Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frosty Yellow Mountains

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frosty Yellow Mountains



    Groot formaat : KLIK
    Last edited by Dama; 22 maart 2012, 17:42.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Frosty Yellow Mountains

    BOENK d'er op

    Heel mooi...toch weer die laagjes die verdwijnen naar de achtergrond toe en een mooi natuurlijk en fris "kader". Heb er even aan getwijfeld aan die tak, maar 'k vind het toch mooi bijdragen aan dat kader!
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Frosty Yellow Mountains

      Thx !

      Wel een slechte blend... Er zit wat ghosting op die bovenste takken
      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
      BOENK d'er op

      Heel mooi...toch weer die laagjes die verdwijnen naar de achtergrond toe en een mooi natuurlijk en fris "kader". Heb er even aan getwijfeld aan die tak, maar 'k vind het toch mooi bijdragen aan dat kader!
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Frosty Yellow Mountains

        zonder dien tak ook wel heel mooi denk ik
        knap
        eos 600 d
        lens 18-135 canon 10-22canon

        Comment


        • #5
          Re: Frosty Yellow Mountains

          Prachtig, wat een reeks ben je aan het neerzetten.
          Dit is toch weer heel anders.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Frosty Yellow Mountains

            4 seasons in one day zeker? Ik denk soms dat jij een weather-button bij je hebt ... Maar uiteraard is dat ook de verdienste van de fotograaf om het goeie moment te kiezen...
            Om on topic te blijven, weer een hele sterke Had mss nog iets liever wat detail gezien in de linker dennen/sparren en een tikje minder verscherpt. Maar goed, je weet dat ik mijn commentaar aanpas aan het niveau van de foto en hier ben ik aan het miereneuken dus...
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Frosty Yellow Mountains

              Ik dacht da'k mijnen bril niet goed op mijn neus had, of dat er water in mijn ogen stond toen ik die bovenste tak dubbel zag, tot ik door had dat het een ijslaagje was.
              Een witte lucht is meestal niet fraai maar hier stoort dat helemaal niet en hoort bij het ijsgevoel
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Frosty Yellow Mountains

                Mooi Danny al vind ik die tak in het midden toch storend...alsof ik dubbel zie
                Het vraagt hier te veel aandacht!
                Gr Pascale
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Frosty Yellow Mountains

                  Prachtige plaat.
                  Grtjs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frosty Yellow Mountains

                    Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                    Mooi Danny al vind ik die tak in het midden toch storend...alsof ik dubbel zie
                    Het vraagt hier te veel aandacht!
                    Gr Pascale
                    Jammer van die bevroren takken....Allez het is te zeggen ik moet ook volgen met de reactie van Pascale.
                    Maar dat verziekt met die heuvels das pas knap.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frosty Yellow Mountains

                      Bedankt voor de reacties

                      Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                      ...Had mss nog iets liever wat detail gezien in de linker dennen/sparren en een tikje minder verscherpt. Maar goed, je weet dat ik mijn commentaar aanpas aan het niveau van de foto en hier ben ik aan het miereneuken dus...
                      No problem hoor ! Hoe meer terechte kritiek hoe beter, daar worden we beter van !
                      Verscherping doe ik steeds op dezelfde manier, misschien wordt het gevoel van oververscherping versterkt door de witte randjes van ijs en sneeuw ?


                      Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      Ik dacht da'k mijnen bril niet goed op mijn neus had, of dat er water in mijn ogen stond toen ik die bovenste tak dubbel zag, tot ik door had dat het een ijslaagje was.
                      Een witte lucht is meestal niet fraai maar hier stoort dat helemaal niet en hoort bij het ijsgevoel
                      Zo zie ik het ook... Ik heb de witte lucht echter proberen breken door die tak in de compositie op te nemen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                      Mooi Danny al vind ik die tak in het midden toch storend...alsof ik dubbel zie
                      Het vraagt hier te veel aandacht!
                      Gr Pascale
                      Oorspronkelijk geplaatst door palac Bekijk bericht
                      zonder dien tak ook wel heel mooi denk ik
                      knap
                      Zonder tak ? Daar heb ik geen foto van, omdat ik die per se in de compositie wou, en dat om veschillende redenen :
                      - Het breekt de witte, bijna detailloze vrieslucht
                      - ik vind dat hij echt iets toevoegt aan de compo, en ook dieptegevoel creëert
                      - het is niet zomaar een tak... ik vond het ijs op (of onder) de takken speciaal, en nog extra het frosty gevoel onderlijnen.
                      - ik had geen boomzaag bij, en met de tak buiten beeld kon ik nooit dit doorkijkje vastleggen :-)

