Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tas...

    Ik ben op zoek naar een geschikte tas om mee te nemen op reis (en kamp) om mijn camera in te vervoeren. De camera moet steeds snel bereikbaar zijn voor mij dus mijn voorkeur ging al uit naar een slingshot model.
    Inhoud is camera met grip (sony A350), flitser, drie extra lenzen en wat accessoires.
    Eventueel ook een laptopvak zodat ik er papieren enzo in kan vervoeren zonder ze te moeten plooien.

    Uiteraard blijft er nog zeer veel keuze dan...
    Ik zat nu bij een lowepro slingshot 350 (of 302AW, 200 zal al wat klein worden) en de Kata D-3N1-22/D-3N1-30/D-3N1-33.

    Ik vraag me nu enkel af wat er om te beginnen kwalitatief het beste is, prijs vs. kwaliteit, of iemand een gelijkaardig en evenwaardig alternatief weet, ... .

    Het is een moeilijke kwestie om iets te kiezen als er zoveel keuze is he!
    Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

  • #2
    Re: Welke tas...

    Kijk misschien ook eens naar de DSLR Video Fastpack 350 AW (laat je niet misleiden door de naam)...www.lowepro.com/fastpack. Handig als het begint te regenen, met die All Weather Cover.

    Daar ga je je materiaal zeker inkrijgen. Er is ook een groter vak voor accessoires en (indien nodig) een laptop/tablet. Met de Slingshot 302 kan je volgens mij ook je ding doen. De Slingshot 350 AW is al een tijdje uit productie...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Welke tas...

      Ik vind het erg moeilijk ook met tassen...

      Enige dat ik uit eigen ervaring kan melden is dat ik de prijs - kwaliteit van Lowepro erg goed vind...

      Beste koop je hem ook in een winkel waar je kan testen
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Welke tas...

        Heb mij blijkbaar bij die 350 inderdaad miskeken.

        Bij de video fastpack staat in omschrijving dat ze enkel past voor cam's zonder grip. Zou dan toch eens moeten gaan kijken want ik zou wel graag mijn grip aan mijn camera houden.

        Ik had ook gehoord dat Lowepro qua prijs - kwaliteit, en qua garantie zeer goed was. Was dan ook vooral daar aan het zoeken. Maar kwam perongeluk die Kata tegen en ik moet zeggen, dat draagsysteem boeit me wel.
        Ik vind echter in de buurt geen winkel waar ze die binnen hebben en ken niemand die dit merk gebruikt of er eentje heeft. Iemand toevallig ervaring?
        Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

        Comment


        • #5
          Re: Welke tas...

          Ik heb de Kata 2n1-20, ik geloof dat dat neerkomt op de 2n1-22 maar dan zonder laptopvak.

          Ik ben heel tevreden van die rugzak. Ik gebruik hem eigenlijk altijd 'gewoon' met de 2 riemen. Als slingshot gaat dus ook. Ik denk dat 1 riem wel pijnlijk is voor je schouder, met zoveel gewicht... Die 'kruisformatie' heb ik nog niet geprobeerd, lijkt me toch wat omslachtig.

          Het voordeel van de kata lijkt me wel dat je kan kiezen langs welke kant je snel aan je camera wil kunnen. Ik 'sling' altijd naar mijn rechterkant, hoewel dat misschien wat tegenhands is aangezien ik rechtshandig ben. Ook handig is de combinatie van de rits met de kliksluiting. Als de kliksluiting open staat kan je héél snel aan je camera door aan de houder van die kliksluiting te trekken (zo opent de rits). Of je kan de rits open laten en alleen de kliksluiting dichtdoen als je rugzak ergens op tafel ligt ofzo. Misschien wat roekeloos maar ik doe het wel vaak.

          De kata heeft ook een AW-cover overigens. Heel veel vakjes en ritsjes, een uitneembaar etui voor geheugenkaarten of batterijen ... Helaas geen manier om een statief te bevestigen. Hij is heel stevig wel. In mijn 2n1-20 'zweeft' mijn camera een beetje (heb een A300, dus dezelfde grootte als de jouwe) en ik denk dat een grip er wel bij zou kunnen - misschien afhankelijk van hoe vol je hem voor de rest propt.

          Bij Art&Craft in Gent hebben ze kata's in voorraad, vanmiddag nog zien hangen
          Last edited by Jook; 16 juni 2012, 19:11.
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #6
            Re: Welke tas...

