Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bosdreef

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bosdreef

    Je vindt ze overal 'de dreven', een overblijfsel van vroeger in parken en bossen.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Bosdreef

    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Je vindt ze overal 'de dreven', een overblijfsel van vroeger in parken en bossen.

    De bomen in hun herfsttooi op hun mooiste, de gevallen bladeren ogen mij wat Te rood

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Bosdreef

      tja, die dreven ... . Ik vind de compositie wel goed door de breedte die je hier geeft. Het is inderdaad eigenaardig dat de bladeren op de grond rood zijn, terwijl de overblijvende aan de takken eerder geel/oranje zijn, maar het stoort mij niet bij het kijken.
      Wat wel opvalt is het klassieke probleem bij dreven : op het eind is er een open ruimte en die kan best erg hel zijn in vergelijking met het licht onder de bomen, ook al is er nog maar weinig gebladerte.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Bosdreef

        Heel mooi Raymond en net door het licht op het einde krijg je diepte in de opname
        Wat de rode kleuren betreft, ik kan verkeerd zijn maar bij elk (beuken)bos is het zo dat de bladeren op de grond rood zijn en degene die nog aan de takken hangen een ander kleur hebben

        ps. net even gekeken naar mijn opnames van (beuken)bossen, ook daar dat verschil in kleur tussen de bladeren aan de tak en de bladeren op de grond

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 21 december 2019, 23:43. Reden: ps toegevoegd
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Bosdreef

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Heel mooi Raymond en net door het licht op het einde krijg je diepte in de opname
          Wat de rode kleuren betreft, ik kan verkeerd zijn maar bij elk (beuken)bos is het zo dat de bladeren op de grond rood zijn en degene die nog aan de takken hangen een ander kleur hebben

          ps. net even gekeken naar mijn opnames van (beuken)bossen, ook daar dat verschil in kleur tussen de bladeren aan de tak en de bladeren op de grond

          grts
          Sieg
          Zeer hartelijke dank voor je bijdrage Sieg, het wordt eens tijd een analyse (hier bevestiging) te lezen bij mijn kleurfoto's zonder aanval op de kleur terwijl je dit bij 'anderen' weinig tot niet ziet gebeuren en waar overduidelijk (ook) manipulatie is uitgevoerd. Uit ervaring weet ik wel waar ik de mosterd moet halen maar aan die obstructies wens ik niet deel te nemen. Het is een opname met weinig tegenhouden en doordrukken en andere tussenkomsten wat niet wil zeggen dat je het graag ziet of niet - of - wat je goed vindt of minder !
          Iedereen nog leuke feesten, prettig eindejaar, oprechte voornemens en gezond 2020
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Bosdreef

            Mooie compositie en diepte. Voor mij juist fijn om zo'n gat aan het einde te hebben.
            Kleuren blijven ons altijd verbazen, want hoe dikwijls denken we niet, tijdens een shoot: Hoe ongelooflijk kleurrijk mooi is dit moment.
            Ook de beste wensen, Raymond.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Bosdreef

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Mooie compositie en diepte. Voor mij juist fijn om zo'n gat aan het einde te hebben.
              Kleuren blijven ons altijd verbazen, want hoe dikwijls denken we niet, tijdens een shoot: Hoe ongelooflijk kleurrijk mooi is dit moment.
              beter kan ik het niet verwoorden ,de persoon die terplaatse was weet best hoe de vork aan de steel zat ,en ik heb er ook niets op tegen als men een andere steel gebruikt ,mooi Raymond :g

              Comment

              Working...
              X