Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: De overweg

Standaard De overweg

Typische spoorweg kruising in het weidse Canadese landschap.

Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    500px - Instagram

Standaard Re: De overweg

Eerste gedacht, hè gat wat staat dat bord toch op een verkeerde manier in beeld, zeg maar gerust tegendraads.

Het verkeersbord zal feitelijk secundair moeten zijn aan het werkelijke, dus ik mis in dit beeld het onderwerp...

De opzet om iets met het bord te doen, is een goed uitgangspunt, maar ook ik vind het iets te nadrukkelijk aanwezig in een overigens prachtig landschap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland
    Het verkeersbord zal feitelijk secundair moeten zijn aan het werkelijke, dus ik mis in dit beeld het onderwerp...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
    ...maar ook ik vind het iets te nadrukkelijk aanwezig in een overigens prachtig landschap
    Spreekt dit mekaar niet tegen? Of begrijp ik de opmerkingen verkeerd?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    500px - Instagram

Ik vind het eigenlijk niet verkeerd, de opname doet me denken aan bepaalde scenes uit amerikaanse films
    In die films laat men het typerende verkeersbord ook groot in beeld zien met de achtergrond erbij
    Als landschapsbeeld spreekt het mij uiteraard iets minder aan maar als vertellend beeld in een vakantiereeks dan weer wel

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Spreekt dit mekaar niet tegen? Of begrijp ik de opmerkingen verkeerd?
    Ik ben bang dat ik een totaal andere kijk op - het - "landschap" heb. Als je iets prominent in de voorgrond plaatst dan zal het geen zich er achter bevindt er niet zo mee mogen weglopen. Eerlijk, ik weet niet, wat ik als kijker aan moet met dat verkeersbord.

Er is toch niks mis met deze foto, zelfs in tegendeel.
    Mooie compositie mooi landschap en prachtig gewas en dan die afgeschafte telefoonpalen in de verte, machtig mooi voor mij.
    Canon 5D Mark III + GRIP || EF 35mm f/2 IS USM || EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM II (NANO) || EF 17-40mm f/4 L USM || EF 24-70 f/4 IS L USM || Yongnuo Speedlite YN560 IV + YN560-TX.
    Fujifilm X-T1 || X-E2s || Nissin i60A.

ik begrijp zijn verhaal, voor mij een geslaagde foto.

Zijn de slagbomen daar gesloten Steef ? Goed landschap in aparte kleuren, typisch voor ginder zeker.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Zijn de slagbomen daar gesloten Steef ? Goed landschap in aparte kleuren, typisch voor ginder zeker.
    Als ik het me goed herinner, waren er helemaal geen slagbomen.

Stukje zelfkritiek: misschien had het beeld sterker geweest als ik een iets lager standpunt had ingenomen zodat het bord boven de bergen zat. Zal nog eens terug moeten gaan ;-)

Aan allen bedankt voor de reacties en feedback!
    500px - Instagram

Dat verkeersbord is inderdaad dat het een wegovergang is zonder enige installatie.
    Dus geen slagbomen geen kruisteken en geen bel.
    Volgens mij had een lager standpunt de railstaven verdoken, nee nee, voor mij is de foto perfect maar niets houd je tegen om snel eens over en weer te vliegen natuurlijk.
    Canon 5D Mark III + GRIP || EF 35mm f/2 IS USM || EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM II (NANO) || EF 17-40mm f/4 L USM || EF 24-70 f/4 IS L USM || Yongnuo Speedlite YN560 IV + YN560-TX.
    Fujifilm X-T1 || X-E2s || Nissin i60A.

Mooi landschap, goed uitgevoerd. Ook enige variatie in het landschap en in de wolkenlucht.

Het verkeersbord is volgens mij door de fotograaf in de compositie meegenomen als een bepaald bij wijze van spreke 'vertellend' element.
    Voor mij is dat in dit geval een surplus.

Voor wat mij betreft niets meer aan veranderen.

Knappe opname !

Mvg.,
    Smets84

Soortgelijke discussies

1. s'morgens aan de overweg
    Door wanka tanka in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 20 oktober 2008, 08:20

Regels voor berichten