            Is er nog een verschil tussen de 2n en de 3n van Kata of moest het ook een 3N zijn. 2N kan ik precies niet terugvinden

            Volgens de website kan je vanaf het 20 model camera's met battery pack er in krijgen. Lijkt me dus wel ok. Bij de slingshots van Lowepro is dat ook zo dacht ik. Het systeem om aan de camera te kunnen ziet er bij beiden ook handig uit

            De reden dat ik twijfelde om een slingshot te nemen, is dat deze slechts 1 draagriem hebben. Lijkt me inderdaad lastig om dat dan op langere tochten te blijven dragen. (Ik kan het fout hebben. Nog niet getest, dus tegenspreken mag steeds!)
            Daarom leek de Kata mij interessant omdat je kan kiezen tussen rugzak of sling. Ik ga zo bijvoorbeeld deze zomer als monitor op kamp naar Frankrijk en Spanje. Uiteraard wil ik dan mijn camera meenemen. Dat zal dan echter gewoon body met lens en eventueel een extra lens en flash. Lijkt me nog niet te zwaar om met een slingmodel te dragen. En als voordeel zag ik dan ook dat ik op echt drukke plaatsen even gewoon alles voor me kon hangen zodat ik alles in de gaten kan houden tegen bvb diefstal.

            Zal deze week dan eens naar Gent proberen gaan. Bedankt voor de tip.
            Het blijft een moeilijke keuze.

            Hoe zit het met Kata trouwens op vlak van garantie? Heb het nog niet teruggevonden. Lowepro bleek levenslang te zijn, wat ik wel een sterk punt vind...
            Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

            Comment


            • #7
              Re: Welke tas...

              Ik heb al erg goede ervaringen gehoord van de garantie van Lowepro...Zelf nog niet nodig gehad en ik heb toch wel een paar (kuch, kuch, kuch) producten van hen .



              Wat de Slingshots betreft, je neemt best de 302 AW. Daar heb je ruimte genoeg in, voor zelfs de wat grotere lenzen en die heeft een heupriem, waardoor hij een heel stuk comfortabeler is. De kleinere Slingshots zijn gemaakt voor lichter fotomateriaal en hebben deze riem niet (www.lowepro.com/slingshot).

              Een andere die ik zou aanraden: de Flipside Sport AW (10L of 15L - www.lowepro.com/flipside). Die heeft een uitneembaar fotocompartiment en je kan er aan de rugzijde aan. Aan de zijkant kan je een bladder zoals een CamelBak of wat kleinere spullen steken en een compact statief aan de andere kant. Er is wel geen ruimte voor de paperassen...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Welke tas...

                En bij keuze fastpack tegen slingshot?
                Blijkbaar is de fastpack ook zeer handig.
                Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

                Comment


                • #9
                  Re: Welke tas...

                  Klopt...Maar je zit met die grip hé .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke tas...

                    Goed punt.
                    'k Zal eens in de winkel moeten gaan kijken
                    Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke tas...

                      Nog iets dat misschien van pas komt...

                      Videndum.s Imaging Solutions Division designs, manufactures and distributes premium branded photographic and video equipment such as tripods, bags, filters, LED lights, lighting controls and lighting supports for professional users and imaging enthusiasts.


                      (Er is een mogelijkheid om bij de resultaten aan te vinken 'met grip'.)
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke tas...

                        Is wel een handige tool

                        Volgens de site van Lowepro kan je in de fastpack 350 wel een camera met grip inkrijgen. Net als de video fastpack.
                        De slingshot heeft daarentegen meer plaats binnenin.

                        Het blijft lastig!
                        Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke tas...

                          Mijn ervaring blijft wel dat je het beste in de winkel test of je apparatuur er in past zoals je wenst...Ook bij Lowepro heb ik wel eens gemerkt dat het er niet lekker in past, ondanks dat het volgens specs wel zou passen...met name de wat grotere body's en objectieven...en dan nog het losse spul dat je snel vergeet dat het er ook nog in moest.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke tas...

                            Ik heb zo wel het idee dat ik wat ga moeten zoeken naar een winkel die die modellen binnen heeft. Naar mijn gevoel gaan deze "grotere" modellen niet echt overal in de winkel staan...
                            Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke tas...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leiderster Bekijk bericht
                              Is er nog een verschil tussen de 2n en de 3n van Kata of moest het ook een 3N zijn. 2N kan ik precies niet terugvinden

                              Hoe zit het met Kata trouwens op vlak van garantie? Heb het nog niet teruggevonden. Lowepro bleek levenslang te zijn, wat ik wel een sterk punt vind...
                              Ja ik bedoel natuurlijk 3n1, sorry

                              Standaard krijg je 5 jaar garantie bij Kata, en als je je product registreert wordt dat uitgebreid tot levenslang.
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                              Comment

                              Working...
                              X