Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A moment of Sunlight

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] A moment of Sunlight

    Schitterende zonnestralen, die aan de andere kant van Loch Maree te zien waren, tijdens een heerlijk(maar zware ) hike.
    Er komen ook nog foto's met meer overzicht. Want wat was het daar mooi.



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: A moment of Sunlight

    prachtig landschap, mooie lijn met het riviertje dat diagonaal snijdt. Ook de verschillende lichtschakeringen zijn mooi. Een mooie bestemming al ligt het serieus afgelegen zo te zien op googlemaps.

    Comment


    • #3
      Re: A moment of Sunlight

      Mooi sfeervolle plaat Johan. Vraagje: de foto hier op BD is redelijk onscherp terwijl die er op picturepush wel fresh and crispy uit ziet???
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: A moment of Sunlight

        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
        .... de foto hier op BD is redelijk onscherp terwijl die er op picturepush wel fresh and crispy uit ziet???
        Inderdaad.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: A moment of Sunlight

          Bedankt voor het reageren.
          Nog eens goed gekeken, maar ik zie geen verschil tussen BD, PP, Flickr en LR ?
          Misschien gekeken met een andere achtergrond ? Dat kan ook een (optisch)verschil zijn.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: A moment of Sunlight

            Mooie overgang van licht in de voorgrond naar donkerder in de achtergrond.

            Comment


            • #7
              Re: A moment of Sunlight

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Bedankt voor het reageren.
              Nog eens goed gekeken, maar ik zie geen verschil tussen BD, PP, Flickr en LR ?
              Misschien gekeken met een andere achtergrond ? Dat kan ook een (optisch)verschil zijn.
              Vrij groot verschil hoor en met al je foto's zag ik. de foto op picturepush is ook kleiner denk ik en door het vergroten op BD krijg je misschien dat onscherpe effect
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: A moment of Sunlight

                Zojuist bekeken of er verschil in grootte is, maar bij mij is dat niet het geval, Kurt.
                Ik heb het ook met Jos (jou welbekend) bekeken , en die ziet het ook niet. (ook het verschil in scherpte niet)
                Een vraagje : Staat bij jou de browser op 100 % ? Ik ben benieuwd.
                Het zou overigens fijn zijn , als meer mensen eens zouden kijken. Dan is sneller duidelijk bij wie, of wat het probleem zit.
                Last edited by Johan1956; 13 oktober 2020, 08:48. Reden: tiepvout
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: A moment of Sunlight

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Het zou overigens fijn zijn , als meer mensen eens zouden kijken. Dan is sneller duidelijk bij wie, of wat het probleem zit.
                  bij mij oogt hij scherp zeker als ik doorklik naar de grote versie ,de kleine is iets minder ,maar scheelt hier toch niet veel .
                  mooie foto trouwens met een knappe diagonale compo

                  Comment


                  • #10
                    Re: A moment of Sunlight

                    Sfeervol met knappe kleuren en diagonaal compo.
                    Beeld lijkt me na doorklikken scherp te zijn
                    Groeten Andre

                    Comment


                    • #11
                      Re: A moment of Sunlight

                      Zeer knappe compo en passend licht voor dergelijke omgeving !
                      Mij oogt de doorklikversie heel wat scherper dan wat hier op BD verschijnt.
                      De titel riep meteen beeld en geur van goede zeep op
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: A moment of Sunlight

                        knappe captatie van dat ogenblik zon op de voorgrond. Soms indrukwekkend hoe die schijnwerper door een dal of over een bergkam glijdt.
                        De kronkelende rivier accentueert goed het reliëf.
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: A moment of Sunlight

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Zojuist bekeken of er verschil in grootte is, maar bij mij is dat niet het geval, Kurt.
                          Ik heb het ook met Jos (jou welbekend) bekeken , en die ziet het ook niet. (ook het verschil in scherpte niet)
                          Een vraagje : Staat bij jou de browser op 100 % ? Ik ben benieuwd.
                          Het zou overigens fijn zijn , als meer mensen eens zouden kijken. Dan is sneller duidelijk bij wie, of wat het probleem zit.
                          Mijn browser stond idd om een of andere reden op 110 procent en heb dit aangepast en het verschil is idd een pak kleiner geworden. Er lijkt nog steeds een verschil te zijn maar minimaal nu.
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: A moment of Sunlight

                            Bedankt voor het nakijken, Kurt. In ieder geval toch wat opgelost.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: A moment of Sunlight

                              Heel mooi van compo en (warme) kleurtjes. Prachtig dat het slingerend riviertje of beekje vertrekt uit de linker beneden hoek en ons zo het beeld in voert. Bij mij hetzelfde probleem: veel minder scherp hier maar wel bij doorklikken naar PP.
                              grts,
                              Raf.

                              Comment

                              Working...
                              X