Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Amerikaanse gans

Lightbulb Amerikaanse gans

Deze amerikaanse gans en zijn andere metgezellen kwamen wel erg dichtbij, maar ze waren toch nog banger voor mij dan ik voor hen. Ik heb nog nooit eerder zo'n vogel van zo dichtbij gefotografeerd .

Wat vinden jullie ervan? Alle commentaar is welkom.

Camera model: NIKON D70
    Date/Time: 2005:07:12 14:29:17
    Flash: Yes
    Focal length: 105.0mm (1050/10)
    Exposure time: 0.002 s (10/5000)
    Aperture: f/7.1
    Mijn Portfolio
    Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

Exclamation Re: Amerikaanse gans

Ik zou in't vervolg proberen om de camera op dezelfde hoogte als de ganzen te krijgen (lager dus) ... maar misschien komen ze dan nog dichter

Standaard Re: Amerikaanse gans

Ik vind de foto wel wat hebben. Dobbert deze in het water? Hoe helder dat dan is, dat je de bodem kan zien. Lijkt bijna wel of de gans zweeft.

De compositie is in de meeste gevallen beter als je de camera op dezelfde hoogte als het object houdt. Ook hier zou dat mooier zijn geweest. Nu kijk je er nogal 'op neer.'

Dit is volgens mij geen Amerikaase Gans, maar een Canadese Gans
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Standaard Re: Canadese gans

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
    indeed!

'k vind het eigenzinnig standpunt wel iets hebben.
    het is eens iets anders dan de 4-500mm shots van deze beesten al dan niet in de vlucht boven water.
    goed gebruik ook van de invulflits, al had die misschien ietsje minder fel mogen afgaan.

mm

[ps: stond die niet beter bij dieren?]
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Standaard Re: Amerikaanse gans

een fotogeniek beest, maar het kontje staat er niet op en ik vind de opname een beetje aan de donkere kant.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Post Re: Amerikaanse gans

Zo dan nu overal even een reactie op.

Tony smeT
    Ik zou in't vervolg proberen om de camera op dezelfde hoogte als de ganzen te krijgen (lager dus) ... maar misschien komen ze dan nog dichter
    Dan komen ze idd misschien wel dichterbij, maar ik moest zo snel handelen dat ik er niet aan heb gedacht om recht van voren te fotograferen. Maar de volgende keer zal ik dat toch proberen, al vind ik deze foto toch wel wat hebben omdat de gans een beetje schuin naar boven in de camera kijkt.

azhrarn
    Ik vind de foto wel wat hebben. Dobbert deze in het water? Hoe helder dat dan is, dat je de bodem kan zien. Lijkt bijna wel of de gans zweeft.

De compositie is in de meeste gevallen beter als je de camera op dezelfde hoogte als het object houdt. Ook hier zou dat mooier zijn geweest. Nu kijk je er nogal 'op neer.'

De gans staat in het water. Een laagje van misschien 5 cm, vandaar dat het zo helder is. Het is dus een beetje gezichtsbedrog en dat was me nog niet opgevallen.
    Het is idd een canadese gans, maar dat wist ik niet, dus ik noemde deze americaans omdat deze in america en niet in canada gefotografeerd is.

mm
    'k vind het eigenzinnig standpunt wel iets hebben.
    het is eens iets anders dan de 4-500mm shots van deze beesten al dan niet in de vlucht boven water.
    goed gebruik ook van de invulflits, al had die misschien ietsje minder fel mogen afgaan.

mm

[ps: stond die niet beter bij dieren?]
    Wat die flits betreft, ik heb geen idee hoe ik die zachter of harder kan laten flitsen. Maar dat moet ik nog maar uitzoeken.
    Deze gans had idd wel bij de dieren kunnen staan, maar dat topic had ik niet gezien. Volgende keer zet ik mijn dieren bij de dieren .

bouk
    een fotogeniek beest, maar het kontje staat er niet op en ik vind de opname een beetje aan de donkere kant.
    grt,bouk.
    De opname is idd een beetje aan de donkere kant, ik zal het eens proberen bij te werken en er misschien een zonnetje te laten schijnen .
    Mijn Portfolio
    Nikon D70 -- AF 28-80 f/3.3-5.6 -- AF 70-300 f/4.5-5.6

Regels voor berichten