Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een prachtige helse avond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] een prachtige helse avond

    ,deze is een stuk later genomen dan mijn vorige post
    even ter inlichting want ik denk dat het hier nodig zal zijn aan deze foto is geen extra saturatie aan toegebracht ,dit was echt werkelijk zo , ik stond daar samen met die vissers (van die hengels ) en wij konden onze ogen bijna niet geloven ,het zeewater was net verf ,de lucht was zo fel rood dat zelfs de zwarte rotsen rood kleurden ,gewoon zalig was dat ,zoiets kom je alleen maar tegen aan zee

    grote versie


    dank voor het kijken

  • #2
    Re: een prachtige helse avond

    Eerst dacht ik, amai dat is nu toch een beetje overdone, maar met de uitleg bij, moet een prachtig schouwspel geweest zijn! Mag ik vragen aan welke kust deze genomen is?
    De rotsen zijn precies bezaaid met edelstenen. Fantastisch shot.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: een prachtige helse avond

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Eerst dacht ik, amai dat is nu toch een beetje overdone, maar met de uitleg bij, moet een prachtig schouwspel geweest zijn! Mag ik vragen aan welke kust deze genomen is?
      De rotsen zijn precies bezaaid met edelstenen. Fantastisch shot.
      Deze is genomen aan staketsel van Blankenberge, die edelstenen waren mosseltjes 😉
      Dank voor je reactie

      Comment


      • #4
        Re: een prachtige helse avond

        "Dat het zo werkelijk was" zeggen ze allemaal En een visser die dergelijk spektakel aan de zee nog nooit gezien heeft moet een jong gastje zijn Een foto met vuurwerk, agressief van sfeer wat de zee soms ook betekent. Al menige keer dergelijke prachtige foto's van aan of op zee gezien en deze mag er zeker tussen staan
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: een prachtige helse avond

          Heb ikzelf ook al meerdere keren mogen aanschouwen, soms zijn de kleuren die de natuur ons biedt echt ongelofelijk
          Mooi vastgelegd Patrick met een goed gekozen compo

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: een prachtige helse avond

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            "Dat het zo werkelijk was" zeggen ze allemaal En een visser die dergelijk spektakel aan de zee nog nooit gezien heeft moet een jong gastje zijn Een foto met vuurwerk, agressief van sfeer wat de zee soms ook betekent. Al menige keer dergelijke prachtige foto's van aan of op zee gezien en deze mag er zeker tussen staan
            Raymond ,die visser had zoiets al meermaals gezien en zelfs nog erger , maar kijkt ook telkens met grote verwondering naar dergelijk spektakel hoe zoiets mogelijk is ,en het was idd een jonge kerel met zijn vriend ,zoiets kan natuurlijk alleen maar waar je een grote plas hebt omdat op zo een ogenblik de 2 (lucht en water)elkaar reflecteren .en geloof me het was werkelijk zo , het enige wat ik aan deze foto heb moeten doen is de donkerste delen aan die rotsen wat oplichten ,en de belichting wat naar beneden geschroefd ,en dat was het
            kijk dat is een foto dat die jongen genomen heeft van mij met zijn smartphone ,de zee is wel aan een leeglopen
            Last edited by bopatje; 18 mei 2017, 07:01.

            Comment


            • #7
              Re: een prachtige helse avond

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              "Dat het zo werkelijk was" zeggen ze allemaal En een visser die dergelijk spektakel aan de zee nog nooit gezien heeft moet een jong gastje zijn Een foto met vuurwerk, agressief van sfeer wat de zee soms ook betekent. Al menige keer dergelijke prachtige foto's van aan of op zee gezien en deze mag er zeker tussen staan
              Raymond ,die visser had zoiets al meermaals gezien en zelfs nog erger , maar kijkt ook telkens met grote verwondering naar dergelijk spektakel hoe zoiets mogelijk is ,en het was idd een jonge kerel met zijn vriend ,zoiets kan natuurlijk alleen maar waar je een grote plas hebt omdat op zo een ogenblik de 2 (lucht en water)elkaar reflecteren .en geloof me het was werkelijk zo , het enige wat ik aan deze foto heb moeten doen is de donkerste delen aan die rotsen wat oplichten ,en de belichting wat naar beneden geschroefd ,en dat was het
              waarom staat deze post er nu 2 maal op

              Comment


              • #8
                Re: een prachtige helse avond

                Mooie kleuren, goede belichting! Ik zal daar ook eens moeten passeren !
                www.wimbylphotography.com
                https://500px.com/wimbyl
                https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

                Comment


                • #9
                  Re: een prachtige helse avond

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  waarom staat deze post er nu 2 maal op
                  Omdat dit waarschijnlijk een voorbeeld is van goede communicatie, Patrick : Kijken en schrijven, onderling steunen en respect voor elkaars opvatting
                  Allée, dat denk ik toch
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: een prachtige helse avond

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Omdat dit waarschijnlijk een voorbeeld is van goede communicatie, Patrick : Kijken en schrijven, onderling steunen en respect voor elkaars opvatting
                    Allée, dat denk ik toch
                    volledig mee eens Raymond

                    Comment


                    • #11
                      Re: een prachtige helse avond

                      Ge kijkt daarnaar met zo'n
                      En wie dat niet mooi vind moet maar soep gaan drinken.
                      Bij mij is dat kijken en genieten aan 100 in het uur! Voilà se.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: een prachtige helse avond

                        Ik geniet mee ... aan 130
                        Die avond zag ik in het binnenland ook dat prachtige licht maar in onze versteedste omgeving maak je daar niet veel van dan ...
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: een prachtige helse avond

                          Dat is zeker een schitterende knalavond geweest. Als de omstandigheden hiervoor optimaal zijn. Komt(soms) in onze streken ook zeker voor.
                          Hoe dikwijls hebben we al niet gedacht : Dat geloven ze niet ? Ik wel hoor !
                          Is er misschien nog wat uit de zwarte "rotsen" te halen ?
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: een prachtige helse avond

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Dat is zeker een schitterende knalavond geweest. Als de omstandigheden hiervoor optimaal zijn. Komt(soms) in onze streken ook zeker voor.
                            Hoe dikwijls hebben we al niet gedacht : Dat geloven ze niet ? Ik wel hoor !
                            Is er misschien nog wat uit de zwarte "rotsen" te halen ?
                            Dan moest ik een blend gedaan hebben Johan, nu zou ik heel veel ruis krijgen in de donkere partijen,
                            Dank voor jullie reacties tot nu toe 😉

                            Comment


                            • #15
                              Re: een prachtige helse avond

                              Ja schitterend deze Patrick...De kleuren zijn echt spectaculair, maar inderdaad ook de mosseltje die oplichten...Lijken wel robijntjes...Heel mooi..
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X