Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

    Vandaag wil ik jullie nog eens laten genieten van de pracht van de Canadese Rockies. Deze foto's waren genomen aan Moraine Lake wat in Banff National Park ligt en behoort tot de prachtige Canadese Rocky Mountains. Deze foto's zijn van vorige jaar in september tijdens een trip naar deze prachtige streek. Deze plek is zo'n 800-900km ten oosten van Vancouver. Dit is mijn favoriete plek in de Canadese Rockies.

    Groetjes uit een zonnig en warm (27 graden) Vancouver,
    Ann

    Foto 1: Een zicht vanop het wandelpad dat langs het meer opgaat in de buurt van het kano dock:



    Foto 3: Een close up van de kano's aan het kano dock bij Moraine Lake:



    Wat info over Moraine Lake voor diegene die het interesseerd: Dit prachtige Moraine Lake is gelegen in Banff National Park in de buurt van Lake Louise. Banff National Park behoort tot de prachtige Canadese Rocky Mountains die op de grens liggen van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 nationale parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied dat men de Canadese Rockies noemt en dat zijn de volgende: Revelstoke National Park in British Columbia (260 vierkante km), Glacier National Park in British Columbia (1350 vierkante km), Yoho National Park in British Columbia (1310 vierkante km), Kootenay National Park in British Columbia (1406 vierkante km), Wateton National Park in Alberta (505 vierkante km), Banff National Park in Alberta (6641 vierkante km) en Jasper National Park in Alberta (12950 vierkante km).

    De Canadese Rockies zijn bekende voor zijn prachtige blauw-groene meren omringd door prachtige hoge en soms besneeuwde bergtoppen, gletsjers, rivieren, watervallen en de wilde dieren. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen, er zijn oneindig veel mogelijkheden voor wandelingen (gemakkelijk en kort alsook langer en moeilijke. De bergen zijn misschien niet zo hoog als in sommige andere delen van de wereld, maar ze zijn wel erg indrukwekkend.

    Moraine Lake is een meer wat in Banff National Park ligt. Dit meer is in mijn ogen veel mooier dan het bekendste Lake Louise. Moraine Lake is een prachtig blauw meer wat omringd is door de Valley of Ten Peaks. Deze bergen heten de Wenkchemma peaks. Hier vind je ook Mount Temple wat met een hoogte van 3540m de derde hoogste berg is in de Canadese Rockies. Je kan hier langs het meer wandelen of je kan de Rock Pile op gaan om nog een beter zicht te hebben over dit meer. Of huur er een kano om deze pracht nog dichterbij te bekijken!

    Iets meer over de kleur van dit meer: Dit meer alsook andere meren in de Canadese Rockies kunnen hun schitterende kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt.

    Dat rock flour wat in de water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe od groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

    Ann, wat een kleuren!!!

    Weer je cam bij, zoals altijd.
    Knap

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Ann, wat een kleuren!!!

      Weer je cam bij, zoals altijd.
      Knap

      mvg,

      Roland
      Hihi, hier waren wij wel op vakantie voor een 10 dagen eind sept/begin okt. vorig jaar. Het is een beetje ver om zomaar een dagje naar de Canadese Rockies te gaan. Dit is een 800km ten oosten van waar ik woon, dus toch bijna een hele dag rijden. Maar inderdaad als we hier op vakantie zijn dan heb ik mijn camera ALTIJD bij!

      Groetjes,
      Ann

      Comment


      • #4
        Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

        De eerste foto is prachtig De bergen op de achtergrond en de kleurrijke kano's om de foto af te maken
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

          Steeds héél mooie foto's van jou.
          Ik blijf die kleuren toch echt onwezenlijk vinden.Nooit zag ik die elders.
          Is dat de realiteit of bewerk je ze op een bepaalde manier?
          Vraag is al vaak gesteld maar het blijft me toch verbazen...
          Maar lekker om te bekijken,absoluut

          Comment


          • #6
            Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

            Je eerste, zondermeer een prachtig landschap, bergen, sneeuw, bossen, water en die kleurrijke kano's die je uitnodigen om in dit geheel te gaan rondvaren
            Maar je tweede foto trekt mijn aandacht nog meer omdat het in mijn ogen een bijna perfect stilleven is.
            De bootjes lijken te zweven op perfect zuiver water met een subtiele weerspiegeling
            Hoewel ikzelf deze foto zou durven croppen tot een vierkant formaat (bovenaan afsnijden) waardoor je een bijna abstract stilleven bekomt.
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

              Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
              Steeds héél mooie foto's van jou.
              Ik blijf die kleuren toch echt onwezenlijk vinden.Nooit zag ik die elders.
              Is dat de realiteit of bewerk je ze op een bepaalde manier?
              Vraag is al vaak gesteld maar het blijft me toch verbazen...
              Maar lekker om te bekijken,absoluut
              Hallo,

              Deze kleuren zijn echt zoals je ze ziet en ik heb die kleuren niet bewerkt. Daardoor zijn de Canadese Rocky Mountains zo bekend. De meren zien er soms echt azuur blauw uit zoals in de tropen. Diegene wat ooit in de Canadese Rockies zijn geweest zullen dit kunnen beamen. Soms is het wel zo dat de kleur elke keer als je naar dat meer gaat iets je anders is. Dit komt door de silt die aanwezig is in het water en door de licht inval op het water. Hier is een link naar een foto die ik genomen heb als ik de eerste keer naar de Canadese Rockies ben geweest (met mijn oude 1.3 megapixel camera), het water was toen nog feller groen-blauwig: http://img.photobucket.com/albums/v3...n/DSC00094.jpg

              Hier is wat uitleg over hoe zo'n kleur ontstaat: Dit meer alsook andere meren in de Canadese Rockies kunnen hun schitterende kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt.

              Dat rock flour wat in de water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe od groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

              Groetjes,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                Machtige foto's

                Mooie kleuren

                Comment


                • #9
                  Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Deze kleuren zijn echt zoals je ze ziet en ik heb die kleuren niet bewerkt. Daardoor zijn de Canadese Rocky Mountains zo bekend. De meren zien er soms echt azuur blauw uit zoals in de tropen. Diegene wat ooit in de Canadese Rockies zijn geweest zullen dit kunnen beamen. Soms is het wel zo dat de kleur elke keer als je naar dat meer gaat iets je anders is. Dit komt door de silt die aanwezig is in het water en door de licht inval op het water. Hier is een link naar een foto die ik genomen heb als ik de eerste keer naar de Canadese Rockies ben geweest (met mijn oude 1.3 megapixel camera), het water was toen nog feller groen-blauwig: http://img.photobucket.com/albums/v3...n/DSC00094.jpg

                  Hier is wat uitleg over hoe zo'n kleur ontstaat: Dit meer alsook andere meren in de Canadese Rockies kunnen hun schitterende kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt.

                  Dat rock flour wat in de water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe od groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

                  Groetjes,
                  Ann

                  Ann, dagelijks leren we bij met je deskundige uitleg!

                  mvg,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                    prachtig, die eerste (tweede mag er ook zijn hoor)
                    Wat een kleurtjes zeg! prima compo ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                      Prachtig weer Ann! Helaas heb ik door sneeuw Moraine niet kunnen zien, maar die staat op de lijst voor volgend jaar zomer
                      Flickr
                      Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

                      Comment


                      • #12
                        Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                        Weeral mooie foto´s Ann, jammer genoeg zie ik er op dit moment maar twee
                        En dankzij jou uitleg weten we nu hoe het komt dat ze daar zo een mooie blauwe kleurtjes hebben in Canada

                        BD0723BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                          Weeral mooie foto´s Ann, jammer genoeg zie ik er op dit moment maar twee
                          En dankzij jou uitleg weten we nu hoe het komt dat ze daar zo een mooie blauwe kleurtjes hebben in Canada

                          Hihi Geert,

                          Het zijn er maar twee deze keer, for a change. Enkele andere foto's van diezelfde dag staan hier al op BD. Dus ik wilde het bij hetzelfde topic houden en foto's die dezelfde dag genomen waren. Thanks voor langs te komen!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                            Het is er zo mooi dat ze het dan maar op een 20 dollar banknote hebben gezet (denk dat ze nu vervangen zijn?) Mooi hee daar. Zeer mooie foto's ook. Mijn complimenten voor de foto's maar ook zeker voor de uitleg. Ik vind dat de toeristische sector van Canada jou dankbaar moet zijn. Dit zet aan tot tot reizen
                            Website http://www.kristofpattyn.be

                            a lotta canonstuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: De mooiste plaats in de Canadese Rockies: Moraine Lake

                              Onwezenlijk mooie natuur. En die kano's hebben ze perfect klaargezet voor je compositie. Ik volg Ludo V voor wat betreft de tweede.
                              http://www.patricklemaire.photography/

                              Comment

                              Working...
                              X