Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haven Leuven IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] haven Leuven IV

    stadslandschap [CENTER][/CENTER

    ............
    Last edited by Guest8; 4 juli 2017, 22:01.

  • #2
    Re: haven Leuven IV

    Sorry, komt niet als scherp zijnde over....

    Waar denk je dat onze blik naar toe wordt geleid?
    Is dat ook daar waar jij onze aandacht op wilt vestigen?

    Rechtsboven vliegt iets onherkenbaars en is op deze manier een storend elementje... en ook rechts komt er net weer iets naar binnen piepen.

    -----
    Neem je tijd, neem de omgeving in je op - kijk -!
    Gebruik één statief!

    Comment


    • #3
      Re: haven Leuven IV

      foto is genomen op statief 24mm f8 Hyperfocale Afstand: 2,43m. aandacht nood mensen op boot

      Comment


      • #4
        Re: haven Leuven IV

        foto is genomen op statief
        Wel daar plaats ik dan uiteraard zo mijn vraagtekens bij.... vanop statief:
        - stabilisatie uit
        - gebruik een draadontspanner of afstandsbediening of gebruik de 2sec timer en neem afstand van je statief opdat je er geen trap tegen kan geven

        Ik snap ook niet waarom je een update plaatst in zwart wit.... enige wat er mee bereikt hebt is het verdoezelen van wat zaken.

        aandacht nood mensen op boot
        de aandacht gaat daar niet naar uit, de aandacht wordt de diepte ingetrokken langs de reling / kademuur! Alles wat in dit beeld aan de rechterkant zit is bijzaak....

        Maak van je beelden geen zoek plaatjes!

        Comment


        • #5
          Re: haven Leuven IV

          Op sigma 24mm 1:1.4 zit geen stabilisatie op, ik heb draadontspanner gebruikt en statief stond op betonnen ondergrond waterpas misschien is er iets met je scherm bij mij is alles scherp. Wat betreft aandacht trekken kan ik nog inkomen wat je zegt wordt bevestigd, alhoewel bij ging het om het totaal beeld van de haven en ik heb inderdaad de reling gebruikt om je in de diepte van het beeld te trekken, wat betreft die mensen die heb ik pas gemerkt na de foto en dat is meegenomen want alles na 2,43m is scherp tot oneindig.Maar ik heb er toch wat van opgestoken

          Comment


          • #6
            Re: haven Leuven IV

            Voor mij een mooie met veel diepte.
            Scherpte lijkt me ok
            Evt wat draaien naar rechts om de auto's links buiten beeld te houden
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: haven Leuven IV

              ok ik zie wat je bedoeld bedankt voor commentaar

              Comment


              • #8
                Re: haven Leuven IV

                https://goo.gl/photos/nZ1VJJ6DRHWRunVd9
                Daniel, denk altijd in regel van 3....
                Simpel en doeltreffend...
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                Comment


                • #9
                  Re: haven Leuven IV

                  Compo lijkt mij best OK.
                  Lijkt mij een moment met meer dan voldoende licht dus f16 zou je meer geholpen hebben qua dieptescherpte dan f8.
                  En wat die "regels" van compo betreft ... tja die zijn er om gebroken te worden; voor elke "zogezegde regel" kan je talloze foto's van gevierde fotografen vinden die ertegen "zondigen".

                  Comment


                  • #10
                    Re: haven Leuven IV

                    " voldoende licht dus f16 zou je meer geholpen hebben qua dieptescherpte dan f8."24mm f8 Hyperfocale Afstand: 2,43m.
                    met deze instelling heb ik de beste scherptediepte of niet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: haven Leuven IV

                      Hoe kleiner je diafragma-opening hoe meer scherptediepte; dus f16 geeft meer scherptediepte dan f8. Vanaf f22 moet je beginnen opletten voor diffractie of onscherpte door het te ver "toeknijpen" vd diafragmabladen (vergelijk het maar wanneer je je ogen begint toe te knijpen) maar dat hangt ook wel af vd kwaliteit vd lens.
                      Als scherptediepte absoluut belangrijk is voor je foto ga je dus best naar f16 of verder (weet je eigenlijk alleen maar door het te testen).

                      Scherpstellen op de hyperfocale afstand geeft je inderaad de grootst mogelijke acceptabele scherptediepte maar wel voor een gekozen diafragmaopening.
                      Voor een full frame camera met 24mm lens en f8 ligt je hyperfocale afstand op 2.4m; met f16 op 1.2m.

                      Comment


                      • #12
                        Re: haven Leuven IV

                        "Vanaf f22 moet je beginnen opletten voor diffractie of onscherpte", de lens die ik gebruik sigma 24mm 1:1.4 DG ART gaat maar tot f16 en om juist diffractie te voorkomen heb ik veilig gespeeld en de grootst mogelijke acceptabele scherptediepte gebruikt maar zal deze lens nog eens uittesten tot f16 om te zien

                        Comment


                        • #13
                          Re: haven Leuven IV

                          Tussen f8 en f16 heb je ook nog f11 als je in hele stops werkt. De Sigma is een "gelded" lens dus ik vermoed dat je het diafragma kunt instellen met 1/3de stops op en neer.
                          Zoals ik zei; probeer het uit en zie het voor jezelf maar met zo'n toplens gaat onscherpte alleen maar te wijten zijn aan de fotograaf en niet het materiaal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: haven Leuven IV

                            ik zal het uitproberen, maar kan niet meer doen dan 1) statief gebruiken, 2)spiegel opklappen, 3) afstandsbediening gebruiken of is er nog iets dat ik verkeerd doe?

                            Comment


                            • #15
                              Re: haven Leuven IV

                              Daniël, heel wat foto's missen scherpte bij jou. Gebruik jij een uv-filter op jouw lenzen om deze te beschermen? Ik vraag het je omdat filters van een mindere kwaliteit onscherpte kunnen geven, maar ik heb het ook al meegemaakt dat zelfs een B&W filter op een Canon 100-400 onscherpe beelden gaf. Probeer eens of er verschil is als je zonder filter fotografeert....
                              Als je op 1/1000ste fotografeert, heb je niet echt nood aan een statief.
                              Je kan ook AF uitzetten en manueel scherpstellen met Life View.
                              Altijd opletten dat het verkeer niet voorbijkomt als je afdrukt o.w.v. onstabiliteit.
                              http://www.paulvanrooy.be

                              Comment

                              Working...
                              X