realiseren via het LCD scherm van de camera

                              Comment

                              Working...
                              X