Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bos in de sneeuw (+andere uitsnede)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bos in de sneeuw (+andere uitsnede)


    Paar dagen geleden in het bos tussen Hockai en Xhoffraix.






    Een andere versie/uitsnede :





    Grotere Versie (van origineel)

    Last edited by Iegienie; 3 maart 2016, 09:02.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Bos in de sneeuw.

    mooi bos in de sneeuw , fijne spiegeling van de boomstammen in de plas.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

    Comment


    • #3
      Re: Bos in de sneeuw.

      heel mooi, lijkt wel een beeld uit een film
      nu nog een beestje erbij, een wolf ofzo
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Bos in de sneeuw.

        Knap gedaan in een mooie uitsnede.
        Juist genoeg in beeld van de bomen en de spiegeling.
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Bos in de sneeuw.

          Ben hier weg van! Knap!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Bos in de sneeuw.

            heel mooi , bij ons nog geen kans had om sneeuw te fotograferen dit jaar
            mvg

            Comment


            • #7
              Re: Bos in de sneeuw.

              Hele mooie foto. Het beetje groen in dat winters tafereel geeft het net wat extra.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Bos in de sneeuw.

                alvast hartelijk dank voor het commentaar en het kijken.

                heb wel wat werk gehad om de foto te componeren. ik passeerde - spijtig genoeg in de auto en niet te voet - opt gemakske langs de baan van Hockay, op weg naar Xhoffraix, het had ge gesneeuwstormd, maar het vroor niet meer echt meer. De stammen intrigeerden me, grote dikke pakken sneeuw vielen van de bomen op de grond. Op mont rigi had het 12cm gesneeuwd in één dag, hier was het niet veel minder.

                Ik zag wel iets in het bos en de stammen, maar was niet echt onder de indruk, tot ik een enorm grote plas/een stuk bos onder water zag. tiens. gestopt, achteruit gereden, uitgestapt, statief genomen en ook de breedhoek. De 35mm zat op het toestel maar omdat ik zo dicht zat bij alles was het moeilijk om echt iets te krijgen zoals ik wilde, ofwel te vel water, ofwel te veel bos. Dus de breedhoek (18-35mm) op het kodakske geschroefd en een aantal opnames genomen.

                terug thuis was het allemaal niet echt je dat, ook hier te veel van het ene of te veel van het andere. Tot ik twee opnames zag die in elkaar pasten, en dus die dus in LR aan elkaar te verbond via de pano functie (een vertikale pano, why not).

                Het beeld was nog niet goed, er zaten in de rechterbovenhoek een aantal horizontale takken die me sterk stoorden. Ook de breedhoek problemen doken op. De bomen groeiden er zowiezo alle kanten uit, maar het vertekenen van de breendhoek sloeg ongenadig toe. Gewoon roteren lukte niet, er moest ook aan het schuivertje vertikaal gewerkt worden.

                Eenmaal dat ok was, stond de horizontale tak nog in de weg. Uitsnede gezocht. beetje vanalles geprobeerd, ook de een vierkant, tot ik op de 16:9 viel. En dan was het aha ! Om Stoffowolf te parafraseren : het filmische kader van de sfeer wordt benadrukt door de filmische uitsnede.

                om maar te zeggen, dat er soms wat tijd kruipt in een opname, zelfs zonder gebruik maken van LR (en wolven, en sneeuwwitjes, en...)
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Bos in de sneeuw.

                  Mooi plekje dat je daar gevonden hebt en heel goed vastgelegd
                  Het heeft inderdaad iets in de stijl van een film, mooi gedaan
                  Ferme uitleg ook

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bos in de sneeuw.

                    vind het apart en mooi.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bos in de sneeuw.

                      Dank zij die plas maak je er een beeld van waar je graag eens extra naar kijkt.
                      Te voet was de sneeuw waarschijnlijk gesmolten eer je daar was
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bos in de sneeuw.

                        Ik heb een grotere versie op mijnen flickr geplaatst : Snow In Da Woods
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bos in de sneeuw.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          Ik heb een grotere versie op mijnen flickr geplaatst : Snow In Da Woods
                          Mooier.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bos in de sneeuw.

                            prachtig beeld
                            een optie die mij eerder nog aanspreekt is een stuk van de spiegeling er af wordt dan wel wat meer pano maar vind ik ook mooi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bos in de sneeuw.

                              Mooi en goed vastgelegd. Dat plukje groen is schitterend !
                              Zulke foto's hebben snel de neiging om druk te worden, maar daar is zeker geen sprake van.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X