Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkel een Kerktoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Enkel een Kerktoren




  • #2
    Re: Enkel een Kerktoren

    Inderdaad zoals de titel het al zegt, een kerktoren maar met daarachter wel een mooi landschap waar ik toch benieuwd naar ben om meer van te zien

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Enkel een Kerktoren

      Harde zon maakt de kleuren flets
      Dat is hier ook weer het geval
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Enkel een Kerktoren

        Misschien zag ik dit liever met een minder dominante toren
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Enkel een Kerktoren

          Als je de foto op 200% bekijkt dan zie je meer detail en is de foto iets interessanter.
          Storend in de foto vind ik de bakstenen van de hevel. Eraf knippen of de stuck klonen.
          Foto is scherp maar ontbreekt aan levendigheid en contrast.
          Een vraag, was het niet mogelijk de kerk vanuit het dorp te fotograferen?
          Of misschien wou u per force de bergen op de achtergrond?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Enkel een Kerktoren

            Ik vermoed dat een ander standpunt kiezen hier niet makkelijk was maar het schuine dak links is wat spelbreker.
            Voorts speelt het harde licht hier een grote rol waardoor de achtergrond wat uitgewassen is.

            Comment


            • #7
              Re: Enkel een Kerktoren

              Wie er een beetje Spanje kent - en ik bedoel niet Benidorm - maar het echte Spanje. De kleine dorpje de kleine straatjes - die zou moeten weten wat je moet doen om zo een foto te kunnen maken.
              kerktorens die van onderuit naar boven gefotografeerd zijn - da kijk ik niet eens naar.

              Het licht - ook hier weer ontbreekt de kennis van de lichtomstandigheden in het binnenland van Spanje - maar ook de fijne stof door de aanhoudende droogde. wie zo iets niet kent - ja die kan een antwoord geven die ....

              Als je een rondreis maakt - kan je enkel de fotos maken die op deze moment van het bezoeken kan maken.

              Dit foto geeft bijna 100% dat weer - wat je met je blote oog - zonder zonnebril met al zijnen filters - levend kan zien.

              het is nu geen foto - zo als in den HOF van 2016 waar iemand van de posters een foto - opgenommen in een bos - waar de zon al op 45° hoog staat een geele avondzon aan de hemel " toverd " en dan ook nog zonnenstraalen in het bos laat zinken - terwijl de rest van het bos vrij stofvrij is. Want de zonnestralen in het bos - kan enkel door voeldoende stof die rond zweeft in het bos - en dat moet je dan ook zien op de rest van de foto.

              Zo ook bij deze foto - door de lang aanhoudende droogde is er veel stof in de lucht en het probleem van het contrast kan ik enkel via fotoshop wegwerken. Dus op den duur maak ik een " fakefoto " en geen foto waarin ik verbeteringen aanbreng en toch het echte foto - de echte situatie van de dag en uur - in takt laat.


              het wil niet zeggen dat ik voor verbeteringen vatbaar ben - om een foto in zijn structuur te verbeteren.

              Comment

              Working...
              X