Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

    hallo mensen,

    ik heb nu reeds enkele maanden mijn eos 350d waarmee ik al aardige tests hebben kunnen doen

    binnenkort vertrek ik op reis naar usa, en aangezien ik nogal een leek ben op gebied van filters is mijn vraag aan jullie : welke raden jullie me aan?

    uit vorige reizen naar daar weet ik dat het daar verschrikkelijk warm kan zijn en dagen aan een stuk een stalen blauwe hemel, mss hebben die 2 zaken iets te maken met de keuze voor filters?

    alvast bedankt voor jullie tips!

    groeten

    renaat
    canon eos 50D

  • #2
    Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

    Staandaard een UV-filter en verder zou ik misschien een polarisatiefilter meenemen ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

      Oorspronkelijk geplaatst door gamma
      hallo mensen,


      binnenkort vertrek ik op reis naar usa, en aangezien ik nogal een leek ben op gebied van filters is mijn vraag aan jullie : welke raden jullie me aan?


      renaat

      BTW : wanneer ga je en naar waar ? Ik ga van 15/6-30/6 naar Orlando
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #4
        Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909
        BTW : wanneer ga je en naar waar ? Ik ga van 15/6-30/6 naar Orlando
        Da's echt een heel goede filter
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909
          BTW : wanneer ga je en naar waar ? Ik ga van 15/6-30/6 naar Orlando


          dit zal onze reis worden : Juli

          21 brussel-zurich-L.a.

          22 L.a.

          23 L.a.

          24 l.a.

          25 l.a.

          26 l.a.-las vegas

          27 las vegas

          28 las vegas-grand canyon

          29 grand canyon

          30 grand canyon-monument valley + aankomst mase verde

          31 mase verde - pasago springs


          aug


          1 pasago springs-great sand dunes

          2 great sand dunes - rocky mountains

          3 rockymountains

          4 rockymountains

          5 rockymountains - dinosaures

          6 dinosaures - duchesme

          7 duchesme-salt lake city

          8 salt lake city

          9 salt lake city - idaho falls

          10 idaho falls

          11 idaho falls - grand teton

          12 grand teton

          13 grand teton- yellowstone ( reeds 1 dag yellowstone )

          14 yellowstone

          15 yellowstone -cody

          16 cody - devilstower ( + bezoek devilstower ) + rijden naar mount rushmore

          17 mount rushmore + crazy horse

          18/19/20 crazy horse - chicago

          21 chicago-zurich-brussels
          canon eos 50D

          Comment


          • #6
            Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Staandaard een UV-filter en verder zou ik misschien een polarisatiefilter meenemen ...

            de uv filter zal waarschijnlijk zijn om mijn lens te beschermen tegen de zon en de polarisatiefilter tegen het "soort lucht" in de omgeving?

            maar ik neem aan dat je niet beiden op een lens kan doen?
            canon eos 50D

            Comment


            • #7
              Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

              Oorspronkelijk geplaatst door gamma
              maar ik neem aan dat je niet beiden op een lens kan doen?
              Meestal kun je de pola zo op de UV schroeven, maar dat is niet aan te raden ivm vignetering, reflectie en kwaliteitsverlies door extra glas.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                ik zou ook zeggen polarisatiefilter en misschien ook een (graduele) neutral density filter.

                Comment


                • #9
                  Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                  En ik zou zeggen laat uw filters thuis

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                    Oorspronkelijk geplaatst door gamma
                    de uv filter zal waarschijnlijk zijn om mijn lens te beschermen tegen de zon en de polarisatiefilter tegen het "soort lucht" in de omgeving?
                    Je lens kan beter tegen de zon dan jij hoor daar is geen filter voor nodig. Een polarisatiefilter is daarentegen zeker nuttig, maar je hoeft die niet altijd volledig toe te draaien, dat geeft bij sommige Amerikaanse landschappen té uitgesproken kleuren (ondervinding ).
                    Kris

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                      Meestal kun je de pola zo op de UV schroeven, maar dat is niet aan te raden ivm vignetering, reflectie en kwaliteitsverlies door extra glas.
                      Of je kan ook een Pola-UV filter kopen, zo heb je er ook maar 1 op staan

                      Een pola + UV opeen zetten riskeert wel vignetting te geven in bepaalde gevallen.

                      Twee filters opeen is inderdaad zowizo al geen aanrader ...
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                        En ik zou zeggen laat uw filters thuis
                        Helemaal mee eens. En als je ze nog niet thuis hebt liggen en nog moet aanschaffen: don't.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                          Of je kan ook een Pola-UV filter kopen, zo heb je er ook maar 1 op staan
                          Filtert elke pola dan zowiezo geen UV? En waarom zowiezo wakker liggen van UV, digitale sensoren zijn er quasi ongevoelig voor.
                          Kris

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                            Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                            Filtert elke pola dan zowiezo geen UV? En waarom zowiezo wakker liggen van UV, digitale sensoren zijn er quasi ongevoelig voor.
                            Kris
                            Pola en UV zijn twee totaal verschillende zaken. In digitaal wordt een UV filter normaal enkel gebruikt ter bescherming van de frontlens.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke filters raden jullie me aan voor mijn usa reis?

                              Ik ga NOOIT meer ... herhaal.. NOOIT meer zonder ND verloopfilters op pad. (niet die van Cokin). Ik heb intussen de 1,2 en 3 stops soft grad en ik ga nog 1 of 2 in hard erbij bestellen. Het is niet makkelijk, maar zeer de moeite waard om er mee te schieten.

                              Je moet maar eens de fotos van Jeroen van Daal hier op BD bekijken. Prachtplaten of kijk eens naar deze jongens:

                              http://www.timecatcher.com/ en klik eens op Equipment

                              Die schieten allemaal met ND filters. Duur ja. Maar wat kost een knappe lens?

                              Vooral bij landschapfoto's zijn die voor mij onontbeerlijk geworden om het grote verschil in bereik van belichting op te vangen. Je kunt natuurlijk in RAW schieten en alles achteraf doen via PS, maar in sommige gevallen is dat niet te doen.

                              Dan de Pol filter. Ook standaard meenemen. ZIe al mijn foto's van Crooked. Vooral aan het water en met blauwe luchten worden die foto's mooier.

                              Maar ook het gebruik van filters vereist enige ervaring. Vooral vignetering en het meefotograferen van de filterhouder bij groothoek is lastig. Maar met een 1.6 factor op de meeste camera's zul je daar minder last van hebben.

                              Succes en ik ben zeer benieuwd naar de foto's .. met of zonder filters
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment

                              Working...
                              X