Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broken, not dead.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Broken, not dead.

    Sterke boom ... ligt al jaren tegen de grond met grote takken geamputeerd en rottend ... maar geeft ieder jaar weer bladeren.


    Exf: f/16 - 1/2sec - ISO 100 - 18mm - 20:15h

  • #2
    Re: Broken, not dead.

    Amaai, wat mooi zeg.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Broken, not dead.

      Sprookjesachtig mooi!

      Comment


      • #4
        Re: Broken, not dead.

        Mooi, maar ik vind de grading bovenaan wel wat zwaar.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Broken, not dead.

          Heel mooie beeld opbouw.
          Wel wat overgesatureerd (en dat is niet nodig, want het is erg mooi)
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Broken, not dead.

            krachtige plaat - heel mooi
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Broken, not dead.

              De compo zit prima, de kleuren vind ik overgesatureerd en vind dat een beetje spijtig want heeft wel veel potentieel aan sfeer. Doch het is jou keuze en daar is niets op af te dingen !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Broken, not dead.

                Als deze op een iets meer natuurlijke wijze was afgewerkt dan had 'm me meer aangesproken
                Nu vind ik het té

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Broken, not dead.

                  De bovenkant is mij ook iets te overdone, maar ik vind het wel een heel mooi plaatsing van deze eenzame boom en de wij(d?)sheid van het landschap.

                  Vriendelijke groet,
                  Ruud

                  Comment


                  • #10
                    Re: Broken, not dead.

                    Zou het goed doen op Instagram, waar felle kleurtjes op het scherm van een mobieltje altijd aantrekkelijk zijn.
                    In groot formaat mocht het wat bescheidener qua saturatie vind ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Broken, not dead.

                      ik ben geen fan voor overdreven kleuren ,maar hier begrijp ik jou doel en dit is voor mij volledig geslaagd ,knap gedaan van mij krijg je hier een 10 op 10

                      Comment


                      • #12
                        Re: Broken, not dead.

                        Met dank aan alle commentaren (pro's en contra's) wat de kleuren betreft maar zeker ook die qua compositie want daar ging zeker zoveel aandacht naar.

                        Wat de intensiteit vd kleuren betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik al van voor ik de foto nam wist welke kant ik wou uitgaan. Ik kan dat moeilijk onder woorden brengen maar het was zo'n gevoel.
                        Voor mij primeert in een foto de visie vd auteur op de werkelijkheid eerder dan een registratie vd werkelijkheid (die ten andere compleet anders is dan die uit de camera "rolt").
                        Niets verkeerd met het "documenteren" ve scene maar hier voelde ik dat een "statement" op zijn plaats was, vandaar de intense kleuren.

                        De krachtige structuur van het onderwerp (boom) had mijns inziens een sterke omkadering nodig.
                        Zie het maar als een goeie Margeaux bij een gegrilde chateaubriand.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Broken, not dead.

                          Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                          Zie het maar als een goeie Margeaux bij een gegrilde chateaubriand.
                          Cheers, mate!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Broken, not dead.

                            Dat je je eigenheid behoudt vind ik prima. Eigenlijk is dat juist het plezante aan digitale fotografie, de eigen bewerking en daarmee je gevoel en stempel doordrukken. Dat probeer ik ook te doen.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Broken, not dead.

                              De compo vind ik heel sterk. Onder andere door het ingenomen standpunt en de manier waarop de zon in de compo geplaatst werd.

                              Bij de bewerking vind ik persoonlijk de saturatie iets te veel van het goede maar ik begrijp dat dit hetgeen is waar je naartoe wou en dat is dan ook een kwestie van smaak.

                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X