Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo Speedlight YN560-II flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo Speedlight YN560-II flitser

    Hallo,

    Ik heb de volgende vraag mbt de aankoop van een 2de flitser.
    Momenteel bezit ik een Canon 580EXII en zou nog een 2de flitser willen bijkopen als invulflitser voor wat studio werk.
    Ik dacht daarbij aan de "Yongnuo Speedlight YN560-II flitser" omdat deze goedkoop is 60€.
    Nu heb ik Geleen dat deze niet TTL gestuurd is, dus enkel manueel instelbaar maar vermits deze als invulflitser gebruikt wordt denk ik dat het geen probleem is.
    Indien er iemand me wat bijkomende input kan geven over de pro/contra's mbt de bovenvermelde flitser hoor ik het graag!

    Mvg, Wim

  • #2
    Re: Yongnuo Speedlight YN560-II flitser

    Beste Wim,
    Ik heb er vanwege de prijs indertijd zo'n tweetal besteld (online, chinese site). Ik gebruikte ze tot nu toe voor productfotografie als tweede en derde licht. Goedkoper als èchte studiolampen en veel compacter. Zal niet kunnen wedijveren met studiomateriaal maar ik ben er heel tevreden mee. Heerlijk trouwens om wat te kunnen experimenteren met diverse lichtopstellingen en instellingen. Ik maak wel gebruik van cactus-5 afstandsbedieningen om de flitsers centraal aan te sturen. Iets betrouwbaarder. Er zijn trouwens goedkopere alternatieven beschikbaar (o.m. Yongnuo).

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo Speedlight YN560-II flitser

      Ik heb er hier ook een paar van liggen.
      TTL is niet op dat model. De TTL versie heb ik ook, is model 568 dacht ik (not sure, ik zou es in mijn valies moeten kijken)
      De 560 is ideaal als je er een paar van hebt en gebruikt voor manuele fotografie zoals studio en strobistwerk.
      Voor reportagewerk is dat type flits eigenlijk bijna onbruikbaar.

      De flits zelf is zeer krachtig maar vereist wel dat je er ook krachtige batterijen in zet zoals sanyo eneloop of gp recyko anders gaat em beginnen lelijk doen heb ik al ondervonden.
      Er komen dan rare geluidjes uit tijdens het opladen en dat wil je niet.

      Zelf werk ik in studio nogal veel met de slave functie en dat werkt goed (1 flits [keylight] wordt dan aangestuurd door een receiver de andere volgen gewoon).
      Voor strobist zet ik op elke flits een receiver.

      Is er beter?
      Voor die prijs niet nee. Je hebt zeer goed materiaal van degelijke bouwkwaliteit voor die prijs.

      En anders?
      Ja tuurlijk, als je maar centjes bovenhaald dan zijn er veel beter alternatieven natuurlijk. Maar dan moet je voor jezelf bekijken of dat wel nodig is.

      Zou ik het aanraden?
      Zeker en vast voor studio en strobist werk, anders moet je een TTL versie kopen (en die is ook zeer goed maar je hebt de canon al)
      Hou er wel rekening mee dat je moet kunnen werken in manuele mode met je fototoestel.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo Speedlight YN560-II flitser

        Ik heb geen yn-560 II, maar ik gebruik tot grote tevredenheid materiaal van Yongnuo, oa de yn-500EX flitser. Ook de transceivers en receivers yn-622c en yn-622c-TX. Ik merk geen kwaliteitsverschil met mijn canon-flitsers (3stuks) en de prijs valt reuze mee, zeker via e-bay uit China. Een 10-tal dagen na de bestelling worden ze thuis geleverd.
        Qua service: mijn kleinzoontje had de yn-500 EX laten vallen en het rode stukje glas vooraan was een stukje af, losgekomen. Ik stuurde op een zaterdagavond een mailtje naar China met de vraag of ze dit stukje apart verkochten. Op maandagochtend had ik al een antwoord: ze verkochten het niet apart, maar als ik de flitser zou terugsturen, zou ik een nieuwe krijgen via hun garantieregeling. Ik ben daar niet op ingegaan. De flitser was stuk door eigen schuld en viel volgens mij daardoor niet onder de garantie. Het stukje glas heb ik nu met wat plakband aan de rand vastgekleefd en hij doet prima zijn werk.

        Comment

        Working...
        X