Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De melkweg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De melkweg

    Ik had 'm al een tijdje staan, maar nog niet gepost. Bij deze...
    Er was wel vrij veel lichtvervuiling, wat ook te zien is. 68 RAW opnamen; 20s, f4.0, ISO800, 17mm.

    Is het wat?



    Mvg,
    Bart De Bruyn
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

  • #2
    Re: De melkweg

    Vertel mij uw geheim
    Nadeel van dit soort opnamen, vind ik - en dat kom ik zelf ook tegen, is het ontbreken van iets. Het is hetzelfde als een wolkenfoto zonder land. Je hebt geen houvast, geen oriëntatiepunt. Je zou eigenlijk naast een opname van de lucht dan ook een opname van de horizon moeten maken en deze erop leggen.
    Maar goed, zie mijn reactie op jouw reacte bij mijn foto waarbij je verwijst naar deze foto en waar ik reageer op deze foto... (kun je het volgen )
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #3
      Re: De melkweg

      Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
      Vertel mij uw geheim
      Nadeel van dit soort opnamen, vind ik - en dat kom ik zelf ook tegen, is het ontbreken van iets. Het is hetzelfde als een wolkenfoto zonder land. Je hebt geen houvast, geen oriëntatiepunt. Je zou eigenlijk naast een opname van de lucht dan ook een opname van de horizon moeten maken en deze erop leggen.
      Maar goed, zie mijn reactie op jouw reacte bij mijn foto waarbij je verwijst naar deze foto en waar ik reageer op deze foto... (kun je het volgen )
      Ik kan volgen :P ik heb een reactie geplaatst op jouw foto... De juiste instellingen zal ik deze avond op deze foto als reactie plaatsen. Dan moet je maar eens met die nieuwe instellingen opnieuw genereren! Met wat geluk heb je een verbluffend effect! Succes!
      www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: De melkweg

        @ azhrarn:

        Hier verklap ik je mijn instellingen voor DSS, ik noem ze gewoon één voor één op. Ga naar Stacking Parameters, en dit zijn de mijne:
        - Result: staat bij mij op "standard" maar dat kies je zelf
        - Light: Median Kappa-Sigma clipping (Kappa 2.0 ; Number of It.: 5)
        - Dark: Median Kappa-Sigma clipping (Kappa 2.0 ; Number of It.: 5)
        - Flat: Median Kappa-Sigma clipping (Kappa 2.0 ; Number of It.: 5)
        - Bias / Offset: Median Kappa-Sigma clipping (Kappa 2.0 ; Number of It.: 5)
        - Alignment: Automatic
        - Intermediate Files: Beide aanvinken en eerste optie kiezen daaronder. (TIFF)

        Thats it


        Oja; Sla dan het resultaat ergens op, en open dat met Photoshop. Zet het beeld om naar een 8-bit foto, zodat je in JPG kan opslaan, en in PS kan je ook de exposure enz aanpassen. Hiermee kan je het aantal sterren nog eens verdubbelen!
        Succes!
        Last edited by Bart De Bruyn; 25 oktober 2007, 16:48. Reden: Iets vergeten
        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: De melkweg

          Heerlijke 'niet-alledaagse' foto
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: De melkweg

            heel knap resultaat hoor....

            Comment


            • #7
              Re: De melkweg

              Toch zeer de moeite hoor; ik appreciëer zoiets...

              mvg,

              Roland

              Comment


              • #8
                Re: De melkweg

                Eerlijk gezegd, ik snap er niets van.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: De melkweg

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  Eerlijk gezegd, ik snap er niets van.
                  Wel, wat gaat die software eigenlijk doen? Die gaat een reeks opnamen (bvb 100foto's van 20s sluiter) gaan samennemen. Zo bekom je een totale sluitertijd van 2000s zonder dat je de draaiing van de aarder erin ziet, dus dat de sterren streepjes worden. Dus ben je in de mogelijkheid dingen te zien zie met het blote ook moeilijk of niet waarneembaar zijn. En op mijn foto zie je ongeveer in het midden een beetje van de melkweg...
                  www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: De melkweg

                    bijzonder knap gedaan, dit soort mag wel wat meer gepost worden

                    Comment


                    • #11
                      Re: De melkweg

                      En vooral de uitleg is heel nuttig, bedankt
                      Nikon D80 / Sony DSC-H5

                      Comment


                      • #12
                        Re: De melkweg

                        Ook bedankt voor de uitleg.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: De melkweg

                          Ik vind deze - en de anderen die je maakte - echt gewéldig! Moet je mij zeker leren dinsdagavond!

                          Ik vind hem echt zó mooi...
                          Canon 5D MkII - Sigma 50mm f/1.4 - Sigma 35mm f/1.4
                          Portfolio: http://awholelottaphotographs.wordpress.com/
                          Blog: http://pauliendegraaff.wordpress.com/


                          Comment


                          • #14
                            Re: De melkweg

                            'k vind dit wel interessant... maar ik vraag me af waar je dit doet?

                            ergens in belgië, te zien aan de lichtvervuiling veronderstel ik dan
                            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: De melkweg

                              Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                              'k vind dit wel interessant... maar ik vraag me af waar je dit doet?

                              ergens in belgië, te zien aan de lichtvervuiling veronderstel ik dan
                              Dit is in Beervelde gemaakt, rand rond Gent, op een plaats die toch wel wat afgelegen is...
                              www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                              Comment

                              Working...
                              X