Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een polder bij zonsopgang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] een polder bij zonsopgang

    ergens in de polders bij zonsopgang...
    best op zwarte achtergrond...

    een klik brengt je naar een grotere versie


    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: een polder bij zonsopgang

    Dit had zo knap geweest als je wat naar voren had gegaan en voorbij dat hek had getrokken. de gracht en afsluiting hebben niet echt een meerwaarde in dit beeld
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: een polder bij zonsopgang

      Belichting en kleurenpalet zijn mooi, verder is het altijd moeilijk oordelen als je de omgeving niet helemaal kan zien hé, ofwel over de afsluiting zoals K.photo aangeeft, ofwel een stuk naar achter om de afsluiting, misschien diagonaal, op te nemen in de compo !

      Comment


      • #4
        Re: een polder bij zonsopgang

        Een heel mooie foto, met een voortreffelijke compo. Mooie landelijke sfeer.
        Ik weet dat ik eigenwijs kan zijn, maar ik vind de donkere diagonaal juist heel sterk. Tenminste als je met wat goede wil de donkere wolk, als een teruglopende diagonaal wilt zien.
        Want in de opening van de wig gebeurt het: De zon en tevens lichtste deel van de foto.
        Maar als je die gedachtengang volgt, zou ik het lichte stukje R.O. even wat minder aandacht geven. Dat leidt m.i. wat af.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: een polder bij zonsopgang

          Thx voor de reacties allen en ik begrijp de zienswijze van kphoto en jlm. Echter, er zaten weinig leidende lijnen richting de hoeve of zonnige gedeelte in.... foto nemen zonder gracht gaf voor mij te weinig voorgrond en dus een vlakke 2-dimensionale plaat. Dus mijn visie voor deze foto was inderdaad zoals Johan het omschrijft, met het "dichtknijpen" van de voorgrond en de donkere lucht partij, waardoor het lichte gedeelte de aandacht brengt naar het onderwerp vd foto, nl zonsopgang en.in mindere mate de hoeve... Maar blijft altijd interessant om jullie analyses te lezen, keeps me thinking!!!
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: een polder bij zonsopgang

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Een heel mooie foto, met een voortreffelijke compo. Mooie landelijke sfeer.
            Ik weet dat ik eigenwijs kan zijn, maar ik vind de donkere diagonaal juist heel sterk. Tenminste als je met wat goede wil de donkere wolk, als een teruglopende diagonaal wilt zien.
            Want in de opening van de wig gebeurt het: De zon en tevens lichtste deel van de foto.
            Maar als je die gedachtengang volgt, zou ik het lichte stukje R.O. even wat minder aandacht geven. Dat leidt m.i. wat af.
            Ik volg, knap gedaan.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

            Comment


            • #7
              Re: een polder bij zonsopgang

              voor mij stoort die afsluiting niet echt ik vind juist dat hoekje RO en het gemaaid gras als inleiding om dan recht naar de zon te gaan heel mooi van compo ,de boerderij brengt althans mijn gevoel het beeld in evenwicht ,mooi

              Comment


              • #8
                Re: een polder bij zonsopgang

                Ik vind dit een hele mooie zoals hij nu is.

                Comment


                • #9
                  Re: een polder bij zonsopgang

                  Mooi maar zou een stuk van de bovenkant afhalen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: een polder bij zonsopgang

                    ik vind deze mooi,
                    zou er niets aan veranderen,
                    grtj Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment

                    Working...
                    X