Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audresselles plus update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Audresselles plus update

    Audresselles



    update:



    grote versie, uitsnede: http://www.smuttynose.nl/_6003786_2_uitsnede.jpg
    Last edited by olivetti; 29 juli 2015, 23:17.
    http://www.smuttynose.nl

  • #2
    Re: Audresselles

    Bovendeel (lucht, tot aan de voet van de wallen) erg mooi. Vooraan lijkt me een beetje teveel verscherpt. Is dat een hondje dat met zijn pootjes omhoog ligt? (Komt niet genoeg los)
    Maar een mooie compositie; een plaats die ik zeker zou willen bezoeken!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Audresselles

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Bovendeel (lucht, tot aan de voet van de wallen) erg mooi. Vooraan lijkt me een beetje teveel verscherpt. Is dat een hondje dat met zijn pootjes omhoog ligt? (Komt niet genoeg los)
      Maar een mooie compositie; een plaats die ik zeker zou willen bezoeken!
      Dank je Les. In het origineel is het verscherpen wel wat subtieler. Ik heb de indruk, en het lijkt mij ook wel logisch, dat bij de verkleining naar 1024px het schijnbaar "harder" wordt.
      Het hondje ligt inderdaad op zijn rug en gaat een beetje naadloos in het zand over, misschien moet ik het beestje apart selecteren en wat "kleuren".
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Audresselles

        Mijn eindverscherping doe ik pas op de 1024px versie (en ik laat ook geen verdere verkleining door bv Flickr toe), maar inderdaad: het hondje kun je best in een vroeger stadium (veel groter beeld) "aanpakken".
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Audresselles

          Kan bovenstaande alleen maar volgen....De afwerking op de huizen vind ik wel heel erg mooi....Zeer detailrijk..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Audresselles

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Bovendeel (lucht, tot aan de voet van de wallen) erg mooi. Vooraan lijkt me een beetje teveel verscherpt. Is dat een hondje dat met zijn pootjes omhoog ligt? (Komt niet genoeg los)
            Maar een mooie compositie; een plaats die ik zeker zou willen bezoeken!
            En eens een zicht van Audresselles, wat we meestal niet zien. Ook de wandelaar op een mooie plaats in het plaatje.
            Misschien de hond gewoon laten verdwijnen ? (evenals de sensorvlek, in de buurt van de meeuw)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Audresselles

              Vind het erg mooi! Kan erg genieten van dit soort foto's

              Naast de sensorvlek in de buurt van de meeuw zoals hiervoor opgemerkt zijn er nog een aantal. (helemaal links boven het eerste dak, ver boven in de lucht boven het 4e huis en het 5e huis)

              Comment


              • #8
                Re: Audresselles

                Dank voor alle reacties. Morgen zal ik mij de opmerkingen ter harte nemen en o.a. de sensorvlekken verwijderen. Het op-zijn-rug-rollend hondje moet alleen wel blijven, naast het beestje ligt een lege wijnfles en die combinatie is m.i. wel heel grappig
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Audresselles

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Naast het beestje ligt een lege wijnfles en die combinatie is m.i. wel heel grappig
                  Ik had het nog niet eens gezien maar wel een leuk detail dat ik toch iets naar voor zou brengen. Het doet me spontaan aan Breughel of Anton Pieck denken
                  Hele mooie foto trouwens. Ik kijk al uit naar de update.
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Audresselles

                    update geplaatst, vlekjes verwijderd, iets zachtere bewerking, hondje wat benadrukt, plus een link naar een crop met het "dronken" hondje
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Audresselles

                      Grappig! De update is alleszins geslaagd.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Audresselles

                        Leuk die link. Zo zat as un nond.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Audresselles

                          Mooi beeld van deze plaats.
                          De kleuren doen het goed in je up.

                          groetjes

                          moniq
                          groetjes, moniq (BD1321BE)

                          A picture paints a thousand words

                          Comment

                          Working...
                          X