Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tas heeft u?

    Het is een gegeven zoals in DEZE topic blijkt dat een tas kopen net zo belangrijk en moeilijk is als een camera of lenzen.

    Ik open deze topic om mensen hun ervaringen te laten vertellen over hun tas.

    1. welke tas heeft men?
    2. Hoe bevalt hij?
    3. Wat gaat er ongeveer in?
    4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?

    Als men deze 4 vragen wil beantwoorden zijn er denk ik heel veel mensen die hier iets mee kunnen doen eer ze overgaan op de aankoop van een nieuwe tas.
    Een goede tas is nl ook niet goedkoop.

    Groeten Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Lowepro Orion Trekker

    Goed idee, ik zal alvast even starten .

    Tas
    Lowepro Orion Trekker

    Persoonlijke ervaring
    Uiterst handige zak als je vaak je gear over en weer moet sleuren, samen met nog wat andere zaken. Ik ben kotstudent, dus pendel elk weekend hen en terug. Zo kan ik mijn gear telkens comfortabel meepakken en ook nog een boek of 2 en dergelijke. Helaas zit mijn zak nu bijna vol, maar er zijn niet direct aankopen gepland, dus het vormt nog geen probleem.

    Inhoud
    D70s met kitlens opgeschroefd
    Nikkor 50mm f/1.8 + zonnekap
    Nikkor E 75-150mm + zonnekap
    Nikon SB-600

    Voordelen
    • Rugzak, dus draagt comfortabel
    • Extra ruimte boven fotozak waar makkelijk een pull, vest en nog wat om te knabbelen of drinken bij kan
    • Relatief onopvallend als fotozak. Het ziet er uit als ordinaire rugzak.
    • Waterdichte opbergruimte voor geheugenkaartjes, batterijen, ...
    • 3 zakjes intern voor allerlei prularia

    Nadelen
    • Rugzak, dus zak moet van je rug om aan je gear te kunnen
    • Niet echt enorm grote zak. Hij zit snel vol
    • Matig waterbestendig. Geen regenjasje.

    Comment


    • #3
      Re: Welke tas heeft u?

      1 : Heb momenteel 2 rugzakken . Eentje voor familiebezoeken zeg maar en eentje voor het deftige werk . Die voor het deftige werk is de meest gebruikte . Merk : Lowepro type : Super Trekker AW

      2 : De Lowepro bevalt prima werkelijk volledig instelbaar harnas en genoeg plaats . Afwerking is ook op zeer hoog niveau

      3 : Er gaat momenteel meer in dan dat ik momenteel bezit ( maar je weet nooit in de toekomst natuurlijk ) Nu zit er een body , 4 lenzen met zonnekappen ( waaronder 1 tele 2.8 ) , een flash en alle andere benodigheden ( filters , grijskaarten , poetsmateriaal voor lenzen en body , Cf kaarten , batterijen , enz... ) in . En heb nu nog plaats over voor minstens 1 tele en 6 andere lenzen.

      4 : Voordeel : in deze kan je werkelijk alles kwijt ( zelfs 2 accessoirerollen bijgeleverd ) , statief kan er aan bevestigd worden , kan ook als gewone tas gedragen worden , instelbaar harnas , afwerking .

      Nadeel : Is redelijk grote tas ( maar weet je op voorhand , dus is niet echt nadeel ) en de prijs
      Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

      Comment


      • #4
        Re: Welke tas heeft u?

        Tas
        Lowepro Mini Trekker AW

        Pro's
        Voor mij de ideale rugzak, net groot genoeg en niet onhandelbaar.
        Afwerking.
        Alles in één, dwz als ik mijn rugzak neem heb ik alles mee...

        Contra's
        Rugzak, alles zit dus op je rug
        Prijs.
        Leveringstermijn...

        Comment


        • #5
          Re: Welke tas heeft u?

          1. welke tas heeft men?
          LOWEPRO OFF TRIAL 2

          Edit mod JLP: Deze foto is niet gemaakt door de topicstarter en is daarom verwijderd.

          2. Hoe bevalt hij?
          Ik ben er tevreden mee.
          Hij kan alles bevatten wat ik wil en draagt heel makkelijk door de heup en schouderriem.

          3. Wat gaat er ongeveer in?
          Ikzelf heb er mijn 20D met GEMONTEERDE Sigma 70-200 F2.8, 2de lens, extra batterijen, CF-kaartjes, lenscleandoekjes, kabeltjes ed in.

