Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camerariem gebruiken jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camerariem gebruiken jullie?

    ik ben op zoek naar een stevige camera riem voor eos R6 met grip en lens aan. ene die snijdt zoals welke bij de cam is bijgeleverd van canon en ook geen sling of ene die vastmaakt aan statiefaansluiting. dus gewoon een nekriem die comfortabel zit


    ik zie uit naar jullie reacties

    grtjes,

    Mario

  • #2
    Re: welke camerariem gebruiken jullie?

    Ik gebruik deze: https://www.cameranu.nl/nl/p2257765/...hoC7VMQAvD_BwE

    Gemakkelijk in gebruik, zeer tevreden. Blijft stevig op de schouder zitten.

    Comment


    • #3
      Re: welke camerariem gebruiken jullie?

      Ik gebruik al 16 jaar de BD riem.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: welke camerariem gebruiken jullie?

        Een simpele Op/Tech USA nekriem ... wel met afneembare fijne extra soepele eindstukjes

        Comment


        • #5
          Re: welke camerariem gebruiken jullie?

          Hier ook al jaren Op/tech USA. Een cross shoulders model. Super handig.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: welke camerariem gebruiken jullie?

            Pacsafe met staaldraad beveiligd tegen doorsnijden.

            Comment


            • #7
              Re: welke camerariem gebruiken jullie?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
              Hier ook al jaren Op/tech USA. Een cross shoulders model. Super handig.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Kijk eens bij Peak Design. Ik gebruik zelf de brede riem met een Eos 5D mark IV met een 24-70 f2.8. Heel comfortabel en nog makkelijk los te maken als hij in de weg zit.

              Comment


              • #8
                Re: welke camerariem gebruiken jullie?

                Kijk eens bij Peak Design. Ik gebruik zelf de brede riem met een Eos 5D mark IV met een 24-70 f2.8. Heel comfortabel en nog makkelijk los te maken als hij in de weg zit.

                Comment


                • #9
                  Re: welke camerariem gebruiken jullie?

                  Ik heb ook de Peak Design Sling, omdat ik vaak op en af van statief werk.
                  Of gewoon de Peak Design Cuff gebruik.
                  De Sling is lekker breed (beetje zoals een autogordel), dus gaat niet snijden in je huid

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fronk88 Bekijk bericht
                    Re: welke camerariem gebruiken jullie?




                    Kijk eens bij Peak Design. Ik gebruik zelf de brede riem met een Eos 5D mark IV met een 24-70 f2.8. Heel comfortabel en nog makkelijk los te maken als hij in de weg zit.
                    Gebruik ik ook. Tevens zeer vlot verstelbaar. Zeer tevreden.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

                    Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                    http://fotoalbum.godderis.be

                    Comment


                    • #11
                      hier ook al jaren een tevreden gebruiker van peak design

                      peter

                      Comment


                      • #12
                        Zelf heb ik nog nooit de strap gebruikt die meegeleverd wordt met het toestel.
                        Ik gebruik al vele vele jaren de Optech USA Pro Strap.

                        The Pro Strap is the the preferred choice of professional photographers or for those that consistently carry larger cameras and lenses. Designed with our weight reduction system to make loads feel 50% lighter and 100% more comfortable. The ergonomic curve is specifically engineered to evenly distribute heavier weights, which aids in preventing neck/shoulder fatigue. It provides the perfect balance of give to absorb shocking during movement and support to prevent bounce.


                        Door de brede / dikke neopreenband voel je de strap nooit snijden in de nek.
                        Zeer comfortabel en ik heb er al wat kilometers mee om de hals gehangen.

                        Wanneer je doorstapt met een zwaardere combo (bvb toestel+24/70) , voel je de combo wel ahw 'meeveren' door het gewicht, maar snijden in de nek doet die nooit.

                        Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik de riem die bij de camera meegeleverd is. Ik loop nooit met een camera bungelend op mij lijf: ik haal de camera pas uit mijn tas wanneer ik die gebruik en gaat daarna weer terug in de tas.

                          Comment


                          • #14
                            OpTech USA voor de Mamiya 645 vind ik heel handig , voor de Nikon's hebben we twee geweven brede cameradraagriemen die voldoen

                            Comment

                            Working...
                            X