Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

    Beste Leden,

    Werkt een Sigma EF 500 DG super op een nikon D3000 ?



    Dank bij voorbaat !
    Last edited by Debaets D.; 28 december 2012, 13:36.

  • #2
    Re: Welke flitser voor Nikon D3000

    Oorspronkelijk geplaatst door Debaets D. Bekijk bericht
    Namelijk had ik al een:
    Nikon Sb-24 op het oog. En een speedlite yn-467
    tweedehandse sb600, SB700 zijn prima
    iTTL nodig! dus geen SB24, 2B26, SB28, SB80

    yn-467 en YN468 II indien het iTTL - NIKON versies zijn (let op, geen CLS met deze flashes)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser voor Nikon D3000

      Wat moet ik Verstaan onder iTTL En CLS ?

      Is een Sigma ef 500 dg super al goed ?
      Last edited by Debaets D.; 26 december 2012, 14:45.

      Comment


      • #4
        Re: Welke flitser voor Nikon D3000

        Google is your friend.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Welke flitser voor Nikon D3000

          Zoek een Nikon SB700, die is niet te duur en mijn ervaring is dat de Nikon's héél goed zijn.
          Sigma heb ik ooit gehad en die was duidelijk minder goed, op kortere afstanden overbelichten enz.

          De SB700 staat nu 235€ bij Bastiaens met de cashback en dat is prijs/kwaliteit amper te kloppen
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Welke flitser voor Nikon D3000

            Beste,
            Ik heb ook een D3000 en gebruikt 2 flitsers van Nikon De SB 400 (ideaal voor op reis, klein maar fijn, en past perfect met de body van de D 3000) en de SB 600 voor normaal gebruik.
            Mijn advies is, hou het bij het Nikon assortiment. Vanaf de SB 600 zijn de flitsers groot van omvang, ik heb een dubbele batterijpack aan mijn toestel en dit compenseert het gewicht. Een D3000 is nu niet een groot toestel
            Hopende u hiermede van dienst te zijn groet ik u.
            Chris

            Comment


            • #7
              Re: Welke flitser voor Nikon D3000

              Dankuwel voor jullie reactie allemaal !
              Maar vond het nog al veel geld om een direct een Sb 600 of Sb 700 te kopen . Om dat ik pas beginnend ben .
              Is een Sigma EF 500 DG super als iets mooi om te beginnen ? Om te oefenen dergelijk . En indien ik deze veel gebruik enz. Zou ik dan overgaan naar een Nikon flitser .

              Bedankt alvast voor jullie mooie uitleg !

              Comment


              • #8
                Re: Welke flitser voor Nikon D3000

                Oorspronkelijk geplaatst door Debaets D. Bekijk bericht
                Dankuwel voor jullie reactie allemaal !
                Maar vond het nog al veel geld om een direct een Sb 600 of Sb 700 te kopen . Om dat ik pas beginnend ben .
                Is een Sigma EF 500 DG super als iets mooi om te beginnen ? Om te oefenen dergelijk . En indien ik deze veel gebruik enz. Zou ik dan overgaan naar een Nikon flitser .

                Bedankt alvast voor jullie mooie uitleg !

                Iedereen raadt je aan om een Nikon flitser te kopen, dat heeft een reden hoor.
                Omdat een aantal onder ons jouw denkpiste al heeft geprobeerd en telkenmale de Nikon's er het beste uitkomen.
                Als je nu een Sigma koopt dan ga je na je "leerperiode" die met verlies verkopen, daar moet je niet aan twijfelen. Als je al een koper vind, ik weet het want heb een Sigma gehad....
                En zoals ik er mee had, het overbelichten op korte afstand, dat lag aan de flits.
                Had ik toen eens geen SB800 kunnen gebruiken van een vriendin om te vergelijken had ik misschien gedacht dat flitsen altijd lelijk was.
                Terwijl dat niet zo is weet ik nu met mijn Nikon's (heb er ondertussen 3)
                Goedkoop is in dit geval miskoop
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  De Sigma (en andere niet-Nikon maar wel dedicated flitsers, Nissin, Metz...) is zeker geen slechte flitser als dusdanig. Degelijke bouw, goed vermogen... Maar de communicatie met de camera is minder goed dan van een Nikon flitser. Als je toch voor een ander merk gaat, wat ik in deze niet adviseer, dan kun je die later nog als slave gebruiken of als goede manuele flitser. Ik vermoed dat dit voor Canon een gelijkaardig scenario oplevert.

                  Ga, zoals hiervoor gezegd is, voor een SB700, of eventueel voor een 2de hands SB600. Liever een 700, die is makkelijker in het gebruik, en je kunt hem ook gebruiken als commander met andere Nikon SB's. Een SB800 op de 2de hands markt kan ook de moeite lonen.

                  Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

                    heb geen nikon toestel, maar heb even de prijzen vergeleken tussen nikon en sigma, het verschil is te klein vind ik om voor een niet nikon merk te gaan.
                    heb enige weken terug een nissin Di866 Mark II flitser aangeschaft wel voor canon.
                    het prijs verschil tussen canon en nissin is 300€ met hetzelfde richtgetal, wat dan wel de prijs in het voordeel speelt.
                    kwa communicatie/gebruik doen alle functies het naar behoren.

                    grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      ... Maar de communicatie met de camera is minder goed dan van een Nikon flitser. ...
                      Kan je dat met voorbeelden aantonen?

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb een tijdje een Sigma te leen gehad (ik weet niet meer zeker welk model, wel een krachtig geval), zo'n 18 maanden geleden. Ik vond dat die flitser niet accuraat reageerde op veranderende camerainstellingen, mijn SB600 deed dat wel. Ik heb hem ook weinig gebruikt in die paar weken, de eigenaar had hem die tijd niet nodig, zat in het buitenland. Ik ben nochtans niet anti-Sigma, meer dan de helft van mijn lenzen zijn Sigma's, en de ringflitser staat op mijn lijstje.
                        Die kennis vond ook dat de flitser niet top was op zijn D300S.

                        Maar, nogmaals, dit zijn wel goed gebouwde en verder betrouwbare apparaten.

                        Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

                          Wat is "niet accuraat" reageren? Zoomde de kop niet naar behoren? Foute iso-overname?

                          Comment


                          • #14
                            Het zoomen ging wel naar behoren, de gebreken waren inderdaad eerder op belichtingsniveau, voor- en achtergrond werden anders belicht dan met de SB600. Anders en minder goed, dus. Maar ik heb er maar even mee gespeeld, en weet niet (meer) wat er precies scheelde.
                            Het kan liggen aan de gewraakte reverse engineering van Sigma, waar ik verder geen last van heb met mijn lenzen.

                            Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

                              Met Sigma flitsers heb ik geen ervaring, maar wel met diverse Metzen en Nikon SB600, 700, 900. En ik kan jullie verzekeren dat er geen communicatie-issues zijn met Metz flitsers. Mijn Metz-geflitste foto's zijn evenwaardig aan Nikon-geflitste.

                              Comment

                              Working...
                              X