Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

    de voorlaatste van deze locatie, beloofd







    ...








    ***Update***








    ***Origineel***













    ...
    Last edited by ddboke; 14 mei 2019, 08:36.
    Groeten!

    500px / Facebook

  • #2
    Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

    Ook mooi Dries, leuk zo'n drone hé
    Doch zie je onmiddellijk de mindere kwaliteit vind ik
    Trouwens op deze opname zie je duidelijk dat de torens uit zichzelf al scheef staan, was dus geen lensvertekening bij je vorige

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 13 mei 2019, 19:35. Reden: trouwens ...
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ook mooi Dries, leuk zo'n drone hé
      Doch zie je onmiddellijk de mindere kwaliteit vind ik
      Trouwens op deze opname zie je duidelijk dat de torens uit zichzelf al scheef staan, was dus geen lensvertekening bij je vorige

      grts
      Sieg
      Hoewel ik er nog goed moet mee leren werken, nu reeds erg leuk!

      Zelf ben ik aangenaam verrast van de kwaliteit, voor mij pas bij uitvergrotingen merkbaar.
      Kun je de mindere kwaliteit wat duiden? Mogelijks heeft het met nabewerking te maken, hoewel ondersteuning RAW-formaat wel wat mogelijkheden biedt.
      Als je wilt mail ik jou het hi-res bestand eens door?

      Grts!
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

        Wat mij in deze en de vorige direct opviel was het ontbreken van contrast en het rechtse gedeelte van de foto ietsje is overbelicht.
        Is er iets aan de drone die dit mogelijks veroorzaakt?
        Eens proberen er een zonnekap bij te gebruiken.
        Ik denk er ook sterk aan om met een drone te beginnen, bijt me precies als een heerlijke virus.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

          Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
          Hoewel ik er nog goed moet mee leren werken, nu reeds erg leuk!

          Zelf ben ik aangenaam verrast van de kwaliteit, voor mij pas bij uitvergrotingen merkbaar.
          Kun je de mindere kwaliteit wat duiden? Mogelijks heeft het met nabewerking te maken, hoewel ondersteuning RAW-formaat wel wat mogelijkheden biedt.
          Als je wilt mail ik jou het hi-res bestand eens door?

          Grts!
          Hé Dries,

          Hoe het komt weet ik niet juist maar meestal haal ik de drone beelden hier op het forum er tussenuit, niet door het standpunt maar eerder door de kwaliteit.
          Ik denk dat het vooral te maken heeft met de mindere details, zowel in voorgrond en zeker in de diepte
          Al is de beeldkwaliteit al veel verbeterd t.o.v. de vorige modellen, doch nog niet te vergelijken met een FF bvb (logisch uiteraard als je de grootte bekijkt van de camera's en sensors
          Bij deze mis ik ook wel wat in de afwerking, het mooie sprankelende detailrijke dat je wel had in je vorige opname, die volgens mij gemaakt was met een gewone camera
          Deze mist ook wel wat contrast en mss wat levendigheid (clarity) vind ik
          Hopelijk snap je wat ik bedoel, is wat moeilijk uitleggen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Wat mij in deze en de vorige direct opviel was het ontbreken van contrast en het rechtse gedeelte van de foto ietsje is overbelicht.
            Is er iets aan de drone die dit mogelijks veroorzaakt?
            Eens proberen er een zonnekap bij te gebruiken.
            Ik denk er ook sterk aan om met een drone te beginnen, bijt me precies als een heerlijke virus.
            Hi Red Falcon,

            Met plezier plaats ik een versie met wat meer algemeen contrast.
            Hier was inderdaad nog wat marge; zonder afbreuk te doen aan het geheel.

            Volgens histogram zijn de hooglichten ok. De foto bestaat uit meerdere belichtingen.
            (ook de dronecamera ondersteund aeb )

            Vorige 2 beelden werden gemaakt met 5Dmark2.
            Last edited by ddboke; 14 mei 2019, 08:39.
            Groeten!

            500px / Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Hé Dries,

              Hoe het komt weet ik niet juist maar meestal haal ik de drone beelden hier op het forum er tussenuit, niet door het standpunt maar eerder door de kwaliteit.
              Ik denk dat het vooral te maken heeft met de mindere details, zowel in voorgrond en zeker in de diepte
              Al is de beeldkwaliteit al veel verbeterd t.o.v. de vorige modellen, doch nog niet te vergelijken met een FF bvb (logisch uiteraard als je de grootte bekijkt van de camera's en sensors
              Bij deze mis ik ook wel wat in de afwerking, het mooie sprankelende detailrijke dat je wel had in je vorige opname, die volgens mij gemaakt was met een gewone camera
              Deze mist ook wel wat contrast en mss wat levendigheid (clarity) vind ik
              Hopelijk snap je wat ik bedoel, is wat moeilijk uitleggen

              grts
              Sieg
              Hi Sieg,

              Er zijn zeker beperkingen aan de camera! Daar geef ik je helemaal gelijk in.
              En de vergelijking met een FF gaat al helemaal niet op, helaas.

              Ik heb zonet, na opmerking van Red Falcon een wat contrastrijker beeld ontwikkeld.
              Mogelijks komt dit al wat tegemoet?

              Bedankt voor jullie inbreng trouwens.
              Het zijn één van de eerste beelden die ik er mee maakte, dus er is zeker nog marge tot verdere ontplooiing!
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

                Verbazingwekkend hoe een drone de horizon meestal zo goed recht weet te houden.
                De torens zijn prima recht te zetten indien gewenst.
                De kleur van dit beeld vind ik nogal paars-blauw.
                De kleine sensor heeft natuurlijk zijn beperkingen, maar kan m.i. verrassend fraaie beelden produceren.
                Mogelijk is de sluitertijd van 1/80ste mede debet aan de minder gewaardeerde kwaliteit.
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: Château Marnix de Ste Aldegonde III (voorlaatste)

                  Bedankt iedereen!
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment

                  Working...
                  X