Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grand Canyon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grand Canyon



    more pics to be found here...http://www.pbase.com/pieter_73/us_of_a_2011
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

  • #2
    Re: Grand Canyon

    Vind het heel goed uitgevoerd. Enkel jammer van de Vegnetting... (my point of view)
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

    Comment


    • #3
      Re: Grand Canyon

      Vind dit ook een zeer mooie foto, bewerking vind ik ook mooi.
      Ik denk dat je de vignettering hebt toegevoegd, en dat had van mij ook niet gehoeven.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Grand Canyon

        Vind hem mooi... behalve de bewerking. Eens op je link gekeken en 't is blijkbaar je stijl, zwarte kader en opvallend vignet. Ik vind dat dit je foto's lelijker maakt... smaken zeker?
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Grand Canyon

          Net als bij de horseshoe, dit prachtige landschap verknald door de bewerking (kleurtoning) en het vignet...

          Dit is jouw vrije keuze, maar niet ieders smaak...
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Grand Canyon

            Keuze van de auteur. Alsof ik door een verrekijker kijk. En dat doe ik graag indien me zo-
            iets fraais wordt voorgeschoteld.

            Comment


            • #7
              Re: Grand Canyon

              Ik moet jammergenoeg volgen met de rest van de meningen: je beeld is prachtig, je bewerking minder. Net als bij horseshou ga je het open karakter van het beeld teniet doen.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Grand Canyon

                Kan jullie comments begrijpen, misschien is dit niet het onderdeel om deze foto's te posten. Ik wil niet de "cleane" landschapsfotografie na streven die je hier in dit topic overal vindt, hoe prachtig de beelden hier soms ook zijn. De beelden die ik genomen heb hebben reeds miljoenen fotografen voor me ook genomen. ik wil niet voor de miljoen en eerste keer terug met hetzelfde beeld afkomen. Dit is mijn invalshoek op de realiteit en deze is blijkbaar net iets anders dan jullie smaak. Ik heb reeds eerder gezegd, ik ben geen landschapsfotograaf, ik ken daar bitter weinig van. Zoals alles, de ene ziet dit graag de ander niet. Hier op BD blijkbaar niet... no problem...
                Dare to be different than the pack...
                https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                Comment


                • #9
                  Re: Grand Canyon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                  Kan jullie comments begrijpen, misschien is dit niet het onderdeel om deze foto's te posten. Ik wil niet de "cleane" landschapsfotografie na streven die je hier in dit topic overal vindt, hoe prachtig de beelden hier soms ook zijn. De beelden die ik genomen heb hebben reeds miljoenen fotografen voor me ook genomen. ik wil niet voor de miljoen en eerste keer terug met hetzelfde beeld afkomen. Dit is mijn invalshoek op de realiteit en deze is blijkbaar net iets anders dan jullie smaak. Ik heb reeds eerder gezegd, ik ben geen landschapsfotograaf, ik ken daar bitter weinig van. Zoals alles, de ene ziet dit graag de ander niet. Hier op BD blijkbaar niet... no problem...
                  Smaken verschillen gelukkig maar!
                  Maar stel jezelf de vraag: is het effect die je erop gooit die de foto maakt of de foto zelf?
                  Velen van ons zien door de effecten heen een mooie foto en dat halen we aan! Je mag het niet steeds interpreteren als "ze vinden m'n foto niet goed omdat ik die nabewerking erop doe"... maar je moet het eerder omgekeerd zien: "ze vinden m'n foto goed maar houden niet van de nabewerking"... snap je?
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grand Canyon

                    dit is een foto die al duizenden mensen hebben gemaakt.
                    alleen heb jij hem achteraf bewerkt naar eigen idee.
                    maar het blijft een foto die door duizenden al is gemaakt.
                    probeer, als je toch niet mee wil doen met die eenheidsworst, er in eerste instantie een andere benadering aan te geven.
                    beetje rommelen achteraf kan iedereen wel.
                    hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grand Canyon

                      "Fotografie" is schrijven met licht. Dit houdt voor mij in dat een foto in de camera gemaakt wordt.
                      Bewerking is enkel bedoeld om een foto "af te werken", te finetunen.
                      Eens je de bewerking nodig hebt om de foto te "maken" is het voor mij geen fotografie meer.
                      Voor mij is een goede foto er een die er natuurlijk uitziet, mag bewerkt zijn, maar je mag het niet zien.

