Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondwandeling + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Avondwandeling + UP

    Update (na verscherping)



    Klik hier voor een grotere versie.

    Origineel



    Klik hier voor een grotere versie.

    85 mm
    F11
    1/13 sec
    ISO 100

    Bedankt voor het kijken!
    Erik
    Last edited by Black Fly; 10 maart 2021, 18:27.
    www.erikthomas.be

  • #2
    Re: Avondwandeling

    Een mooie plaat met mooi licht op die mooie grillige takken van de bomen... Ook heel apart hoe schuin de bomen staan, bijzonder om te zien...


    ps ik neem tenminste aan dat de bomen in het echt zo schuin stonden en dat het geen vertekening van de lens is? Ik zie ook geen exif?


    Rob,

    Comment


    • #3
      Re: Avondwandeling

      Aangenaam om zien!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Avondwandeling

        Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
        Een mooie plaat met mooi licht op die mooie grillige takken van de bomen... Ook heel apart hoe schuin de bomen staan, bijzonder om te zien...


        ps ik neem tenminste aan dat de bomen in het echt zo schuin stonden en dat het geen vertekening van de lens is? Ik zie ook geen exif?


        Rob,
        Dag Rob,

        Bedankt voor je reactie. De bomen stonden wel degelijk zo schuin. Daarom trokken ze mijn aandacht .
        Ik heb EXIF gegevens er bij gezet. (Voorlopig is alles 85 mm aangezien ik momenteel enkel een 85 mm prime in mijn bezit heb...).
        www.erikthomas.be

        Comment


        • #5
          Re: Avondwandeling

          Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
          Dag Rob,

          Bedankt voor je reactie. De bomen stonden wel degelijk zo schuin. Daarom trokken ze mijn aandacht .
          Ik heb EXIF gegevens er bij gezet. (Voorlopig is alles 85 mm aangezien ik momenteel enkel een 85 mm prime in mijn bezit heb...).
          okey thanks voor de info, Black Fly..... ik had al zo'n vermoeden dat ze echt schuin stonden, bijzonder om te zien..... Ik kan mij voorstellen dat dat meteen je aandacht trok...en idd als ik 85mm had gezien was de twijfel weg geweest...
          Maar goed, een ervaren landschapsfotograaf die hier genoeg op het forum aanwezig zijn ziet wellicht meteen het verschil tussen vertekening en realiteit... Thanks voor de toegevoegde Exif....



          Rob,

          Comment


          • #6
            Re: Avondwandeling

            De kleding van het wandelende koppel lijkt meer gesatureerd. Ik weet niet of dat nabewerking is, of origineel, maar het trekt - samen met de lijnen van de weg - mooi de aandacht naar daar.
            Doet je in hun plaats genieten van een avondwandeling.

            Comment


            • #7
              Re: Avondwandeling

              Licht op de bomen erg mooi.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Avondwandeling

                Héél mooi licht in de bomen en die rode trui/vest trekt echt wel de aandacht
                Ondanks je f11 heb ik de indruk dat de foto toch wat scherpte mist en dan vooral in de takken, mss vergeten te verscherpen na het verkleinen of een probleem met doorlinken
                De grote versie daarentegen is wel mooi scherp

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Avondwandeling + UP

                  Bedankt voor jullie feedback.

                  @Sieg: wel ik heb noch de grote noch de kleine verscherpt. het is te zeggen: sinds ongeveer anderhalve maand werk ik niet meer in Lightroom maar wel in Adobe Camera Raw en Photoshop. In mijn huidige routine verscherp ik de fullsize foto waarna ik hem exporteerde naar 2 verschillende formaten (klein formaat en groter formaat). In beide gevallen gaat het over een serieuze reductie in beeldgrootte. Ik realiseer me nu dat in Lightroom na het resizen automatisch een verscherping werd toegepast. Ik ging er ergens van uit dat dat in Photoshop ook zo was. Naverscherping is echter waarschijnlijk nodig en bedankt om me hierop te wijzen. Ik heb een verscherpte versie van de kleine en grotere versie geplaatst in de update.
                  www.erikthomas.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondwandeling + UP

                    de up lijkt idd scherper ,prachtige foto zo met dat koppel en die schuine bomen waar heel mooi licht op valt .
                    in PS gebruikte ik vroeger de tool slim verscherpen werkte voor mij goed ,al gebruik ik nu de na verscherping van Tony Cuyper het TK panel waar je ook leert met helderheidsmaskers werken , die na verscherping is grandioos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondwandeling + UP

                      Merci! Ik ga zowiezo nog een topic starten over routine voor verscherping in PS in een ander segment van het forum maar deze tip neem ik alvast mee!
                      www.erikthomas.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondwandeling + UP

                        De update ziet er inderdaad beter uit.
                        Het mooie licht op de bomen en de rode kleur van de wandelaar trekt de volle aandacht.

                        Groetjes,
                        Dirk

                        Comment

                        Working...
                        X