Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xqd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Xqd

    Nu het nieuwe jaar gestart is oriënteer ik me om een XQD-kaartje aan te kopen voor mijn Nikon D500.

    Kunnen de gebruikers ervan misschien tips meegeven?
    Waar kan ik ze (goedkoop) aankopen?
    Dingen waar ik zeker op moet letten?
    En hoe zit het nu met de producenten ervan? had begrepen dat enkel Sony nog XQD zou fabriceren...
    Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
    Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

    https://500px.com/pieterhelsen

  • #2
    Re: Xqd

    Lexar heeft een doorstart gemaakt en komen die straks terug op de markt.
    De meeste van mijn kaartjes zijn trouwens van Lexar en super tevreden van. Zelf koop ik mijn kaartjes in een fotozaak waar ik een goede prijs zie staan. Ik koop die niet op eBay of andere veilingsites waar ik de origine van het product niet ken.

    Comment


    • #3
      Re: Xqd

      Met een half oog op mijn wensenlijst en afgaand op de rumors en google dit hoopvol artikel gevonden van 11-2016, maar na een jaar is er nog niet veel veranderd . Buiten Sony en lexar eigenaar Micron, is er van de kanten van Sandisk en Transcend nog niets te vinden. En een geluk, Micron is geen kleine speler, maar dat wil nog niets zeggen.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Xqd

        Hoi,

        Helspie. je vraagje komt op een niet zo'n goed moment...
        Je hebt de keuze uit Sony of Sony...
        De prioriteit van uw zoektocht zal zich niet op prijzen gaan richten... maar meer waar hebben ze het kaartje op voorraad...
        Ik heb de kaartjes gelukkig reeds gekocht bij de bestelling van m'n D850, toen nog 2 stuks 64 Gb snelle Lexar kaartjes kunnen kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Xqd

          Zelfs in de mediamarkt vind je nog XQD kaartjes van Lexar (maar wel duur)

          Ik heb mijn kaartjes gekocht bij Foto Robeyns in Sint-Truiden (combi kaartje + XQD-kaartlezer)

          Je hebt ze in 2 snelheden, maar tenzij je veel in grote bursts gaat fotograferen heb je al meer dan genoeg met de 1400X kaartjes.
          Last edited by zunoel; 3 januari 2018, 08:50.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Xqd

            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Met een half oog op mijn wensenlijst en afgaand op de rumors en google dit hoopvol artikel gevonden van 11-2016, maar na een jaar is er nog niet veel veranderd . Buiten Sony en lexar eigenaar Micron, is er van de kanten van Sandisk en Transcend nog niets te vinden. En een geluk, Micron is geen kleine speler, maar dat wil nog niets zeggen.
            Micron heeft in juni Lexar afgestoten en zit nu bij Longsys

            Comment


            • #7
              Re: Xqd

              Hier CameraNU..nl zijn ze nog, en op het eerste gezicht wat goedkoper als de rest, je moet wel vergelijken met anderen via de serie M of G plus de expres card adapter als je die kan gebruiken.
              Last edited by guido.g; 3 januari 2018, 12:49.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Xqd

                Ook hier een paar van Lexar, maar niet de 1400X, daar was in het begin wat miserie mee.

                En Sony.... http://www.fredmiranda.com/forum/top...840/0#14304245

                Comment


                • #9
                  Re: Xqd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Micron heeft in juni Lexar afgestoten en zit nu bij Longsys
                  Leve de Chinezen Lijkt wel een spelletje wie de grootste heeft. Om de nieuwe standaard te worden. En heb ik ook uit een artikel, maar is zo, waar was en bleef je met de twijfel om te kiezen tussen VHs- Betamax- Video2000. Gelukkig toen voor VHS gegaan.

                  Toevoegsel: het nieuwe zou - CFExpress zijn, en goed voor Nikon high end, comp.door software aanpassing.
                  Last edited by guido.g; 3 januari 2018, 13:51.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Xqd

                    Wat voor brak nieuws is dit weer
                    Zadelen ze ons op met de XQD standaard en dan is er nu na een paar jaar enkel nog een spreekwoordelijke man en paard die ze fabriceren.
                    Geen concurrentie = geen evolutie = langzame dood ...
                    Terzake: ik heb 3 kaartjes type Lexar® Professional 2933x XQD™ 2.0 card (128 GB) en ben er zéér tevreden mee. Blijven gaan in burst mode (D5)
                    In de marge: al mijn CF kaartjes zijn ook van Lexar en die doen het na jŕŕrren gebruik nog steeds even goed.
                    Dit draadje houd ik in de gaten om te zien of er nieuwe spelers op de markt komen.

                    Grtz,

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Xqd

                      Ik ga me toch snel eentje moeten kopen.
                      Weet niet precies waarom, maar bij een burst dit weekend liep ik tegen de limiet van mijn CF kaartje aan.

                      Ben ook eens international aan het kijken, maar heb weinig ervaring met zulke sites...
                      Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
                      Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

                      https://500px.com/pieterhelsen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Xqd

                        Hallo Helspie,

                        Met welke camera liep je tegen de limiet van je CF kaartje?
                        In de D500 krijgen de meesten alleen maar SD(HC, XC) en XQD kaartjes...

                        De XQD kaartjes zijn nog schaars... en dus aan de prijs...
                        Sony 64 GB snelle uitvoering, € 149,-

                        32 GB op verschillende plekken.
                        Sony QDG32E-R kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Xqd

                          Ik heb inderdaad een Lexar SD(HC2) 64GB kaartje, CF was slecht uitgedrukt... ;-)
                          Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
                          Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

                          https://500px.com/pieterhelsen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Xqd

                            Iemand een idee hoeveel invoerrechten je moet betalen als je een xqd kaartje in Amerika bestelt?
                            http://www.myricreaties.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Xqd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                              Iemand een idee hoeveel invoerrechten je moet betalen als je een xqd kaartje in Amerika bestelt?
                              Check eens deze calculator
                              Met de invoercalculator kunt u de bijkomende kosten berekenen bij het importeren van goederen uit het buitenland, zoals de BTW, invoerrechten en inklaringskosten.

                              En voor de NL vrienden:
                              Met de invoercalculator kunt u de bijkomende kosten berekenen bij het importeren van goederen uit het buitenland, zoals de BTW, invoerrechten en inklaringskosten.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X