          4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
          NEGATIEF
          De "grote" lens past niet in de 2 bijgelevede lenstassen MAAR ik heb er 1 uit elkaar gehaald voor de strip met velco en ga deze op mijn originele Sigma lenstas laten naaien. Ik heb ze er al voorlopig opgemonteerd en dat ziet er leuk uit, een extra lowepro lenstas kostte een extra 35 euro dus de moeite waard.

          POSITIEF
          Je kan je camera er boven aan uithalen zonder de tas af te zetten zodat ze niet kan gestolen of vergeten worden...
          Last edited by JLP; 2 maart 2006, 14:29.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: Welke tas heeft u?

            Interessant om dit alles te lezen

            Jammer loloboy dat de grote lens er niet in past, ik heb nl de nikkor 80-400.
            Als die er in zou passen denk ik dat dit een goeie tas voor mij zou zijn.
            Last edited by KvP; 29 december 2005, 13:01.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Welke tas heeft u?

              Hallo,

              Ik heb momenteel nog 3 tassen:

              1) Lowepro Photo Trekker AW II
              2) Lowepro Mini Trekker AW II
              3) Lowepro Magnum AW II

              1) Lowepro Photo Trekker AW II
              Voorbeeld foto:
              klik hier

              Persoonlijke ervaring:
              Dit is mijn grootste rugzak. De reden dat deze zak in huis kwam was omdat er al mijn materiaal inkan en er nog ruimte is voor eventueel enkele nieuwe lenzen/body's. Deze zak heeft een uiterst aanpasbaar harnas en bevat (zoals alle AW-zakken) een rain-cover. De bouw en duurzaamheid van de gebruikte materialen is uitermate goed.

              Inhoud:
              D2X, D70, SB-600, nikon 28-70 f/2.8, nikon VR 70-200 f/2.8, nikon 300 f/2.8, Tamron 11-18, PD70X, Lowepro D-res 6, Alle kabels en opladers. Er is nog plaats voor een 3de prof. body, een nikon 85 f/1.4 en een nikon 10.5 fisheye.

              Voordelen:

              Grote rugzak waar je al je materiaal veilig in kan opbergen.
              Je kan er ook vooraan uw statief/monopod op bevestigen en langs de zijkant kan je allerlei extra zakjes bevestigen

              Nadelen:
              Grote rugzak, welke erg zwaar is als hij vol is. Prijs kan ook een nadeel zijn, maar dat denk ik niet.


              2) Lowepro Mini Trekker AW II
              Voorbeeld foto:
              klik hier

              Persoonlijke ervaring:
              Dit is mijn kleinste rugzak. De reden dat deze zak in huis kwam was omdat er al mijn materiaal inkon op het moment van de start van mijn hobby. Deze zak heeft een (zoals alle AW-zakken) rain-cover. De bouw is degelijk en duurzaamheid van de gebruikte materialen is goed.

              Inhoud:
              D2X, D70, SB-600, nikon 28-70 f/2.8, nikon VR 70-200 f/2.8, Tamron 11-18, PD70X, Lowepro D-res 6, Alle kabels en opladers. Maar dan zit hij echt wel vol.

              Voordelen:

              Aangename rugzak waar je al je materiaal veilig in kan opbergen en toch een aardig eind mee kunt wandelen zonder rugpijn.
              Je kan er ook vooraan uw statief/monopod op bevestigen.

              Nadelen:
              Naarmate je materiaal begint te groeien, wordt deze te klein.


              3) Lowepro Magnum AW II
              Voorbeeld foto:
              klik hier

              Persoonlijke ervaring:
              Dit is mijn schoudertas. De reden dat deze tas in huis kwam was omdat er al mijn materiaal inkan (behalve dan de Nikon 300mm f/2.8 en er nog ruimte is voor eventueel enkele nieuwe lenzen/body's. Deze zak heeft een uiterst aangename schouderriem en bevat (zoals alle AW-zakken) een rain-cover. De bouw en duurzaamheid van de gebruikte materialen is uitermate goed.

              Inhoud:
              D2X, D70, SB-600, nikon 28-70 f/2.8, nikon VR 70-200 f/2.8, Tamron 11-18, PD70X, Lowepro D-res 6, Alle kabels en opladers. Er is nog plaats voor een 3de prof. body of een nikon 85 f/1.4 en een nikon 10.5 fisheye.

