Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser schaf ik me aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser schaf ik me aan?

    Beste BD'ers

    Sinds een maand schuim ik feestjes in Leuven af als partyfotograaf, dit met 550D en 18-55mm kitlens, en een manuele strobist flits (YN460-II). Deze laatste heb ik gekocht om de kosten te drukken - ik ben maar een arme student.

    Hier kunnen jullie zien wat ik er van bak en hoe sommige foto's slecht belicht zijn, dit, denk ik, door de manuele flits i.p.v. E-TTL.

    Nu dacht ik dus aan het aankopen van een flits met E-TTL, welke zou hiervoor geschikt zijn? Vaak is het zeer donker dus de meting moet wel zeer precies gebeuren...

    Prijs zou maximum €150 zijn...

    Alvast bedankt!
    Michiel

  • #2
    Re: Welke flitser schaf ik me aan?

    ofwel ga je 2de hands kijken naar de 430EX of 430 EXII, met wa geluk vind je die 2de hands

    daarnaast kan je gaan kijken bij sigma en metz ook maar dan zit je ook over budget, tenzij je bij metz naar de lagere richtgetallen gaat

    je kan mss de youngnuo ttl-flitsen opzoeken op ebay maar daar heb ik geen ervaring mee op vlak van ttl
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser schaf ik me aan?

      Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
      Beste BD'ers

      Sinds een maand schuim ik feestjes in Leuven af als partyfotograaf, dit met 550D en 18-55mm kitlens, en een manuele strobist flits (YN460-II). Deze laatste heb ik gekocht om de kosten te drukken - ik ben maar een arme student.

      Hier kunnen jullie zien wat ik er van bak en hoe sommige foto's slecht belicht zijn, dit, denk ik, door de manuele flits i.p.v. E-TTL.

      Nu dacht ik dus aan het aankopen van een flits met E-TTL, welke zou hiervoor geschikt zijn? Vaak is het zeer donker dus de meting moet wel zeer precies gebeuren...

      Prijs zou maximum €150 zijn...

      Alvast bedankt!
      Michiel