Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser schaf ik me aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser schaf ik me aan?

    Beste BD'ers

    Sinds een maand schuim ik feestjes in Leuven af als partyfotograaf, dit met 550D en 18-55mm kitlens, en een manuele strobist flits (YN460-II). Deze laatste heb ik gekocht om de kosten te drukken - ik ben maar een arme student.

    Hier kunnen jullie zien wat ik er van bak en hoe sommige foto's slecht belicht zijn, dit, denk ik, door de manuele flits i.p.v. E-TTL.

    Nu dacht ik dus aan het aankopen van een flits met E-TTL, welke zou hiervoor geschikt zijn? Vaak is het zeer donker dus de meting moet wel zeer precies gebeuren...

    Prijs zou maximum €150 zijn...

    Alvast bedankt!
    Michiel

  • #2
    Re: Welke flitser schaf ik me aan?

    ofwel ga je 2de hands kijken naar de 430EX of 430 EXII, met wa geluk vind je die 2de hands

    daarnaast kan je gaan kijken bij sigma en metz ook maar dan zit je ook over budget, tenzij je bij metz naar de lagere richtgetallen gaat

    je kan mss de youngnuo ttl-flitsen opzoeken op ebay maar daar heb ik geen ervaring mee op vlak van ttl
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitser schaf ik me aan?

      Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
      Beste BD'ers

      Sinds een maand schuim ik feestjes in Leuven af als partyfotograaf, dit met 550D en 18-55mm kitlens, en een manuele strobist flits (YN460-II). Deze laatste heb ik gekocht om de kosten te drukken - ik ben maar een arme student.

      Hier kunnen jullie zien wat ik er van bak en hoe sommige foto's slecht belicht zijn, dit, denk ik, door de manuele flits i.p.v. E-TTL.

      Nu dacht ik dus aan het aankopen van een flits met E-TTL, welke zou hiervoor geschikt zijn? Vaak is het zeer donker dus de meting moet wel zeer precies gebeuren...

      Prijs zou maximum €150 zijn...

      Alvast bedankt!
      Michiel
      op parties en events heb je de tijd niet om je manuele flits bij te stellen... dan is eTTL of iTTl niet alleen handig, maar zelfs noodzakelijk...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Welke flitser schaf ik me aan?

        Er staat nu ééntje te koop voor €130, waar wacht je nog op... zijn snel de deur uit (430 EXII), ik begon met de 580EXII maar was wat overkill en gedowngrade naar de 430 EXII.

        Comment


        • #5
          Re: Welke flitser schaf ik me aan?

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Er staat nu ééntje te koop voor €130, waar wacht je nog op... zijn snel de deur uit (430 EXII), ik begon met de 580EXII maar was wat overkill en gedowngrade naar de 430 EXII.
          Hoe kan een flits nu overkill zijn?

          Comment


          • #6
            Re: Welke flitser schaf ik me aan?

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Hoe kan een flits nu overkill zijn?
            als je er meer als 8 hebt? (is bij mij het geval, maar ik gebruik ze dan ook in m'n workshops...)
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Welke flitser schaf ik me aan?

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              als je er meer als 8 hebt? ........
              of meer "dan" 8)(.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke flitser schaf ik me aan?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                als je er meer als 8 hebt? (is bij mij het geval, maar ik gebruik ze dan ook in m'n workshops...)
                zoveel heb ik er nog niet alhoewel ik er ook niet ver vanaf zit en er zullen er nog bijkomen dus ik vermoed er nog wel is over te gaan
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke flitser schaf ik me aan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  op parties en events heb je de tijd niet om je manuele flits bij te stellen... dan is eTTL of iTTl niet alleen handig, maar zelfs noodzakelijk...
                  Ging tot nu toe wel... Tenzij je m'n foto's zo slecht vindt?

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  Er staat nu ééntje te koop voor €130, waar wacht je nog op... zijn snel de deur uit (430 EXII), ik begon met de 580EXII maar was wat overkill en gedowngrade naar de 430 EXII.
                  Op dit forum? Of elders?

                  Alvast bedankt voor de berichten!
                  Michiel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke flitser schaf ik me aan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
                    Op dit forum? Of elders?

                    Alvast bedankt voor de berichten!
                    Michiel
                    op dit forum onder de rubriek aangeboden

                    hier kan je regelmatig wel koopjes slagen
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke flitser schaf ik me aan?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
                      Ging tot nu toe wel... Tenzij je m'n foto's zo slecht vindt?
                      neen... je foto's zijn niet zo goed... speel eens met de sluitertijd! Zet je camera in manuele mode als dat nog niet zo is... kies een diafragma die je wilt gebruiken... pas je flits daar aan aan... kan best met een manuele flits and ga dan met je sluitertijd spelen om ook het omgevings licht binnen te laten... nu is het dikwijls een donkere achtergrond in je foto's...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X