Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heads of Knysna - Zuid Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Heads of Knysna - Zuid Afrika

    Foto genomen aan de kust van Knysna (Zuid Afrika).

    Voor deze foto heb ik gebruik gemaakt van "Big Stopper" van Cokin, de ND1024 Nuances.

    Bij deze foto heb ik me moeten plaatsen in de richting van de wind.
    Jammer genoeg heb ik pas thuis vastgesteld dat de foto vol stond met vlekken.

    Dankzij Lr heb ik hiervan de meeste kunnen wegwerken.

    Toch wou ik vragen aan jullie of er enige tips zijn om dit te voorkomen, buiten in de windrichting staan.

    Hieronder geef ik jullie de metagegevens m.b.t. de foto.
    Weet niet of dit nodig is. Het is mijn eerste keer dat ik een foto deel via dit forum.

    Sony A99 - Minolta 20mm 2.8
    15 sec - F22 - ISO 400

    DSC04345.jpg by Christiaen Mous, on Flickr
    Last edited by LesC; 27 november 2016, 23:11.

  • #2
    Re: Heads of Knysna - Zuid Afrika

    Moderator Note: Foto is eindelijk zichtbaar; niet meer nodige posts (over zichtbaarheid van de foto) zijn verwijderd, en de foto kan eindelijk beoordeeld worden in het subforum waar ie thuishoort.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Heads of Knysna - Zuid Afrika

      Mooie opname met die lange sluitertijd vanuit dat standpunt
      Zelf zou ik proberen om in het gebergte rechts wat meer detail te krijgen, iets oplichten, want nu gaat alle aandacht naar dat donker stuk
      Door de hele grote compressie is je kwaliteit niet wat het zou moeten zijn, je hebt zelfs al last van pixelatie.
      Tevens zou ik de horizon rechttrekken, deze staat nu bol

      Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kleurenversie hiervan, volgens mij ook de moeite waard als deze goed belicht is

      ps, volgens mij heeft enkel LEE een "Big Stopper", maar elk merk heeft wel een 10stops ND ;-)

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 28 november 2016, 02:07.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Heads of Knysna - Zuid Afrika

        Allereerst welkom op het forum. Een goede keuze om hier te plaatsen, want als je openstaat voor kritiek kan je veel leren.
        De foto :
        Een goed uitgevoerde L.E. Toch wil ik een kanttekening maken over je instellingen.
        Ik zag dat je F22 i.c.m. ISO 400 hebt gebruikt. Voor een beter (zuiverder beeld) had je beter F11 en ISO 100 kunnen gebruiken. (dan was de belichtingstijd gelijk gebleven)
        F8 en F11 zijn diafragma's waarop de meeste lenzen het best voor de dag komen. Om lekker flexibel zijn(om op het ideale diafragma/ tijd te kunnen komen) heb ik verschillende ronde ND-filters. Als ik mijn pola meetel, heb ik 2-4-6 en 10 ND.
        Want met kwaliteitsfilters is het echt geen probleem om 2 filters te stapelen, hoor.
        De horizon heeft nog wel even een aanpassing nodig, want ik zie vervorming en scheefstand. Veel plezier en succes verder !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Heads of Knysna - Zuid Afrika

          @Sieg en Johan1956

          Bedankt voor jullie feedback. Wordt zeker geapprecieerd!
          Wat betreft de scheefstand van de foto heb ik het altijd moeilijk mee. Het handige bij mijn toestellen zijn de waterstand-display, maar blijkbaar is dus niet te vertrouwen.

          Fotograferen van landschap vind ik persoonlijk moeilijker dan wildlife.

          Het moeilijkste bij landschappen is het bepalen van diafragma, maar met uw tip @Johan1956, zal het makkelijker gaan.

          Nogmaals bedankt voor de feedback.

          Groeten.

          Christiaen

          Comment


          • #6
            Re: Heads of Knysna - Zuid Afrika

            ik hoef er eigenlijk niets meer aan toe te voegen ,het bepalen van je diafragma ,is puur uittesten wat je lens en camera aankan ,na een tijdje weet je dat ,dus gewoon je eigen gerief leren kennen
            ooit heb ik daar ook gestaan ,maar deed toen nog niet zo bewust aan fotografie gelijk nu ,maar dit beeld van daar blijft mij wel bij

            Comment


            • #7
              Re: Heads of Knysna - Zuid Afrika

              Weinig meer aan toe te voegen, alle nuttige tips en reacties zijn al gegeven...Ga vooral lekker door, want het is al een mooie binnenkomer..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment

              Working...
              X