Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Flitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Flitser?

    De topictitel zegt het eigenlijk al een beetje.
    Ik ben me aan het oriënteren op een flitser voor mijn Sony A300.
    Nu twijfel ik tussen de HVL-F42AM en HVL-F58AM.
    Ik wil hem gaan met name gebruiken voor portretten schieten en mensen fotograferen bij zonsondergang (inflitsen).
    En misschien is een keer op een feestje of bruiloft, maar die zitten voorlopig niet in de planning.
    Nu vraag ik me af of ik dat richtgetal van 58 echt ga benutten of dat ik met 42 ook een heel eind zal komen.
    Qua budget maakt het me niet zo veel uit, wanneer ik echt een groot voordeel heb van richtgetal 58. Goede spullen kosten nou eenmaal wat

  • #2
    Re: Welke Flitser?

    Hoi Ronald,

    Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en gekozen voor de '58'. Niet alleen vanwege het richtgetal, maar ook door de in alle richtingen zwenkbare kop, die meer mogelijkheden geeft om indirect te belichten met de camera in gevarieerde (minder conventionele) posities. Weet even niet of de bounce card ook in de 42 is ingebouwd. Ook dat vind ik een plus. De prijs is een stevige sprong hoger, maar het was en is de moeite waard.

    Groet,
    Peter

    Comment


    • #3
      Re: Welke Flitser?

      Is deze lens ook toepasbaar voor het fotograferen van rally wagens in het donker.
      Of is deze dan tezwak.
      Ik heb de sony alpha 300 met de 2 kit lenzen, of gaat het met mijn lenzen toch niet lukken?
      Greetz Twan

      http://500px.com/TwanGroenen

      Comment


      • #4
        Re: Welke Flitser?

        Heb zelf geen enkele ervaring met fotografie in combinatie met rallysport. Weet eerlijk gezegd ook niet welke lenzen er in je kit zitten. Met een handige combinatie van diafragmering, sluitertijden, flits en ISO waarden zou je een heel eind moeten komen (flitssynchronisatie lijkt me een cruciaal iets bij het bevriezen van de snelle bewegingen).

        Sowieso is het richtgetal (en daarmee het potentiele bereik) van de 58AM het hoogste van Sony te bieden heeft. Hoop dat je hier 'iets' aan hebt. Succes!

        Groet,
        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Welke Flitser?

          Nou de kogel is door de kerk.
          Na nog wat research op meerdere internetsites ben ik toch voor de 58 gegaan.
          Dit vanwege de grotere hoeveelheid mogelijkheden. En het hogere richtgetal.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Flitser?

            Ok laat me even weten na wat expirimenten wat je ervan vind?
            Greetz Twan

            http://500px.com/TwanGroenen

            Comment

            Working...
            X