Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1961

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1961

    Origineel: dia
    Film: Kodachrome 25
    Gevoeligheid: 25 ASA ( ong. 4 maal minder gevoelig dan 100 ISO)
    Toestel: Praktica 35 mm
    Plaats: Nancy Frankrijk
    datum: juli 1961
    Scan: CanoScan FS4000US
    resolutie: 2000 dpi




    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: 1961

    uit 1961, maar toch een beetje gewoontjes hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 1961

      Vooral als herinnering een foto die er mag zijn, lijkt me.

      Comment


      • #4
        Re: 1961 Mod Help

        @ mods,

        ik denk dat deze posting beter in Terzake had gestaan omdat ik graag wat meer zou vernemen over volgende aspecten:
        1. hoe blijven jullie oude analoge opnamen bewaard: kwaliteit met veroudering, conserveringsomstandigheden, e.d. Graag enkele illustraties.
        2. hoe zetten jullie de analoge fotos om naar digitaal: aparatuur, via labo, zelf, en welke scandefitie geeft de beste resultaten. Ook graag enkele illustraties.

        De originele dia hierboven werd bewaard in een metalen doos, beschut tegen stof en licht, en in normale temperatuur (min 10° in winter en max 20° in zomer).De foto werd in PS niet gecorrigeerd op kleurbalans en ook niet op contrast of densiteit; wel werden er enkele stofvlekjes weggehaald en werd alles teruggebracht naar afmeting geldend voor dit Forum.
        Originele scan bedroeg meer dan 50 Mega en als ik scan op 4000dpi kom ik zelfs op 160 Mega.Gebruikte scanner is CanoScan FS4000US. Zijn hier op het forum nog mensen die zelf hun scanning uitvoeren en wat zijn jullie ervaringen?

        Dus geachte mod(s) kan dit nog verplaatst worden of hebben jullie een ander voorstel.

        Dank voor de aandacht
        Henri
        Last edited by kodachrome; 20 mei 2005, 16:14. Reden: aanvraag verplaatsing van posting
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: 1961

          Op je technische vragen kan ik geen antwoord geven, maar dit roept voor mij veel nostalgie op. Ik was rond die tijd regelmatig aan het grote plein met gouden poorten in Nancy (Place Stanislas geloof ik maar weet het niet meer zeker). Het instrument dat de man vast heeft is een draailier (viole).
          Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

          Comment

          Working...
          X