Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

great balls of fire

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] great balls of fire

    nog enkele van de bijna volledige zonsondergang, iets zachter van sfeer...
    best op zwarte achtergrond...



    UP in origineel formaat





    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 27 april 2020, 00:51.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: great balls of fire

    Da's inderdaad een vuurbal en daarom kies ik met voorsprong de eerste. Mooie belichting en weerkaatsing van de zon in het water. Knappe kleuren. Kortom geslaagd
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: great balls of fire

      Zoals ik bij uw vorige foto al zei, weg met die zon achter de kerktoren.
      Formaat van deze foto's is uw zaak, maar ik had gekozen voor een 16:9.
      Maar uw eerste foto is dus met meer dan een neuslengte voorsprong de mooiste tot nu toe.
      Dat is een foto waar iedere fotograaf zou willen schieten en niet in het minst ikzelf.
      Proficiat klasse man.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: great balls of fire

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Zoals ik bij uw vorige foto al zei, weg met die zon achter de kerktoren.
        Formaat van deze foto's is uw zaak, maar ik had gekozen voor een 16:9.
        Maar uw eerste foto is dus met meer dan een neuslengte voorsprong de mooiste tot nu toe.
        Dat is een foto waar iedere fotograaf zou willen schieten en niet in het minst ikzelf.
        Proficiat klasse man.
        thx Red Falcon, en ik heb je tip ook meteen eens ter harte genomen ivm het formaat: in het begin vond ik de rechterkant van de foto niet zo veel bijdragen, maar ik ben ondertussen begionnen twijfelen , dus vandaar toch nog even een UP bij geplaatst in origineel formaat (16/9 ging niet omdat ik dan een stuk van de toren verloor)
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: great balls of fire

          Up is niet wat ik verhoopt had te zijn, de lucht is door het uitbreiden naar rechts niet meer zo mooi.
          Kan natuurlijk altijd een 16:9 van uw eerste foto maar dan moet je de reflex van de toren in het water vergeten, ik zou het bij uw eerste compo houden.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: great balls of fire

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Up is niet wat ik verhoopt had te zijn, de lucht is door het uitbreiden naar rechts niet meer zo mooi.
            Kan natuurlijk altijd een 16:9 van uw eerste foto maar dan moet je de reflex van de toren in het water vergeten, ik zou het bij uw eerste compo houden.
            ok thx voor je advies en zienswijze, doet een mens weer wat nadenken, hier doen we het voor op BD
            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

            Comment


            • #7
              Re: great balls of fire

              Mooi en ga voor de tweede.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: great balls of fire

                Mooi resultaat bij de tweede vanwege de ruimte.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: great balls of fire

                  Mooie beelden al blijf ik bij degene met de zon achter de toren
                  Die maakt voor mij het verschil tussen een vastleggen van iets en nadenken over een foto

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: great balls of fire

                    Omdat ik nooit meerdere foto's bespreek, beperk ik me tot die foto die mijn ogen streelt.
                    De kleuren,zijn daar echt fantastisch. De reflectie met de zon erbij, maakt de reflectie compleet. (balans)
                    De vierkante uitsnede zorgt ervoor dat je blik niet meer wegglijdt. Kortom een prachtige foto.
                    Toch nog even "zeuren" : De reflectie is ten alle tijde donkerder dan het origineel.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: great balls of fire

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Toch nog even "zeuren" : De reflectie is ten alle tijde donkerder dan het origineel.
                      duidelijke tip, goed om weten!
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: great balls of fire

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Die maakt voor mij het verschil tussen een vastleggen van iets en nadenken over een foto

                        grts
                        Sieg
                        mooie quote sieg!
                        en nu nog op het punt komen dat we ter plaatse deze "visie" ontwikkelen, nu is het nog te vaak achter de pc met tal van beelden dat de visie tot stand komt, vind het toch moeilijk om deze "in the field" te visualeren...
                        maar soit, met vallen en opstaan komen we er wel...
                        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                        Comment

                        Working...
                        X