Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

will beginnen met makro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • will beginnen met makro

    ik heb sinds enige tyd een d70 met kitslens ( en bigma )
    maar ik wil ook de stap eens wagen in de makro fotografie...
    kan ik mijn kitslens daarvoorgebruiken met wat extraatjes of is het gewoon beter te investeren in een makrolens en zo ja welke ??

    groetjes bert

  • #2
    Re: will beginnen met makro

    Probeer eens met "Zoeken"

    Comment


    • #3
      Re: will beginnen met makro

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Probeer eens met "Zoeken"
      deed ik al anders stel ik de vraag hier niet

      probeers eens concreet te antwoorden

      Comment


      • #4
        Re: will beginnen met makro

        zoek eens op macro ipv makro

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: will beginnen met makro

          Had Will nog geen Makro winkel?

          Comment


          • #6
            Re: will beginnen met makro

            Erg behulpzaam mensen. Vergeet voorzetlenzen en dat soortongein maar bert. Ga voor een macrolens. Ga binnenkort ook eentej aanschaffen. Wellicht is dit draadje wel iets voor je.



            Als je op het forum de zoekfunctie gebruikt, probeer ook eens geavanceerd zoeken. Succes met je zoektocht. Lees vooral veel van de groten op BD (die herken je meteen aan de niet-lullige opmerkingen).
            Mocht je iets tegenkomen om mij op andere gedachten te brengen (zie mijn verlanglijst) hou ik me aanbevolen
            Last edited by NaturalMystic; 19 mei 2006, 20:45.
            NaturalMystic
            Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

            Comment


            • #7
              Re: will beginnen met makro

              Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic
              Lees vooral veel van de groten op BD (die herken je meteen aan de niet-lullige opmerkingen).
              En na één maand en 15 posts ken jij die al?

              Comment


              • #8
                Re: will beginnen met makro

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                En na één maand en 15 posts ken jij die al?
                IK heb maar één foto nodig. De groten staan meestal achteraan op de foto

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: will beginnen met makro

                  Je kan best gewoon een macrolens kopen. Nikon 105, Sigma 105/150/180 ... keuze zat. Zelf ben ik heel tevreden over de Sigma 150mm Macro.

                  Aan jou om uit te maken welk soort macro's je wilt maken. En of je een korte of langere macrolens nodig hebt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: will beginnen met makro

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                    En na één maand en 15 posts ken jij die al?
                    Correctie. Na ruim 1 jaar BD volgen (ja, ja), laatste maand lid en 15 posts leer je de groten wel kennen. Natuurlijk is het wel erg zoeken tussen beginnelingen als jij en ik (geintje, heb zeer veel bewondering voor jouw macro's).
                    Overigens, ga je de oorpronkelijke poster nog van nuttige tips vooorzien of blijft het bij dergelijke bijdragen? Kom op, als een van de (macro)groten verwacht ik wel wat meer richtinggevende bijdragen voor newbies op dat terrein.
                    Last edited by NaturalMystic; 19 mei 2006, 22:21.
                    NaturalMystic
                    Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                    Comment


                    • #11
                      Re: will beginnen met makro

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      En na één maand en 15 posts ken jij die al?
                      Maar hij heeft imho wel gelijk

                      Comment


                      • #12
                        Re: will beginnen met makro

                        Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic
                        Erg behulpzaam mensen. Vergeet voorzetlenzen en dat soortongein maar bert. Ga voor een macrolens. Ga binnenkort ook eentej aanschaffen. Wellicht is dit draadje wel iets voor je.



                        Als je op het forum de zoekfunctie gebruikt, probeer ook eens geavanceerd zoeken. Succes met je zoektocht. Lees vooral veel van de groten op BD (die herken je meteen aan de niet-lullige opmerkingen).
                        Mocht je iets tegenkomen om mij op andere gedachten te brengen (zie mijn verlanglijst) hou ik me aanbevolen
                        en welke lens staat er op uw verlangelijstje ? tamron? is zo een merk waar iedereen van zei hier AFBLIJVEN ! ...of ben ik nu weer mis

                        Comment


                        • #13
                          Re: will beginnen met makro

                          Oorspronkelijk geplaatst door berteldinck
                          en welke lens staat er op uw verlangelijstje ? tamron? is zo een merk waar iedereen van zei hier AFBLIJVEN ! ...of ben ik nu weer mis
                          Verlanglijst: SP AF90MM F/2.8 Di Macro 1:1
                          De Lens die in de conlcusie van dit draadje optisch als beste naar voren komt (tamron/sigma/canon):



                          Ik krijg de indruk dat het toch niet zo slecht gesteld is met Tamron.
                          Anderzijds zou ik ook best een sigma overwegen zoals de Sigma 150 f2.8 Macro hieronder.
                          Ben er dus nog niet uit.

                          ik ben op zoek naar een haarscherpe lens voor portretfotografie - buiten, studio en kerk - en m'n uiteindelijke keus zou de Tamron SP AF 90 mm F/2.8 DI Macro 2.8 1:1 zijn. Nu is m'n vraag of zo'n macrolens geschikt is voor portretfotografie ? Voordeel bij deze lens is dat ik ze ook kan gebruiken voor productfotografie ( meestal
                          Last edited by NaturalMystic; 20 mei 2006, 08:22.
                          NaturalMystic
                          Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                          Comment


                          • #14
                            Re: will beginnen met makro

                            ik denk dat ons keuze is gevallen op de sigma 105 F2.8 ex dg

                            toch raar he dat die prijzen zo enorm kunnen schommelen na een uurke ofzo surfen vonden we prijzen die tussen max en min wel meer dan 100 euro kunnen verschillen voor net het zelfde product ...

                            nu hopen dat de loto deze avond een beetje helpt

                            Comment


                            • #15
                              Re: will beginnen met makro

                              En toch vergeet je de nieuwe Tokina 100mmF2.8 macro.

                              Ik heb die zo pas gekocht en ben er zeer tevreden over.
                              Last edited by jan van ginkel; 20 mei 2006, 18:23.
                              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                              Hier op dit forum.

                              Comment

                              Working...
                              X