Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR Wet-Collodion

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR Wet-Collodion

    Fotorealistische HDR van 4 foto's (van het Instituut voor Burgerlijke Bouwkunde in het Arenbergpark te Heverlee) bewerkt in Photoshop tot een Collodion-look.


    Alle reacties zijn welkom.
    of
    Last edited by Jumpingjacquesflash; 4 mei 2012, 22:12.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: HDR Wet-Collodion

    mwhaa... tis moelijk om objectief te oordelen, omdat ik een grote voorliefde heb voor de analoge kunsten van de fotografie.
    Ik ben van mening dat je bepaalde technische fotografische technieken nog altijd analoog laat en dit niet gaat proberen na te apen.
    Dit zie je ook, hoe goed je dit ook hebt willen doen, het ademt de nostalgische techniek van het collodion proces niet uit.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: HDR Wet-Collodion

      hier past een gekarteld kader beter.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: HDR Wet-Collodion

        Niet zo direct mijn ding, ik denk dat de maker aan dit beeld meer heeft dan de kijker die niet ziet wat er allemaal aan vooraf ging eer dit beeld hier stond
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: HDR Wet-Collodion

          Dank u voor jullie opinie.

          Vinnydizzy, het is de hand van een recent bezoek aan de studio van een fotograaf die deze analoge techniek toepast dat ik op het idee kwam om dit uit te proberen.
          Ik zie mezelf deze procedure niet gaan toepassen, alhoewel ik er veel bewondering voor heb.
          De reden om dit trachten na te bootsen heeft de volgende bedoeling: experimenteel.
          Dit is een van de vrije opdrachten voor dit lesjaar fotografie bij CVO.
          Er waren meerdere keuzes, maar experimenteel kan je zoveel verschillende richtingen uit.
          Na talloze verschillende experimenten heb ik ten laatste besloten deze richting in te slaan.
          Ik heb er zo nog enkele gemaakt en vond het persoonlijk wel geslaagd.
          De fotograaf waar ik het hiervoor over had, zit in de jury voor de beoordeling.
          Dus zal ik maar best geen te hoge verwachtingen stellen.

          Bouk, voor een duotoon zou ik bijvoorbeeld wel de gekartelde rand hebben gebruikt, maar de Collodionplaten hebben dat niet.
          Ik ga het toch eens uitproberen.
          Dank u.

          Frakske, ja als maker van de creatie sta je daar niet bij stil.
          De kijker kijkt en beoordeelt.
          Als maker weet je wat je geïnvesteerd hebt.
          Verschillende beelden getrokken met lange sluitertijd en enkele uurtjes met photoshop verschillende zaken uitgeprobeerd, uw creatie zien groeien om tot een resultaat te komen wat voor mij aanvaardbaar was.

          Groeten,
          Jacques
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment

          Working...
          X