Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gouden uur Fort William (+origineel)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gouden uur Fort William (+origineel)

    [
    B]De laatste zonnestralen over Fort William[/B]






    ORIGINEEL
    de kleuren lijken inderdaad "ongelooflijk" hier het originele bestand RAW en neutraal.




    Groeten Rudi
    Last edited by travelphoto; 31 juli 2018, 19:12. Reden: origineel toegevoegd
    www.photo-rudi.be

  • #2
    Re: Gouden uur Fort William

    ik begrijp het begrip "gouden uur", maar toch denk ik dat er wat minder geel mocht gegeven zijn ? Ik denk dat daardoor de laatste zonnestralen op de bergwand meer tot hun recht zouden gekomen zijn, in contrast met het al donkere van de bomen in de schaduw ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Gouden uur Fort William

      Mooivan compo en heerlijk van gouden sfeer ook al vermoed ik dat mijn voorganger een punt heeft.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Gouden uur Fort William

        Heel mooi hoe de boom zo mooi loskomt van de mooie lichte bergachtergrond, heel knap van compo..
        Denk ook wel dat de foto net iets te gelig is nu.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Gouden uur Fort William

          Mooi gecomponeerde foto, met de boom op een mooie plaats.
          Kan zeker volgen over het gelige, en de schaduwen wat kouder maken zou voor een fraaiere diepte zorgen.
          En toch een beetje twijfel, omdat de lucht er m.i. wel natuurlijk uitziet.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Gouden uur Fort William

            Compositie is zeer mooi .

            Maar ik volg wel de commentaren betreffende de intensiteit van het gelige .

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Gouden uur Fort William

              De kleuren lijken inderdaad overdreven geel, dat gevoel had ik ook daar ter plaatse. Ik heb dan ook het originele bestand toegevoegd, dit was in RAW zonder enige vorm van kleuraanpassing ook niet tijdens de import in LR.
              De enige nabewerking is verscherping en de schaduwen wat opgetrokken.
              www.photo-rudi.be

              Comment


              • #8
                Re: Gouden uur Fort William

                het mooie warme avondlicht , kom ik vaak ook tegen dat ik noodgedwongen de saturatie naar beneden afstel omdat het bijna onwerkelijk overkomt , maar zo is nu eenmaal de natuur
                knappe foto

                Comment

                Working...
                X