Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke goedkope flits voor cactus triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke goedkope flits voor cactus triggers

    Heb momenteel een 430EX als hoofdflits voor gebruik op camera.

    Ik ben echter van plan een bijkomende flits te kopen om samen met mijn 430EX te werken in combinatie met de cactus flash triggers.

    Welke relatief goedkope flits werkt samen met deze triggers. Flits dient niet van al te veel snufjes voorzien te zijn gezien vanop de cactus triggers manueel gewerkt wordt.

    Ik dacht aan een metz 36c2, deze kost 69E bij rubens.

    zijn er nog andere mogelijkheden.
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

  • #2
    Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

    Voor dat bedrag heb je twee van deze http://www.gadgetinfinity.com/produc...cat=256&page=1

    deze flitser heeft niet de mogelijkheid om de flitskracht in te stellen.

    Deze http://www.gadgetinfinity.com/produc...cat=256&page=1 wel maar die is dan weer duurder.

    Comment


    • #3
      Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

      Ik weet niet precies wat je van plan bent, maar de 430EX is een ramp in combinatie met de Cactus triggers, zowel de oudere ebay Triggers als de nieuwe Cactus V2s triggers. Zodra je de 430EX aansluit op de tranceiver begint 'ie constant uit zichzelf te flitsen. Dat werkt dus niet. En ook zo'n optical slave blokje werkt niet in combinatie met de 430EX.

      Ik zit met hetzelfde probleem en heb er al een aantal posts aan gewijd, zie bijvoorbeeld hier, hier, en hier. Al deze posts komen uit dit topic.

      Anyway, het probleem met de 430EX i.c.m. zowel de ebay triggers als de optical slaves komt behoorlijk veel voor. Ga maar eens zoeken op "cactus trigger en 430EX" op google.

      Ik heb de hoop opgegeven m.b.t. de 430EX en Cactus triggers, en heb er dit weekend op marktplaats.nl een tweede Nikon SB-25 bijgekocht. En volgend jaar stap ik over op een setje Elinchrom Skyports en dan kan ik (als het goed is) m'n 430EX er wél bij gebruiken.

      Da's trouwens ook wat ik jou zou adviseren. Koop je één of meerdere tweedehands Nikon SB-25, SB-26 of SB-28's. Dat zijn zeer goede flitsers die voor redelijke prijs verkrijgbaar zijn. (hoewel ze de laatste tijd gemiddeld wel duurder zijn geworden, maar dat komt natuurlijk door vraag en aanbod) Die Vivitar 285 HV schijnt ook wel geschikt te zijn alleen is die maar instelbaar van 1/1 tot 1/16 power. En ik vind 1/16 power soms nog teveel. Daarom wat mij betreft ook liever de Nikons, die zijn instelbaar van 1/1 tot 1/64.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

        Is het probeem er ook nog met de 430EX II?
        My Flickr page!

        Comment


        • #5
          Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

          Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
          Is het probeem er ook nog met de 430EX II?
          'k Zou het niet durven zeggen, heb geen ervaring met die flitser. Maar ik probeer het ook niet meer met de Canon flitsers i.c.m. de Cactus triggers, ik geloof het allemaal wel. Ik hoop over enkele dagen mijn tweede Nikon SB-25 te ontvangen en volgend jaar schaf ik wel een betere trigger-systeem aan.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

            Zelf heb ik geen probleem om mijn cactusjes V2 samen te laten werken met m'n 430EX. Er zijn er nog die geen problemen ondervinden, er is dus geen lijn in te trekken.
            Verder heb ik bij Gadget Infinity 2 Vivitar 285HV's gekocht en die werken erg prettig met de triggers.
            Afregelen met een draaiknop en veel flitskracht voorhanden.
            Goedkoop en goed, meer moet dat niet zijn.
            www.bigducksix.be

            Comment


            • #7
              Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

              Ik heb zelf de 430 EX II en heb nog geen problemen ondervonden.
              In het begin had ik redelijk veel misfires maar ik heb dan een ander kanaal gekozen en dan was het probleem opgelost.
              Als je snel achter elkaar flitst is de kans op misfire wel groter
              Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

              Jay Art's

              Comment


              • #8
                Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

                Oorspronkelijk geplaatst door jimbojames78 Bekijk bericht
                Ik heb zelf de 430 EX II en heb nog geen problemen ondervonden.
                Mag ik vragen welke ontvangers je hebt op de 430EX II? (V, V2, V2s?)
                My Flickr page!