              Voordelen:

              Schoudertas (sommigen vinden dit een nadeel, ik vind het een voordeel. Bij een rugzak moet je hem altijd op de grond leggen, openen en dan er iets insteken of eruit halen en dan terug dichtdoen en terug op de rug. Bij reportages is dit erg lastig)
              Groot genoeg voor mijn materiaal, maar niet te groot
              Bouw en duurzaamheid

              Nadelen:
              nog niet gevonden

              mvg Svenmichiels

              ps moest er iemand vragen hebben, shoot
              Last edited by Svenmichiels; 4 januari 2006, 12:51.

              Comment


              • #8
                Re: Welke tas heeft u?

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                1. welke tas heeft men?
                Tas #1: LowePro Stealth Reporter 400 AW


                Tas #2: Tamrac Velocity Series 9 (a.k.a. "Pro Sling Pack ")

                Edit mod JLP: Deze foto's zijn niet door de poster gemaakt en zijn derhalve verwijderd. Het is wel mogelijk om een LINK naar andermans foto's te plaatsen in plaats van rechtstreeks de foto te plaatsen.

                2. Hoe bevalt hij?
                #1: Heel goed. Meest gebruikte tas voor "dagelijks" werk.
                #2: Ietsje minder goed. Meest gebruikte tas voor als er veel gelopen moet worden.

                3. Wat gaat er ongeveer in?
                #1: Normaliter gaat er in mee: 2 SLR bodies, 1 lang en twee kortere objectieven, eventueel nog een 50mm compact objectiefje er bij. Soms ook 1 SLR body, 3 objectieven, flitser, lichtmeter. Verder nog het nodige aan kleine rommeltjes, telefoon, PDA etc. Met een beetje moeite krijg je er nog wel meer in ook.
                #2: 1 SLR met lang objectief op de body en daarnaast twee smallere objectieven. Ipv 2 extra objectieven soms ook eentje + flitser en lichtmeter.

                4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
                #1: voordelen: stevig, waterdichte regencape, schoudertas => van boven af direct toegankelijk, veel ruimte, geheel naar eigen inzicht in te delen en er kan een flinke riem doorheen om 'm eventueel extra nog eens af te steunen op de heup.
                nadelen: schoudertas => vermoeiend dragen, valt direct op als fototas. Er kan geen statief op mee.
                Prijs: zo rond de €150 schat ik.

                #2: voordelen: rugzak-achtig, niet direct herkenbaar als fototas, eenvoudig toegankelijk, draagt redelijk makkelijk zeker als je de heupband gebruikt. Er past verrassend veel in voor zijn afmetingen.
                nadelen: niet waterdicht (maar wel waterafstotend), kwalitatief wat zwakker dan de lowepro, geen echte rugzak waardoor het na een paar uurtjes toch wel minder comfortabel loopt, uitkijken als je 'm open en dicht doet dat je toestel er niet uit flikkert. Doordat het objectief aan de body hangt tijdens vervoer kan het ding stroom blijven gebruiken. Er kan geen statief op mee.
                Prijs: ongeveer de helft van de lowepro, zo rond de €75 dus.

                Naschrift: ik heb een hekel aan die echte foto-rugzakken... veel te groot, te onhandelbaar, je moet 'm altijd afzetten als je er iets uit wilt halen of er in terug wilt stoppen en als je onderin moet zijn moet het hele ding open. Zo zie je maar, iedereen zoekt wat anders in z'n opberg / rondsjouw spullen.
                Last edited by JLP; 2 maart 2006, 14:30. Reden: naschrift toegevoegd over rugzak versus schoudertas

                Comment


                • #9
                  Re: Welke tas heeft u?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                  Interessant om dit alles te lezen

                  Jammer loloboy dat de grote lens er niet in past, ik heb nl de nikkor 80-400.
                  Als die er in zou passen denk ik dat dit een goeie tas voor mij zou zijn.
                  Je kan de grotere lenstassen er ook bijkopen en die makkelijk met de straps bevestigen!
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke tas heeft u?

