Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke printer ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke printer ??

    Het is voor mij ondertussen al een tijd geleden dat ik nog eens een printer heb aangekocht.
    Mijn vraag is simpel,
    welk is een aangeraden printer , waarmee foto's geprint kunnen worden (tot A4) en die nog binnen een redelijk budget zitten van ongeveer 250 €.

    Of droom ik met mijn ogen open?

    Maakt het verschil uit als het een printer is met meer dan 4 inktcartridges?

    Kan er iemand mij even een duwtje in de goede richting geven?

    Bedankt allen.
    Canon 10D

  • #2
    Re: Welke printer ??

    Ik heb mij vorige week in de Makro eentje gekocht en wat foto's betreft is de kwaliteit prima, helaas kan ik je niet zeggen of de kwaliteit van A4 foto's goed is...
    Ik heb de printer 49€ betaald, zaten 2 inktpatronen in die in kostprijs meer kosten dan het totaalpakket (35€ en 25€), het gaat om een Canon Pixma iP6220D mocht het van toepassing zijn.

    Ik ben nu zelf aan het experimenteren met verschillende soorten papier en tot nog toe vind ik Ilford het beste voor Satin papier en Canon voor Glossy papier, voor snelle prints om aan vrienden of familie uit te delen gebruik ik gewoon het Glossy papier van het (huis)merk Aro van Makro, wat op prijs kwaliteit niet verkeerd is.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welke printer ??

      Canon PIXMA iP6700D, superprinter en single-ink.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Welke printer ??

        De Epson 300 reeks, 6 inktpatronen, maakt uitstekende prints zelfs op A4.
        Ik ben althans een tevreden gebruiker.

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Welke printer ??

          Ik heb zelf niet zo gek lang geleden een epson aangekocht.

          Epson stylus PHOTO R265
          deze heeft 6 cardridges

          De printer kostte mij 89 euro en een navul pakket van 6 cardridges ( origineel epson ) , de : multipack T080 serie is 49 euro

          Wel aan te raden om die gelijk bij te kopen aangezien alle printers met halfvolle cardridges geleverd worden tegenwoordig om de prijs te drukken.

          En op A4 papier van cannon, de : matte photo paper, maakt deze schitterende afbeeldingen zowel op kleur als op zwart wit.

          Ben hier zeer tevreden over.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Welke printer ??

            Ik heb de Epson r300 en zeer kontent van. Setje inkt bij mvcd of op de pc beurs kost 3.0 euro per kleur.
            Je hebt ook de r320 deze heeft een preview lcd scherm ingebouwd.

            Canon is ook niet slecht maar weet niet hoe het zit met de inkten en cassettes bij de nieuwe modellen of je die ook al kan krijgen bij mvcd.

            Om je vraag te beantwoorden ,indien er een kleur leeg is steek je daar enkel een nieuw cartridge in !
            Bljkbaar is er nu een nieuw model de R360 zie
            Last edited by Fabbe; 9 mei 2007, 17:31.

            Comment


            • #7
              Re: Welke printer ??

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Wel aan te raden om die gelijk bij te kopen aangezien alle printers met halfvolle cardridges geleverd worden tegenwoordig om de prijs te drukken.
              Wat de meegeleverde inktpatronen betreft die ik had, ze gaan nu toch al heel wat prints mee, ik heb al meer dan 30tal foto's in kleur afgeprint en meer dan 100 pagina's met zwarte tekst en de patronen zijn halfleeg als ik mij basseer op wat de computer mij aangeeft. Dus ik denk niet dat ze halflege patronen meegeleverd hebben, ik heb wel veiligheidshalve reserve bijgekocht.

              Wat betreft A4 prints, ik heb er zonet eentje gedaan en de kwaliteit is heel goed.
              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
              Website : http://runaque.deviantart.com/

              Comment


              • #8
                Re: Welke printer ??

                De truuk met de halfvolle inktpatronen bij een nieuwe printer, die is door HP uitgevonden.

                Canon levert altijd volle inktpatronen bij een nieuwe printer, dat kan je trouwens zelf zien want je ziet de inkt in de patronen zitten.

                Bij HP zijn de meeste inktpatronen (printkoppen) zwart, en zie je de inkt niet.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke printer ??

                  epson heeft grijze niet doorzichtige patronen,

                  Maar ik dacht dat er een sponsje in zat + vloeibare inkt
                  of heb ik dat verkeerd gezien gehoord ergens ?

                  Je kan ook een foto meenemen naar een winkel op je geheugenkaart en die door verschillende printers laten printen in de winkel, ( lukte mij wel )
                  en dan de beste kiezen voor jou idee,

                  Want een geprinte foto scannen en dan op bd zetten lijkt me niet de kwaliteit te kunnen tonen, maar ik ben r meer dan blij mee.

                  Heb ook nog niemand horen klagen die foto's mee heeft

                  En het ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt:
                  Foto's voor je zelf
                  Foto's om aan modellen mee te geven
                  Proffesionele foto's
                  Zw/w foto's ( heb me laten vertellen dat de ene hier beter in is dan de andere)
                  En in welke qualiteit ( bijv voor de verkoop )

                  Ik heb alleen ervaring met de eerste 2 en waarvan de modellen alleen familie was en geen studio shoots oid.

                  Maar wilde even aangeven hoe ik denk dat je een beter selectie kunt maken qua printqualiteit versus de toepassing.

                  een proffesioneel fotolab kopen voor fototjes voor met een plakbandje aan de muur is net zo raar als met een aldi15europrintertje betaalde modellenshoot uitdraaien maken.

                  Lollig maar mijn denkwijze

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment

                  Working...
                  X