                Comment


                • #9
                  Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

                  Ik heb de V2s
                  Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

                  Jay Art's

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke goedkope flits voor cactus triggers

                    Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                    Heb momenteel een 430EX als hoofdflits voor gebruik op camera.

                    Ik ben echter van plan een bijkomende flits te kopen om samen met mijn 430EX te werken in combinatie met de cactus flash triggers.

                    Welke relatief goedkope flits werkt samen met deze triggers. Flits dient niet van al te veel snufjes voorzien te zijn gezien vanop de cactus triggers manueel gewerkt wordt.

                    Ik dacht aan een metz 36c2, deze kost 69E bij rubens.

                    zijn er nog andere mogelijkheden.
                    Ik heb (of liever had) hetzelfde probleem. Heb dit draadje ooit gestart maar hierop heeft niemand gereageerd:
                    Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
                    Heeft iemand ervaring met deze flitser? Blijkbaar is er wel wat tevredenheid over de flashtrigger van cactus. Is het een idee om het setje wat ze aanbieden met twee flashes en het trigger systeem aan te schaffen?
                    http://www.gadgetinfinity.com/produc...cat=256&page=1

                    Mijn enige ambitie hiermee is om thuis, tijdens een feestje of zo, betere foto's te kunnen maken dan gewoon met de flitser van de camera: twee flitsers ergens op de kast en verder onbezorgd klikken, lijkt mij wel wat.
                    De 2 flitsers in dit pakket zijn TWIN flashes (hebben één flits vooruit en één flits zelf te richten= sub-reflector) en dat leek mij wel interessant.
                    Mijn toestel heeft geen TTL zoals de DSLR's en een gewone, richtbare 'nieuwe' flitsers heb ik verder niet echt gevonden.
                    Ik heb het zelf trachten op te lossen door naar Gadget infinity te mailen met de vraag of je de flash die vooruit flitst kunt uitzetten om volledig te kunnen bouncen bijvoorbeeld. (volgens de website kan je wel de reflector uitzetten). Ze hebben mij snel en vriendelijk geantwoord dat dat niet kan.
                    Bij de eveneens goedkope flitser van Sunblitz die ze bij Fotokonijnenberg hebben (http://www.sunblitz.com.sg/Ai829%20Twin%20Flash.html) kunnen beide flitsen wel onafhankelijk op en af gezet worden (als ik de webpagina correct interpreteer) maar deze staat niet in de lijst van geteste flitsers op de website van 'cactus'.

                    Zodoende heb ik de raad uit een ouder draadje gevolgd en de Vivitar 285HV er bij besteld. Ik reken er op dat hier goed mee te werken valt.
                    Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
                    Mocht het enkel voor strobist doeleinden zijn, dan kan ik je zeker de vivitar "baksteenflitsers" aanraden.
                    Ze zijn goedkoop en doen hun werk prima, hun lichtsterkte is regelbaar via een handige draaiknop aan de voorkant.
                    Ze zijn volledig manueel, een vervanging voor een 430EX kun je ze moeilijk noemen.
                    Dit is een heel positieve review voor deze flitser:


                    Achteraf beschouwd zijn die heel goedkope dingen misschien ook niet zo degelijk en dan is 'goedkoop' vaak 'duurkoop'.
                    Fuuu…tsjie
                    www.wouldbephotography.be

                    Comment

                    Working...
                    X