Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De pier ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De pier ...

    ... van Blankenberge.

    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: De pier ...

    Die is mooi van kleuren en scherpte!
    Qua compo had ik strand & zee nog wat meer ruimte gegeven.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: De pier ...

      Mooie kleuren en dat tegenlicht goed onder controle.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: De pier ...

        mooi, al wel twijfel over de kleur van de lucht.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: De pier ...

          Had ik het geweten dat je in Blankenberge was dan was ik ook eens afgekomen
          Mooie foto...knappe tegenlicht....mooi ook die zonnestralen te zien!
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: De pier ...

            een mooie, met wat twijfel over de felheid en kleur van de zon.
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: De pier ...

              Mooi hoor en prachtig scherp. Ook fraaie compositie, al vind ik het een beetje jammer dat de zon en (ik denk) restaurant dicht bij elkaar staan.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: De pier ...

                ik vind hem heel knap en sfeervol

                Comment


                • #9
                  Re: De pier ...

                  knap hoor
                  mooi en origineel beeld van deze populaire fotografeer plek

                  Comment


                  • #10
                    Re: De pier ...

                    Had deze al gezien op uw FB, blijf erbij, knap!!
                    Facebook Silencior Landscapes
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: De pier ...

                      Bedankt voor alle reacties!

                      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Die is mooi van kleuren en scherpte!
                      Qua compo had ik strand & zee nog wat meer ruimte gegeven.
                      Dank voor je reactie en tip, al vind ik de compo nu beter dan hetgeen je voorstelt. Op het zand was er verder geen mooi lichtspel te zien. En als je de zee nog wat meer ruimte geeft (ik veronderstel dat je rechts bedoelt), dan komt het restaurant helemaal in het midden van de foto te staan...

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mooi, al wel twijfel over de kleur van de lucht.
                      grt,bouk.
                      Waarom twijfel je, bouk? De foto is een blend van 2 foto's (ééntje voor de pier en ééntje voor de lucht en het strand). De foto's waren in RAW genomen en hebben - los van de blend - maar minimale bewerkingen ondergaan. De lucht is een klein tikkeltje meer verzadigd; dat is alles en ik heb zeker niet overdreven wat de verzadiging betreft. De warmere en de koelere tinten waren beiden aanwezig in de wolkenlucht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                      Had ik het geweten dat je in Blankenberge was dan was ik ook eens afgekomen
                      Mooie foto...knappe tegenlicht....mooi ook die zonnestralen te zien!
                      Gr Pascale
                      Jammer dat we elkaar gemist hebben...! De volgende keer stuur ik je een PM!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Mooi hoor en prachtig scherp. Ook fraaie compositie, al vind ik het een beetje jammer dat de zon en (ik denk) restaurant dicht bij elkaar staan.
                      Groeten,
                      Johan
                      Johan, ik denk ook dat het een restaurant is. De positie van de zon en het restaurant, daar was weinig aan te doen (toch als je vanuit die positie een foto wou nemen). Mocht ik links van de pier gestaan hebben, dan krijg je natuurlijk een ander verhaal, maar hier vond ik het schaduwspel van het staketsel een belangrijke meerwaarde. Daarom heb ik ook voor deze positie gekozen. Enkele minuten later is de zon achter een wolkenband verdwenen en was het mooiste licht weg... Ik wou nog een foto nemen met de zon die tussen het staketsel scheen, maar door die wolkenband was dit jammer genoeg niet meer mogelijk.
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: De pier ...

                        zonnetje idd mss ietsje te fel, maar voor de rest wel heel mooi!
                        facebook

                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: De pier ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                          Bedankt voor alle reacties!

                          Johan, ik denk ook dat het een restaurant is. De positie van de zon en het restaurant, daar was weinig aan te doen (toch als je vanuit die positie een foto wou nemen). Mocht ik links van de pier gestaan hebben, dan krijg je natuurlijk een ander verhaal, maar hier vond ik het schaduwspel van het staketsel een belangrijke meerwaarde. Daarom heb ik ook voor deze positie gekozen. Enkele minuten later is de zon achter een wolkenband verdwenen en was het mooiste licht weg... Ik wou nog een foto nemen met de zon die tussen het staketsel scheen, maar door die wolkenband was dit jammer genoeg niet meer mogelijk.
                          Ja, we moeten het wel eens nemen zo het is. Ook maar goed dat we alles niet kunnen regelen. En bedankt voor de uitleg.
                          En voor de rest heb je het uiterste eruit gehaald, hoor.
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: De pier ...

                            Je moet het ook willen zien de compositie, want ik zie er ook bij die aan dit perspectief voorbij lopen omdat het eenvoudig zou lijken. Is het dus niet, en dat bewijs je hier met je beeld

                            Comment


                            • #15
                              Re: De pier ...

                              Bedankt voor de reacties!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                              zonnetje idd mss ietsje te fel, maar voor de rest wel heel mooi!
                              Ik heb geen problemen met het zonnetje, aangezien er nergens uitgebrande delen te zien zijn. Maar, ook heel erg bedankt voor je reactie!
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X