Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

    Hallo Allemaal,

    Bedankt voor al jullie schitterende reacties op mijn eerste foto!

    Ik zal hier nog wat verder gaan met deze prachtige Canadese Rocky Mountain en 3 verschillende foto's neerzetten! Ik hoop dat jullie deze ook mooi vinden!



    Dit is Peyto Lake in de vroege morgen gelegen in Banff National Park, Alberta, Canada


    Dit is Spirit Island in de namiddag gelegen in Maligne Lake in Jasper National Park, Alberta, Canada


    Dit is Emerald Lake net voor zonsopgang in Yoho National Park, British Columbia, Canada


    In de Canadese Rocky Mountains zie je het ene prachtige landschap na het andere met al die bergen en blauwe meren!

    Hier weer de info over de kleur van deze meren: De kleur ontstaat door het licht filtrerend effect van rockflour (een poederachtige substantie die de gletsjers van de bergen afschuren). De rockflour die in de water afgezet wordt filtert veel van het licht spectrum en hierdoor blijft deze opmerkelijke turkooise blauwe kleur achter. De rockflour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water. Daarom dat elk meer er verschillend uitziet en elk meer kan er veschillend uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren als een spiegel en andere keren is het superblauw, het hangt allemaal af van het weer en de hoeveelheid van rockflour aanwezig in het water. Je kan zien dat Emerald Lake meer een spiegel is, maar op andere moment van de dag ziet het er blauw-groenachtig uit!

    Zo, dat zijn weer enkele foto's voor vandaag!!
    Groetjes,
    Ann

  • #2
    Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

    Mooie serie
    In deze foto's is wel meer ruis te zien als in je vorige.
    Of heb ik het mis?
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

      Aaaaaagh doe die foto's weg! Ik krijg HEIMWEE!!!!!
      Prachtige foto's
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

      Comment


      • #4
        Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

        Wow da's een knappe van Peyto Lake
        dit is de mijne



        die van Maligne Lake met spirit island hangt hier als poster aan de muur
        hebben we ook niet gezien, was toch maar grijs en bewolkt toen

        Emerald Lake: bij ons was 't toen 1° in de zomer
        die dag zaten we in een sneeuwstorm
        de zomer kan er echt grillig zijn
        de ene dag sneeuw en de volgende zomers

        laat de rest maar komen

        heb je ook winterprentjes ?
        Last edited by Dirtyharry71; 17 november 2006, 20:38.
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
          Wow da's een knappe van Peyto Lake
          dit is de mijne



          die van Maligne Lake met spirit island hangt hier als poster aan de muur


          laat de rest maar komen

          heb je ook winterprentjes ?
          Hallooo,

          Die foto van Peyto Lake mag er zeker zijn hoor...zeer mooi met die besneeuwde toppen!
          Ja, ik heb ook winterprentjes! Maar zal die beter morgen posten...ik denk dat je hier maar 3 foto's per 12 uren mag plaatsen, niet?

          Groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

            yep 1 topic met max 3 foto's per dag (24 uur)

            oh boy I can't wait for the rest to come
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

              Weer een knappe reeks met voor mij nr 2 als favo
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #8
                Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                Prachtig weer hoor, vooral de tweede
                Van alles...

                Comment


                • #9
                  Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                  Hier verschijnen prachtige beelden!
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                    Je kiest voor een zeer kontrastrijke en diep gesatureerde toonzetting. Typisch 'Amerikaans' !. Ik hou van heldere, vibrerende kleuren en deze beelden bewijzen dat dit ook voor landschappen meer dan werkbaar is...

                    Prachtige reeks
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                      Ondanks dat het weer mooie foto's zijn, is het niet toegestaan om meer dan één topic per dag te openen. Daarom gaat hier een slotje op tot morgen. Zie ook de forumregels.

                      Edit: heropend
                      Last edited by JLP; 18 november 2006, 14:30.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Je kiest voor een zeer kontrastrijke en diep gesatureerde toonzetting. Typisch 'Amerikaans' !. Ik hou van heldere, vibrerende kleuren en deze beelden bewijzen dat dit ook voor landschappen meer dan werkbaar is...

                        Prachtige reeks
                        Greetz, Kariboe
                        Hallo Kariboe,

                        Dank je wel voor je berichtje! Maar ik kan het niet laten en wil even toevoegen dat het typisch "Canadees" is en niet typisch "Amerikaans"
                        Geen twijfel aan dat de landschappen in Amerika ook schitterend zijn en dat hoop ik ook nog te kunnen ontdekken!

                        Groetjes,
                        Ann

                        Comment


                        • #13
                          Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                          Hallo Kariboe,

                          Dank je wel voor je berichtje! Maar ik kan het niet laten en wil even toevoegen dat het typisch "Canadees" is en niet typisch "Amerikaans"
                          Geen twijfel aan dat de landschappen in Amerika ook schitterend zijn en dat hoop ik ook nog te kunnen ontdekken!

                          Groetjes,
                          Ann
                          Dag Ann,
                          Ik bedoelde eigenlijk dat je toonzetting, de diepte en felheid van de kleuren typisch Amerikaans is...
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                            Mooie foto's wederom. Ik meen echter bij de tweede rond de bergtop aan de linkerkant wat vreemde artefacten te zien, als dan niet door de bewerking die je erop los gelaten hebt, danwel de compressie (denk het eerste)
                            De eerste mag me het meest bekoren, hoewel die het niet haalt bij die andere uit het andere topic
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: De prachtige Canadese Rocky Mountains vervolgd...

                              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                              Mooie foto's wederom. Ik meen echter bij de tweede rond de bergtop aan de linkerkant wat vreemde artefacten te zien, als dan niet door de bewerking die je erop los gelaten hebt, danwel de compressie (denk het eerste)
                              De eerste mag me het meest bekoren, hoewel die het niet haalt bij die andere uit het andere topic
                              Hoi,

                              Bedankt voor je reactie...en het is jammer genoeg van de compressie, want bewerkingen die ik aan mijn foto's bijna nooit. Meestal pas ik enkel wat contrast en saturatie aan bij mijn foto's en daar blijft het bij.

                              Ja, en natuurlijk maak ik de foto's ook kleiner om ze op internet te kunnen zetten. Ik heb zo'n programma om de jpeg's te compressen en soms laat dat heel wat vallen van de kwaliteit jammer genoeg!

                              Groetjes,
                              Ann

                              Comment

                              Working...
                              X