                      Ik ken die plek daar niet en weet ook niet hoeveel mogelijkheden er zijn om daar een "andere" foto te nemen, vooral qua compositie dan.
                      Als dit bvb een van de viewpoints is waar elke bus stopt, kan het niet anders dat iedereen dezelfde foto neemt.
                      Maar jouw bewerking verandert daar niks aan. Op die manier probeer je gewoon de werkelijkheid te maskeren.
                      Jammer dat je daar dan voor naar ginder reist. Pluk een plaat van het web via google en doe daar dan jouw bewerking op.
                      ;-) Bij manier van spreken natuurlijk.

                      Ik zou het eerder een uitdaging vinden om daar een plek te zoeken op het juiste moment van de dag om er wel iets speciaals van te maken. Maar je zegt het zelf, je bent geen landschapsfotograaf, en dit vraagt wel heel veel tijd en inspanning dan.

                      No harm feelings, neem dit zeker niet persoonlijk op :-)
                      Dit is mijn heel persoonlijke, weliswaar uitgesproken mening ;-)
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grand Canyon

                        Kan er niet aan doen, maar dit doet me denken aan een citaat van Jean de Boisson :
                        "Koppig volharden wordt bijna altijd volharden in koppigheid"
                        Telkens dezelfde (weing gesmaakte) bewerking herhalen gaat op die manier ook niet lang origineel blijven, mijn gedacht.
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grand Canyon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                          Hier op BD blijkbaar niet... no problem...
                          Zou moeten zijn: hier op BD niet... door iedereen. Ik bijvoorbeeld vind dat je best al die
                          gangbare normen en regeltjes mag overtreden. En ik dacht ook dat ik geschreven had dit
                          zelfs mooi te vinden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grand Canyon

                            Ik vind dit - net als Doudeke - een mooi beeld. Ik hou van de sfeer die het geheel uitstraalt.
                            People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                            http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grand Canyon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              "Fotografie" is schrijven met licht. Dit houdt voor mij in dat een foto in de camera gemaakt wordt.
                              Bewerking is enkel bedoeld om een foto "af te werken", te finetunen.
                              Eens je de bewerking nodig hebt om de foto te "maken" is het voor mij geen fotografie meer.
                              Voor mij is een goede foto er een die er natuurlijk uitziet, mag bewerkt zijn, maar je mag het niet zien.

                              Ik ken die plek daar niet en weet ook niet hoeveel mogelijkheden er zijn om daar een "andere" foto te nemen, vooral qua compositie dan.
                              Als dit bvb een van de viewpoints is waar elke bus stopt, kan het niet anders dat iedereen dezelfde foto neemt.
                              Maar jouw bewerking verandert daar niks aan. Op die manier probeer je gewoon de werkelijkheid te maskeren.
                              Jammer dat je daar dan voor naar ginder reist. Pluk een plaat van het web via google en doe daar dan jouw bewerking op.
                              ;-) Bij manier van spreken natuurlijk.

                              Ik zou het eerder een uitdaging vinden om daar een plek te zoeken op het juiste moment van de dag om er wel iets speciaals van te maken. Maar je zegt het zelf, je bent geen landschapsfotograaf, en dit vraagt wel heel veel tijd en inspanning dan.

                              No harm feelings, neem dit zeker niet persoonlijk op :-)
                              Dit is mijn heel persoonlijke, weliswaar uitgesproken mening ;-)
                              Dama, hier volg ik niet helemaal, maar je maakt veel goed in je laatste zinnetje .
                              Hoeveel kunstfotografen zijn er niet die door zware nabewerking achteraf een eigen stijl creëren. Ik weet dat het not done is in de lanschapsfotografie, maar in vrijwel elke andere tak van de fotografie wordt het veelvuldig toegepast.
                              Ik denk dat dat ook de artistieke vrijheid van elke fotograaf-kunstenaar moet zijn. Een foto maak je in eerste instantie met een toestel, maar het kan goed zijn dat het voor jou als createur op dat moment helemaal niet af is, maar eerder een vertrekpunt om mee verder te werken. Denk maar aan collagetechniek bijvoorbeeld, of de trend om weer polaroid-stijl te gaan nabewerken of infrarood te gaan shooten. Heeft niks met het originele 'beeld' of kleur-instelling te maken.

                              Als landschapsfotograaf werk je veeleer registrerend, en dan moet je uiteraard veel tijd steken om op het goede moment op de goeie plaats te zijn, om er iets bijzonders van te maken. Het bewerken van landschapsfoto's vind ik meestal ook niet geslaagd, en ook hier niet, maar dat is de vrije keuze van TS. Het kan wel zijn natuurlijk dat hij een reeks beelden maakt van een reis die allemaal in dezelfde stijl bewerkt zijn, en dan vind ik het wel kunnen. Maar dan maak je een reportage, en geen landschapsfoto.

                              My 2 cents,

                              Ch.
                              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                              Comment

                              Working...
                              X