                      Haha, veel woorden, om gewoon te zeggen dat dit de foto is die ik in gedachten had en me toch wel in bochten moeten wringen heb om dit te realiseren (vooral om te zorgen dat de tak volledig vrij kwam van de bergen op de achtergrond).

                      Misschien niet de beste uit de reeks, maar ik ben er alvast tevreden over, ook omdat ik zo'n frosty landschap nog niet eerder heb kunnen vastleggen
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frosty Yellow Mountains

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Bedankt voor de reacties


                        No problem hoor ! Hoe meer terechte kritiek hoe beter, daar worden we beter van !
                        Verscherping doe ik steeds op dezelfde manier, misschien wordt het gevoel van oververscherping versterkt door de witte randjes van ijs en sneeuw ?



                        Zo zie ik het ook... Ik heb de witte lucht echter proberen breken door die tak in de compositie op te nemen.



                        Zonder tak ? Daar heb ik geen foto van, omdat ik die per se in de compositie wou, en dat om veschillende redenen :
                        - Het breekt de witte, bijna detailloze vrieslucht
                        - ik vind dat hij echt iets toevoegt aan de compo, en ook dieptegevoel creëert
                        - het is niet zomaar een tak... ik vond het ijs op (of onder) de takken speciaal, en nog extra het frosty gevoel onderlijnen.
                        - ik had geen boomzaag bij, en met de tak buiten beeld kon ik nooit dit doorkijkje vastleggen :-)

                        Haha, veel woorden, om gewoon te zeggen dat dit de foto is die ik in gedachten had en me toch wel in bochten moeten wringen heb om dit te realiseren (vooral om te zorgen dat de tak volledig vrij kwam van de bergen op de achtergrond).

                        Misschien niet de beste uit de reeks, maar ik ben er alvast tevreden over, ook omdat ik zo'n frosty landschap nog niet eerder heb kunnen vastleggen
                        Akkoord Danny maar je hebt je doel bereikt maar vind je zelf dit 1 van je beste qua compositie?
                        Als je bij de eerste indruk kijkt naar dit beeld zie je dadelijk dat er erg veel scherpte zit op het randje af en dan die ijstakken waar je al moet op inzoomen om te zien dat het geen beweging is maar ijs...
                        Voor mij kijkt het net iets minder lekker...
                        Maar je beeld vormen in moeilijk omstandigheden is uiteraard het eerste waar je aan denkt en soms heb je het niet te kiezen.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frosty Yellow Mountains

                          Neen, dit is niet mijn beste, dit schreef ik toch net zelf al ?

                          Ik denk dat er teveel details in de foto zitten om goed over te komen op 900px, en meestal werkt dit dan omgekeerd...

                          Ik zal vanavond een link plaatsen naar groot formaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Akkoord Danny maar je hebt je doel bereikt maar vind je zelf dit 1 van je beste qua compositie?
                          Als je bij de eerste indruk kijkt naar dit beeld zie je dadelijk dat er erg veel scherpte zit op het randje af en dan die ijstakken waar je al moet op inzoomen om te zien dat het geen beweging is maar ijs...
                          Voor mij kijkt het net iets minder lekker...
                          Maar je beeld vormen in moeilijk omstandigheden is uiteraard het eerste waar je aan denkt en soms heb je het niet te kiezen.
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frosty Yellow Mountains

                            mooi beeld maar die takken storen mij wel ... jammer eigenlijk

                            niet alle schoten kunnen vol in de roos zijn hé
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frosty Yellow Mountains

                              De link naar groot formaat : KLIK
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X