Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dolomieten - Alta Badia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dolomieten - Alta Badia



    tijdens ons wandel weekje in de Dolomieten heb ik wat landschappen kunnen vast leggen, hopelijk kan het jullie smaken
    Tips zijn welkom



    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Dolomieten - Alta Badia

    Knappe kleuren en mooie compositie met al die weggetjes die je door het landschap leiden.

    Om toch wat kritiek te geven; de wolken rechts zijn nogal dominant... maar verder kan ik er niets op aanmerken.

    Comment


    • #3
      Re: Dolomieten - Alta Badia

      Prachtige foto, mooi scherp en veel diepte. Het is zo eentje waar je wat langer naar kijkt.

      Groeten
      Groetjes, Herman.
      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

      Comment


      • #4
        Re: Dolomieten - Alta Badia

        Ik vind het gebruik van het CP hier iets te veel..zie donkere lucht..
        De wolken zijn prachtig en de compo ook
        Persoonlijk dan...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Dolomieten - Alta Badia

          mooi als een postkaart.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Dolomieten - Alta Badia

            een knappe plaat van een prachtig landschap.
            Groeten!

            500px / Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Dolomieten - Alta Badia

              Op mijn nieuwe apple ziet het er al veel beter uit maar hij is nog niet gekalibreerd...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Dolomieten - Alta Badia

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Op mijn nieuwe apple ziet het er al veel beter uit maar hij is nog niet gekalibreerd...
                ga je nu al je comments herzien..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Dolomieten - Alta Badia

                  Heel mooi

                  op mijn oude "appel" net iets teveel pola naar mijn smaak dan hé
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dolomieten - Alta Badia

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Op mijn nieuwe apple ziet het er al veel beter uit maar hij is nog niet gekalibreerd...

                    succes met je je nieuw speeltje

                    zou dat nu eigenlijk veel uitmaken, ben nog altijd aan het twijfelen om zo'n apparaatje aan te schaffen, vindt het veel geld om dan maar éénmalig te gebruiken
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dolomieten - Alta Badia

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Heel mooi

                      op mijn oude "appel" net iets teveel pola naar mijn smaak dan hé
                      ter plaatsen is het niet altijd even gemakkelijk, wou het felle zonlicht wat temperen, je bent niet altijd op het juiste tijdstip op de juiste plaats
                      'k wil wel eens proberen dit iets te verminderen kan ik dit via PS ?
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dolomieten - Alta Badia

                        Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                        ter plaatsen is het niet altijd even gemakkelijk, wou het felle zonlicht wat temperen, je bent niet altijd op het juiste tijdstip op de juiste plaats
                        'k wil wel eens proberen dit iets te verminderen kan ik dit via PS ?
                        Ik ben (nog) geen PS-er ... dat de echte PS-ers opstaan
                        denk wel dat ze daar met hun laagmaskers of zo vanalles "iets" kunnen aan doen
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dolomieten - Alta Badia

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Ik ben (nog) geen PS-er ... dat de echte PS-ers opstaan
                          denk wel dat ze daar met hun laagmaskers of zo vanalles "iets" kunnen aan doen
                          bedankt, ik wel maar pfffff, wat je er allemaal mee kan, ben nog verre vn rond met de kennis
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dolomieten - Alta Badia

                            Ik heb nog geen apple maar vind de lucht toch niet "zo" blauw...nu komen die witte wolken des te beter uit!!
                            Een heel mooi geheel!
                            Gr Pascale
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dolomieten - Alta Badia

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Ik ben (nog) geen PS-er ... dat de echte PS-ers opstaan
                              denk wel dat ze daar met hun laagmaskers of zo vanalles "iets" kunnen aan doen
                              Ik denk niet dat ik een "echte PS-er" ben, maar één van de mogelijkheden is:
                              1) Foto openen in PS
                              2) Aanpassingslaag "zwart/wit" aanmaken boven de orginele laag
                              3) Laagdekking op "lichtsterkte" afregelen
                              4) Je activeert in het dialoogvenster van de aanpassingslaag het handje met pijltjes
                              5) Nu kun je in de foto op het donkere blauwe gaan en door klikken-en-slepen de intensiteit wat aanpassen.

                              Een andere mogelijkheid is via de aanpassingslaag "kleurbalans"
                              1) Foto openen in PS
                              2) Aanpassinglaag "kleurbalans" aanmaken boven de orginele laag
                              3) In het dialoogvenster "blauwe tinten" selecteren (ALT+7)
                              4) Naar eigen smaak "verzadiging" en "lichtheid" aanpassen.

                              Voor mij persoonlijk het beste resultaat is via de aanpassingslaag "Belichting"
                              1) Foto openen in PS
                              2) Aanpassingslaag "belichting" aanmaken boven de orginele laag
                              3) De "verschuiving" een tikje omhoog; "gamma" een tikje omlaag tot je de lucht goed vindt.
                              4) Masker van aanpassingslaag inverteren (moet zwart zijn) (effekt is teniet gedaan)
                              5) Zacht wit penseel selecteren van relatieve grootte, voorgrondkleur wit.
                              6) Schilderen op de lucht (met masker van aanpassinglaag aktief!) zodat je de aangepastte lucht kunt terug halen.


                              Zoals altijd: vele wegen leiden naar Rome. Elk z'n favo
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X