Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ermelose Heide, Hoge Veluwe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ermelose Heide, Hoge Veluwe

    enkele weken geleden een aantal dagen naar de fantastische Hoge Veluwe geweest voor de eerste keer, wat een prachtige plek.
    ik zal er nog vaak moeten terug gaan, want het gebied is veel te groot om in 1 keer te verkennen, er ligt nog heel wat lekkers te wachten.
    Ik heb mij nu vooral gefocust opde Ermelose heide: de heide stond echt prachtig in bloei, zoals het forum hier al enkele weken toont.
    en alhoewel het overwegend grijs weer was, toch enkele mooie momenten kunnen pakken bij zonsopgang...
    op deze morgen trok het wolkenfront weg boven deze boom, wat een prachtig roze randje als omkadering met zich mee bracht.

    best op zwarte achtergrond...

    klik hier voor een grotere versie met meer details

    iso125 - 1/6sec - 16mm - f13 - statief met meerdere belichtingen

    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

    Heel mooi Steve, dit jaar was mijn achtste jaar na elkaar dat ik er een weekje op vakantie ben geweest en nog heb ik niet alles gezien
    Ik mis een beetje de heide in dit beeld waarnaar je suggereert in je uitleg, ik verwacht nog mooiere beelden te zien jouw werk kennende

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Heel mooi Steve, dit jaar was mijn achtste jaar na elkaar dat ik er een weekje op vakantie ben geweest en nog heb ik niet alles gezien
      Ik mis een beetje de heide in dit beeld waarnaar je suggereert in je uitleg, ik verwacht nog mooiere beelden te zien jouw werk kennende

      grts
      Sieg
      Thx Sieg voor je vertrouwen . Zoals gezegd, weinig geluk met weer, 4 vroeg ochtendlijke pogingen waarvan 3 met heel saai grijs weer maar zonder mooie mist, dus de oogst is toch nogal mager voor de geleverde moeite.
      Verder heb ik enkel de redelijk vlakke ermelose heide gedaan, dus iets minder diepte in de beelden dan gehoopt, op de posbank vermoedelijk nog een stuk spectaculairder, maar dat is voor een volgende keer. Er volgt nog wel wat werk, maar ik ben nog wat onverzadigd wat dit gebied betreft
      Last edited by stevwout; 12 september 2021, 02:31.
      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

      Comment


      • #4
        Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

        Ik vind het wel wat hebben. Mooie wisselwerking tussen voorgrond en achtergrond.

        Comment


        • #5
          Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

          De kleuren en wolkenlucht zijn best wel zeer geslaagd vind ik.
          www.erikthomas.be

          Comment


          • #6
            Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

            Mooie foto van een prachtig stukje natuur !

            Comment


            • #7
              Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

              Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
              Thx Sieg voor je vertrouwen . Zoals gezegd, weinig geluk met weer, 4 vroeg ochtendlijke pogingen waarvan 3 met heel saai grijs weer maar zonder mooie mist, dus de oogst is toch nogal mager voor de geleverde moeite.
              Verder heb ik enkel de redelijk vlakke ermelose heide gedaan, dus iets minder diepte in de beelden dan gehoopt, op de posbank vermoedelijk nog een stuk spectaculairder, maar dat is voor een volgende keer. Er volgt nog wel wat werk, maar ik ben nog wat onverzadigd wat dit gebied betreft
              Ja inderdaad, ik snap je volledig hoor Steve
              Het is nogal overweldigend de eerste keren dat je daar komt, was toch in mijn geval zo
              Dus de eerste keren kwam ik thuis zonder de echte beelden te hebben die ik voor ogen had, te veel te zien in die weidsheid zeg maar
              De Posbank ben ik dit jaar spijtig genoeg niet geraakt, de heide stond dit jaar nogthans het mooiste sinds ik al op de Veluwe kom, als ik thuis was had ik wel spijt uiteraard van de gemiste Posbank.
              Nou ja volgend jaar weer wat om naar uit te kijken dan, al ben ik er wel al enkele keren geweest maar steeds stond de heide toen niet echt mooi
              Dit jaar was de eerste keer dat ik de heide zo mooi gezien heb, donkerkleurig tot zelfs op sommige plaatsen diep paars, echt prachtig.
              Qua fotografie heb ik het dit jaar op een rustig pitje gehouden, eigenlijk amper het fototoestel gebruikt, maar gewoon genieten, moet ook kunnen toch

              Ps. verzadigd geraak je daar niet hoor, kan ik je nu al meegeven

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

                Knap. Wat een kleurpalet !
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Ermelose Heide, Hoge Veluwe

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ja inderdaad, ik snap je volledig hoor Steve
                  Het is nogal overweldigend de eerste keren dat je daar komt, was toch in mijn geval zo
                  Dus de eerste keren kwam ik thuis zonder de echte beelden te hebben die ik voor ogen had, te veel te zien in die weidsheid zeg maar
                  De Posbank ben ik dit jaar spijtig genoeg niet geraakt, de heide stond dit jaar nogthans het mooiste sinds ik al op de Veluwe kom, als ik thuis was had ik wel spijt uiteraard van de gemiste Posbank.
                  Nou ja volgend jaar weer wat om naar uit te kijken dan, al ben ik er wel al enkele keren geweest maar steeds stond de heide toen niet echt mooi
                  Dit jaar was de eerste keer dat ik de heide zo mooi gezien heb, donkerkleurig tot zelfs op sommige plaatsen diep paars, echt prachtig.
                  Qua fotografie heb ik het dit jaar op een rustig pitje gehouden, eigenlijk amper het fototoestel gebruikt, maar gewoon genieten, moet ook kunnen toch

                  Ps. verzadigd geraak je daar niet hoor, kan ik je nu al meegeven

                  grts
                  Sieg
                  klopt helemaal Sieg wat je zegt, overweldigd is wel het juiste woord, en dan heb ik me bewust nog ingehouden wat locaties betreft op die 4 dagen. Want je kan ook als een "gek" beginnen ronddolen in dat gigantische gebied, en helemaal de weg kwijt raken van de "keuzestress"...
                  de plek waar we logeerden was nog een 60 tal km verwijderd van de posbank, ook niet om even snel over en weer te gaan kijken elke ochtend en avond lijkt me dan. Dus gewoon een voor een opnemen en de tijd nemen voor elke locatie.
                  Ik probeer dat een beetje te vermijden voor mezelf door niet te "gulzig" te zijn qua locaties, maar toch, ik moet me eceht wel inhouden soms om niet compulsief te worden in de hobby...
                  ik vermoed wel dat ik er enkele weken te vroeg was, ergens rond 15 augustus, dan begon het heide seizoen pas echt op gang te geraken, ik vermoed daarna nog mooier.

                  zoals je zelf zegt, soms het fotogerief achterwege laten en puur genieten, dat is ook de kunst is. Zeker in "the noble art of landscape" gaat het minstens even veel om de "journey" dan om het doel van enkele mooie plaatjes, maar het blijft een evenwicht zoeken.
                  en we hebben er weer enekle bij op de "bucket list" dus we hebben nog plezier voor jaaaaren in deze prachtige hobby!!

                  fijn om ook eens even filosofisch te worden op het forum over de hobby met gelijkgestemden, geeft prachtige meerwaarde vind ik
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment

                  Working...
                  X