Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De overweg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De overweg


    Typische spoorweg kruising in het weidse Canadese landschap.


    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: De overweg

    Eerste gedacht, hè gat wat staat dat bord toch op een verkeerde manier in beeld, zeg maar gerust tegendraads.

    Het verkeersbord zal feitelijk secundair moeten zijn aan het werkelijke, dus ik mis in dit beeld het onderwerp...

    Comment


    • #3
      Re: De overweg

      De opzet om iets met het bord te doen, is een goed uitgangspunt, maar ook ik vind het iets te nadrukkelijk aanwezig in een overigens prachtig landschap
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: De overweg

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland
        Het verkeersbord zal feitelijk secundair moeten zijn aan het werkelijke, dus ik mis in dit beeld het onderwerp...
        Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
        ...maar ook ik vind het iets te nadrukkelijk aanwezig in een overigens prachtig landschap
        Spreekt dit mekaar niet tegen? Of begrijp ik de opmerkingen verkeerd?
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: De overweg

          Ik vind het eigenlijk niet verkeerd, de opname doet me denken aan bepaalde scenes uit amerikaanse films
          In die films laat men het typerende verkeersbord ook groot in beeld zien met de achtergrond erbij
          Als landschapsbeeld spreekt het mij uiteraard iets minder aan maar als vertellend beeld in een vakantiereeks dan weer wel

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: De overweg

            Spreekt dit mekaar niet tegen? Of begrijp ik de opmerkingen verkeerd?
            Ik ben bang dat ik een totaal andere kijk op - het - "landschap" heb. Als je iets prominent in de voorgrond plaatst dan zal het geen zich er achter bevindt er niet zo mee mogen weglopen. Eerlijk, ik weet niet, wat ik als kijker aan moet met dat verkeersbord.

            Comment


            • #7
              Re: De overweg

              Er is toch niks mis met deze foto, zelfs in tegendeel.
              Mooie compositie mooi landschap en prachtig gewas en dan die afgeschafte telefoonpalen in de verte, machtig mooi voor mij.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: De overweg

                ik begrijp zijn verhaal, voor mij een geslaagde foto.

                Comment


                • #9
                  Re: De overweg

                  Zijn de slagbomen daar gesloten Steef ? Goed landschap in aparte kleuren, typisch voor ginder zeker.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: De overweg

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Zijn de slagbomen daar gesloten Steef ? Goed landschap in aparte kleuren, typisch voor ginder zeker.
                    Als ik het me goed herinner, waren er helemaal geen slagbomen.

                    Stukje zelfkritiek: misschien had het beeld sterker geweest als ik een iets lager standpunt had ingenomen zodat het bord boven de bergen zat. Zal nog eens terug moeten gaan ;-)

                    Aan allen bedankt voor de reacties en feedback!
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: De overweg

                      Dat verkeersbord is inderdaad dat het een wegovergang is zonder enige installatie.
                      Dus geen slagbomen geen kruisteken en geen bel.
                      Volgens mij had een lager standpunt de railstaven verdoken, nee nee, voor mij is de foto perfect maar niets houd je tegen om snel eens over en weer te vliegen natuurlijk.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De overweg

                        Mooi landschap, goed uitgevoerd. Ook enige variatie in het landschap en in de wolkenlucht.

                        Het verkeersbord is volgens mij door de fotograaf in de compositie meegenomen als een bepaald bij wijze van spreke 'vertellend' element.
                        Voor mij is dat in dit geval een surplus.

                        Voor wat mij betreft niets meer aan veranderen.

                        Knappe opname !

                        Mvg.,
                        Smets84

                        Comment

                        Working...
                        X