Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Escape to the countryside

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Escape to the countryside

    Een blik op het glooiende landschap van Faistenau, een klein dorpje in het Oostenrijkse Salzburgerland. Een plekje om tot rust te komen. En een beeld om even te hunkeren naar de warme zomermaanden, op deze kille winterochtend


  • #2
    Re: Escape to the countryside

    Mooie locatie en qua compo ook zeker niet slecht
    Al denk ik wel dat er meer in zou gezeten hebben

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Escape to the countryside

      Dank je wel Sieg! Dit was het 'spontane' zicht vanaf mijn balkon.

      Ik ben niet zo tevreden met de lucht die me wat te noisy is, allicht door mijn bewerking, dat kon ik nog hebben verbeterd.
      Alle voorstellen/suggesties/tips zijn welkom!

      Comment


      • #4
        Re: Escape to the countryside

        Van opbouw een prettige foto om naar te kijken. De lucht........je zei het zelf.
        Het moment va de dag zorgt er wel voor dat je iets te zware contrasten hebt, en voor het moment van de dag lijkt me de foto een beetje warm. (je zal na aanpassing ook een blauwere lucht krijgen)
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Escape to the countryside

          Klopt Johan, dat is een beetje m'n bewerking (de verhoogde warmte). Het was inderdaad een moment met sterke contrasten. Aanvankelijk kwam het gras nog een stuk feller uit de camera, dat heb ik wat getemperd.

          Bedankt iedereen voor de feedback!

          Comment


          • #6
            Re: Escape to the countryside

            Jammer dat de weg rechts buiten beeld gaat en de schuur er niet helemaal op staat.
            Of daar stond misschien wat "rommel" dat je liever buiten beeld had?
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Escape to the countryside

              Misschien nog eens proberen te herbewerken, met zulk stralend weer zou er toch geen ruis in de lucht hoeven te zitten...Compo inderdaad wel mooi zo met die weg door het beeld heen..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Escape to the countryside

                Hoi Steef,

                Ja, klopt, daar stond nogal wat rommel dat het beeld verstoorde

                Comment


                • #9
                  Re: Escape to the countryside

                  Klopt helemaal Jos, die hemel kan een stuk beter Dank je wel!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Escape to the countryside

                    Ik vind het ook wat jammer dat de bocht er maar gedeeltelijk op staat.
                    Het komt ook wat onscherp over, misschien is die ruis de oorzaak
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Escape to the countryside

                      Ik weet niet meer hoe ik dat precies heb verkregen, dat was een beetje de bewerkingsstijl ook, vrees ik Mijn foto's beantwoorden niet altijd aan de norm op dat gebied, ze waren niet altijd even vlijmscherp met mijn toenmalige camera en lens.

                      Comment

                      Working...
                      X