Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke trolley (photo)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke trolley (photo)

    hallo,
    begin juli gaan wij met ons vieren naar zuid-afrika ,nu is de vraag ik zou een trolley willen kopen voor mijn photo materiaal in te vervoeren en dit binnen de normen dat ik alles mee op de vlieger mag nemen zonder problemen te krijgen
    ik reis heen met KLM en terug AIR FRANCE , heb al eens op de website's gekeken en de afmetingen vallen of juidt erbinnen of juist erbuiten !!

    ik twijfel tussen 3 trolley's
    de think tank international v2
    de lowepro pro roller x200
    of de lowepro pro lite 250

    nu gebruik ik de rugzak van lowepro vertex 300aw

    iemand ervaring of suggesties ??

  • #2
    Re: welke trolley (photo)

    Zelf ben ik geneigd om de Pro Roller X serie of de Pro Roller Lite AW (!) serie aan te raden. Ik heb zelf een Pro Roller Attaché X50 die ik heel leuk vind voor korte uitstapjes met wat minder fotomateriaal.

    Het leuke daaraan is dat je het binnengedeelte kan verwijderen (dat geldt voor alle Pro Roller X types). Op de Photokina in Keulen zag ik zo een Japans koppel op het middenplein lopen. Hij met de binnenkant op z'n rug (die heeft schouderriemen), zij met de gewone spullen in de roller. De wieltjes zijn vervangbaar (te verwijderen met een inbussleutel). Op de 'handle' kan je een camera met lichte lens, of een flash installeren. Je krijgt er een accessoire bij waardoor je je camera (of die flash) erop kan monteren...En er zijn nog wel meer handige dingen aan . Ik ben er alleszins méér dan tevreden van.

    Een paar nuttige links:

    www.lowepro.com/prorollerx

    www.lowepro.com/prorollerlite
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: welke trolley (photo)

      Mijn ervaring met KLM is dat ze heel streng zijn op bagage in het algemeen, wat je inchecked en wat je meeneemt als handbagage. Zorg zeker dat de handbagage niet teveel over de toegestane afmetingen gaat of je hebt "prijs".

      Comment


      • #4
        Re: welke trolley (photo)

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Mijn ervaring met KLM is dat ze heel streng zijn op bagage in het algemeen, wat je inchecked en wat je meeneemt als handbagage. Zorg zeker dat de handbagage niet teveel over de toegestane afmetingen gaat of je hebt "prijs".
        Ik ben in sept 2012 naar Kenia geweest met KLM.
        Qua afmetingen werd niets gecontroleerd (niet vanuit Amsterdam - niet vanuit Nairobi).
        Echter is het gewicht wel een probleem. Ik had het volgende bij :
        - 400 mm AF-S 2.8 VR
        - 200 mm AF-S 2.0 VR II
        - Body D3s
        - Body D300

        Gewicht in totaal iets boven de 17 kg. incl een Think Tank International.
        In Amsterdam werd die wel gewogen - maar na duiding dat het om fotomateriaal ging, kreeg ik nogal snel een 'Approved' label.
        In Nairobi was het een ander paar mouwen - daar toch heel wat discussie gehad, maar uiteindelijk toch goedkeuring en niet bijbetalen.

        Het is en blijft altijd een stressmoment bij het inchecken, want je kan niet meer terug. Heb wel altijd een plan B, maar hebben we hier niet moeten toepassen.

        Dirk
        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
        ----------------------------------------------
        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

        Comment


        • #5
          Re: welke trolley (photo)

          hallo dirk ,

          wat is uw plan B ?????

          groeten

          Jan

          Comment

          Working...
          X