                    Ik had vroeger de Tamrac Velocity 7, maar die werd wat klein. Ik vond het concept zo goed dat ik de 9 gekocht heb en die is een héél stuk groter dan de 7.
                    Bij mij steekt er het volgende in:
                    - Canon D30 + grip + 2 batterijen + Tamron 28-75 2.8
                    - 2 reserve batterijen voor body
                    - Canon 70-200 f4L (incl. zonnekap)
                    - Canon 50mm f1.8
                    - Sigma 15-30 f3.5-4.5 DG
                    - Canon 420EX + OmniBounce + 4x AA reserve batterijen
                    - EF12 & EF25 extension tubes
                    - 67mm pola-filter OF 67mm ND-filter
                    - 3x 1GB CF-geheugen
                    - lensdoekje
                    - oordopjes

                    Dat zal het zo ongeveer zijn

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke tas heeft u?

                      Dag Kees,
                      1. welke tas heeft men?
                      a) Een Lowepro trekker II AW
                      b) Een Billingham 555 Black
                      2. Hoe bevalt hij?
                      a) Super rugzak, maar zwaar
                      b) Een deftige tas van zeer goede kwaliteit
                      3. Wat gaat er ongeveer in?
                      In de Lowepro:
                      • S50
                        EOS 20D
                        Fish Eye MC Zenitar 16mm/F2.8
                        EFS 10-22/3.5-4.5
                        EF 17-40/4.0L
                        TS-E 24/3.5L
                        Tamron 28-75/2.8 XR Di
                        EF 50/1.8
                        EF 70-200/4.0L
                        Tamron TC1.4x
                        580EX
                        DigiFlash
                        Argos AV 240
                        Velbon Ultra Maxi I

                      In de Billingham bovendien:
                      • EF 100/2.8 Macro
                        EF 70-300/4.5-5.6 DO IS USM
                        420EX(2x)
                        Suntax Ringflash Promax
                        Variosix F2+Spot
                        Whibal
                        Graycard
                        Schoonmaakspul
                        GPS

                      4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
                      Voordelen Lowepro:
                      Door zijn AW (all weather) perfecte bescherming tegen regen/sneeuw.
                      Bovendien een goede tripod holder.
                      Nadelen Lowepro:
                      Zware tas.

                      Voordelen Billingham:
                      Een zee van ruimte
                      Zeer nette tas, super degelijk materiaal
                      Je kunt gemakkelijk bij je spullen komen
                      Nadelen Billingham:
                      Duur
                      Geen tripod holder
                      ----
                      Rense (http://rense.smugmug.com)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke tas heeft u?

                        Hoe ziet zo'n billingham er van binnen eigenlijk uit vraag ik me af?
                        Ik hoor er veel over maar zie er weinig van.
                        Het lijkt me wel een topper.
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke tas heeft u?

                          Kees,
                          Zie rechtsboven voor een plaatje uit de originele site en
                          voor een foto van mijn
                          tas+inhoud
                          ----
                          Rense (http://rense.smugmug.com)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke tas heeft u?

                            Bedankt Rense voor de moeite.

                            Altijd jammer dat je niet enkele tassen kunt bekijken in een winkel ofzo.
                            Het is altijd een gok om via internet te bestellen als je niet weet wat je krijgt.

                            Veel mensen kunnen in deze topic terugkijken alvorens over te gaan tot aanschaf.

                            Ik ben al iets wijzer maar nog niet genoeg

                            Ga zo door mensen

                            Gr Kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke tas heeft u?

                              Heb 2 Lowepro rugzakken :
                              -Mini trekker aw : huis tuin en keuken gebruik : hier loop ik meestal mee rond.

                              -Dryzone 2 : als ik weet dat het risico bestaat dat de boel nat gaat worden.
                              Neem ik mee op reis (eigenlijk daarvoor gekocht), omdat op een vorige reis ik zo mijn Coolpix 995 om zeep geholpen heb. (Nog) geen problemen gehad op de luchthaven.

                              Heel tevreden van beiden, al is de dryzone iets moeilijker/stroever in gebruik vanwege het waterdichte jasje.

                              Wel een nadeel vindt ik dat je de rugzak bijna altijd ergens op moet leggen (of op de grond) om ergens bij te kunnen. Misschien dat ik de minitrekker aw dus wel inruil voor een tas met een gewone draagriem.

                              Voorlopig zitten er een body 180mm macro, 100-300 tele, 18-70 mm, 50mm, set tussenringen en een flitser in + de nodige kleine rommel.

                              De mini trekker zit dan vol, in de dryzone nog een beetje plaats over.

                              Jo.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X